Spring naar bijdragen

Geocachen in de media


elsinga

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

 

Dit uitermate stompzinnige artikel is ook al opgevoerd in het draadje 'Wanneer is een krant een goede krant?'

Niet ok dat er aandacht aan wordt gegeven?

 

 

Het artikel hangt van onjuistheden aan elkaar. Geocachers worden neergezet als zonderlingen die filmkokertjes zoeken op industrieterreinen. Die achterlijke bezigheid heeft juist niets met geocachen te maken, maar uiteraard heeft de stemmingmakerij van De Telegraaf wel het beoogde effect. Een 'bloemlezing' uit de reacties:

 

"Ga wat nuttigs doen met je leven!"

 

"Hebben deze mensen geen werk ? Ik heb hier geen tijd voor !"

 

"Praat me er niet van ! wij kregen te maken met de geocachers toen een zgn. mini-cache was verstopt in een schroef onder de brandtrap van ons seniorencomplex. geluidoverlast, modder op de galerij,vreemden die "onopvallend" rondhangen rond het gebouw en plantjes uit de grond trekken. met als klap op de vuurpijl man-vrouw-met 2 kinderen die voegen uit de muur aan het peuteren waren. ik heb die cache dan ook door de organisatie laten verwijderen. we gunnen ieder zijn hobby, maar vernielen en overlast voor anderen horen er niet bij !"

 

"Ja hoor,...en het moet weer ten koste van natuur en milieu. Als je zoveel tijd over hebt doe er dan wat nuttigs mee,...!!"

 

"... voor de rest vind ik het allemaal maar een stom en kinderachtig gedoe voor volwassenen. Ga wat nuttigs doen met je leven."

 

"Wat een infantiel gedoe weer, Nederland op zijn smalst zoals altijd. Bezigheden van een decadente generatie, die bij gebrek aan werkelijke levenswaarden het zoveelste surrogaat najaagt."

 

"Vroeger heette dit milieuvervuiling. Voeg een locatie toe en het heet geocaching......"

 

"Wat een dommigheid. Hoezo "schat"?? Raar dat ons Knabbel en Babbelkabinet nog niet aan het zoeken is."

 

"Of je gaat gewoon een baan zoeken, dit soort mensen hebben zeker geen uitkering??"

 

"Lekker! nog meer afval wat door mensen in de grond of natuur achter gelaten wordt."

 

"Kijk, daarom komen al die oost Europeanen en andere buitenlanders hier werken ! Omdat de luie Hollander dit soort achterlijke dingen aan het doen is ! Ga maar werken !"

 

"Wat een kinderlijk gedoe zeg."

 

"Ieder jaar verstop ik een schat in mijn achtertuin en telkens weer wordt mijn achtertuin gratis omgespit. Geocachers ik ben jullie zeer dankbaar want anders zou ik het zelf moeten doen."

 

"Blijkbaar hebben een heleboel mensen niets beters te doen, wat een onzin!"

 

"Het klinkt inderdaad als een buitengewoon l u l l i g e en zinloze bezigheid."

 

Nog veel erger is dat het artikel ongetwijfeld lezers zal inspireren om ook te gaan 'geocachen'. En als Telegraaflezers gaan 'geocachen' betekent dat nog meer kokertjes op industrieterreinen, in gc-kleuren geschilderde bloempotten tussen kliko's, Josti-trails in de dorpsstraat en volwassen kerels die zichzelf onsterfelijk belachelijk maken door zich in walmend blik van carpoolkoker naar carpoolkoker te spoeden. De reputatie van geocaching ligt al in diggelen, maar blijkbaar moeten de stukjes tot nanogrootte worden fijngetrapt.

 

 

bewerkt door Vlindertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat je hier schrijft:

 

maar uiteraard heeft de stemmingmakerij van De Telegraaf wel het beoogde effect. Een 'bloemlezing' uit de reacties:

etc...

 

 

en vervolgens hier:

 

 

 

Nog veel erger is dat het artikel ongetwijfeld lezers zal inspireren om ook te gaan 'geocachen'.

 

 

kan ik niet helemaal met elkaar rijmen.....
uit de reacties blijkt naar mijn mening weinig "inspiratie tot"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook slechte reclame is reclame.

Je hebt gelijk, maar zoveel nativiteit nodigt ongetwijfeld ook weer uit tot tegenreacties. Ik kan mezelf wel inhouden, maar toch... toen ik bijvoorbeeld die regels las over milieuvervuiling begon ik bijna te koken (warm hè?). Wat we onderweg allemaal niet tegenkomen (zie ander draadje) en dat nemen wij toch niet allemaal mee in onze rugzak???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Het lijkt wel of de tekst gekopieerd is van de Telegraaf.

 

Zonder het gelezen te hebben: Hetzelfde persbericht overgeschreven. En dan vraag ik me af: Heb je daar vier jaar school voor journalistiek voor nodig?

 

Tc

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf geen onderzoek verrichten, maar klakkeloos overschrijven. Kopiëren, na-apen zonder na te denken; zo stapelt krankzinnigheid zich in de loop der jaren op en denken mensen bij een cache niet meer aan een rijkgevulde container in een natuurgebied, maar aan een schroef onder een brandtrap in een bejaardentehuis. En staan complete gezinnen daar de voegen uit de muur te peuteren om een puntje te scoren.

 

Maar ja, het spel heeft zich ontwikkeld en dat is maar goed ook. Stel je voor dat het nog uitsluitend op de oorspronkelijke manier werd gespeeld. Dan moesten we lange tochten maken in de natuur om uiteindelijk een kist vol spullen te vinden op een afgelegen plek. Nee, dan maar liever met het hele gezin gezellig mortelpulken onder een brandtrap.

 

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgezien dat het een beetje infantiel is geschreven plus hier en daar wat foutjes bevat is er feitelijk nix mis met dat ANP bericht. Lees het nog maar eens door.

 

Waar het wel mis gaat is de reactie van de Telegraaf lezers, duidelijke voorbeelden van meer mening dan weten waar het over gaat. Het enige wat de media (i.c. Telegraaf) dus fout doet is een platform bieden voor schreeuwlelijke personen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Jawel, ook de VARA / Kassa schrijft over geocaching in haar Nieuwsbrief

Het lijkt wel of de tekst gekopieerd is van de Telegraaf.

 

Het is komkommertijd. Journalisten gaan ook op vakantie en stage lopers nemen hun taak waar. Ter vulling zijn er dan stukjes tekst zoals deze over geocaching die door nagenoeg alle kranten en media worden geplaatst..

Een google geeft mij: de tekst in de Telegraaf, het AD, De Gelderlander, De Limburger, Fok Nieuws, KPN nieuws, en in het Leidsch Dagblad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meeste kranten kopen hun informatie bij dezelfde nieuwsleverancier in. Daarom zie je ook vaak dezelfde spelfouten in een artikel. Ik meen te weten dat dit het ANP is.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...