Spring naar bijdragen

Geocachen in de media


elsinga

Aanbevolen berichten

en dat is nu net de insteek MarcoDomi er werd namelijk beweert dat massa hysterie, het Hypen van cache's tot geen schade leid, enkel wat omgedraaide blaadjes,,,,,,

gelukkig had de co de tussencache's wel bijna op de zelfde manier verborgen maar het zou de co sieren om zo af en toe rustpauze's in lassen, of de WP's zo af en toe verplaatsen,

persoonlijk vond ik het erg jammer om zulks te zien, en dan de verwaarloosde doorgelopen teksten, gaf mij echt aan dat de cache zijn hoogtepunt al een tijd geleden heeft gehad,

 

door het geocachen in de media te brengen, veelal op een verkeerde manier leid alleen maar tot meer onduidelijkheden verkeerde voorbeelden bij beginners

moeten we eigenlijk niet willen

 

Barny

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Barny, Asterix en het geheim van de toverdrank bestaat ongeveer 2 1/2 jaar en is nu 671 keer gevonden, dat is gemiddeld bijna 1 keer per dag.

Het aantal favo's maakt de aantrekkingskracht nog groter dan gewenst.

Het kwetsbare natuurgebied is niet bestand tegen zulke aantallen bezoekers die allemaal op dezelfde plekken hun sporen achterlaten.

 

Volgens mij zijn er teveel cachers. Misschien heeft de smartphone ook geleid tot deze hype. Nou ja hype, ik ben bang dat het nog lang niet over is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Men zou kunnen overwegen het aantal caches per CO te maximaliseren en daarnaast een regel instellen dat caches welke in de natuur zijn verstopt daar na maximaal een half jaar of een jaar moeten worden verwijderd zodat de natuur weer de gelegenheid heeft te herstellen.

Zo maar een paar ideetjes omdat de verwachting reeel is dat onze hobby de komende periode veel nieuwkomers zal krijgen.

bewerkt door Mooisoest
Link naar opmerking
Deel via andere websites

slaap lekker MooiSoest, elke cachepagina is geld in het laatje van groundspeak, de 3 eigenaren van groundspeak zijn al veelvuldig miljonair maar willen nog veel meer (heertjes nooit genoeg)

zij zullen nooit toestaan dat er restricties over het aantal cachepagina's word gedaan

de lakeien van groundspeak moeten ook de wereld rondgestuurd worden om goodwil te kweken bij de onnadenkends zodat er nog meer cachepagina's komen en dus geld in het laatje

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is kwestie van lange termijn denken misschien......zeker nu de hobby zo explosief stijgt dat het de hobby kapot dreigt te maken.......men kan in dat geval kiezen voor veel cachepaginaas gedurende een korte periode of iets minder cachepaginaas waar men tot in lengte van jaren profijt van heeft........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de heren van Groundspeak verkopen de boel pas als het geocachen op het hoogte punt is, en zij de rest van hun leven stil kunnen leven

en zover is het nog lang niet, er zijn alleen al 17 miljoen Nederlanders die staan te trappelen om kokers te gaan plaatsen en rapen, laat staan hoeveel snuggere er wereld wijd zijn

echt het voortbestaan interesseert die gasten helemaal niet, natuurbehoud al helemaal niet, $$ daar draait het bij die Yankies om

zolang er dagelijks nog 1000en cachepagina's bijkomen vinden zij het meer dan best

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groundspeak doet zowel aan korte termijn als aan lange termijn denken.

Zo snel mogelijk zoveel mogelijk geld binnenhalen en dat zo lang mogelijk volhouden.

 

Barny, het viel mij inderdaad op dat je Asterix blijkbaar helemaal hebt gefietst. Dat had ik niet van jou verwacht, maar ik vertrouw erop dat je daar als natuurliefhebber geen gewoonte van maakt.

Maar ook wel prijzenswaardig dat je samen met Sivota het avontuur bent aangegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

od, je hoeft je niet bezorgt te maken, een gewoonte zal het niet worden, al denk ik dat de "natuurschade" van mijn fietstocht het zelfde, of juist minder zal zijn als ik hem ooit zal kunnen wandelen, zie het bericht van brouwertjes :)

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny, Asterix en het geheim van de toverdrank bestaat ongeveer 2 1/2 jaar en is nu 671 keer gevonden, dat is gemiddeld bijna 1 keer per dag.

Het aantal favo's maakt de aantrekkingskracht nog groter dan gewenst.

Het kwetsbare natuurgebied is niet bestand tegen zulke aantallen bezoekers die allemaal op dezelfde plekken hun sporen achterlaten.

 

Volgens mij zijn er teveel cachers. Misschien heeft de smartphone ook geleid tot deze hype. Nou ja hype, ik ben bang dat het nog lang niet over is.

 

Gemiddeld bijna 1 keer per dag en daar is het natuurgebied niet tegen bestand? Ik zeg een hek er omheen en niemand meer toelaten. Ook vooral de gewone wandelaar zonder GPS niet meer.

  • Top! 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...