Spring naar bijdragen

Flet Archiveert Rondje Bernheze


flet

Aanbevolen berichten

:crybaby: Heb aan dit Rondje twee plezierige fietsdagen overgehouden door een prachtig landschap. Ik begrijp de frustratie-jammer :blush: maar heel erg bedankt.

Meryl :lol:

bewerkt door meryl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Even een kritische noot:

aan de ene kant worden draadjes waarin melding wordt gemaakt over een nieuwe cache gesloten, maar aan de andere kant lijkt men draadjes over ' ik ga mijn cache archiveren' wel te waarderen... in mijn ogen vreemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan al het goede komt een eind, helaas het is waar :blush: .

 

Als trainingsvoorbereiding op onze (lees Pa en Oma Stokstaart) fietstocht in 2007 van het zuidelijkste puntje van NL naar het Noorderlijkste puntje, hebben we gretig gebruik gemaakt van Rondje Bernheze. Niets leuker dan een stuk fietsen en dan nog kunnen chachen ook :lol: Wij hebben er in ieder geval van genoten en ze allemaal gedaan.

 

Flet, jammer dat het zo heeft moeten lopen, maar jullie hebben je best gedaan. Bedankt voor dit mooie rondje door het Brabantse Land :crybaby:

 

Groetjes, het Stokstaart-team

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Flet, Misschien moet je je besluit nog maar eens heroverwegen. Sommige caches zijn klassiekers en die mogen niet verloren gaan en daar hoort Rondje Bernheze zeker bij. Het gros van de cachers is bovendien van goede wil (zie alle positieve logs) en er zijn nog heel veel cachers die jouw serie willen doen (incl. wijzelf).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Flet, wat doe je nou...? :lol:

 

Vraagje: Zijn jullie niet bang dat je in een gat valt als je dit rondje niet meer hoeft te onderhouden? :blush:

 

de Tejoos

 

We hebben nog 4 multi's waarvan twee die tamelijk onderhoudsintensief zijn. Daarbij komen er in het najaar nog twee "arbeidsintensieve" multi's bij.

 

Het onderhoud van RB vonden wij niet erg. Dat is ons ook niet tegen gaan staan. Het idee van archiveren speelt al een tijd bij ons. Vooral ik, Rini, vond dat de route zeker met de helft moest worden ingekort om te zien of er dan nog zo veel animo was. Men zou dan meer rust hebben en zorgvuldiger met de caches omgaan.

 

Kijk anders maar eens even naar dit bericht uit ons archief.Bericht 26 januari 2009

Of deze:Fletkrantbericht 04-01-2009

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wij hebben genoten van het rondje die wij in twee dagen gedaan hebben.

Ik begrijp je beslissing, dit gaat je krijgen als het geocaching steeds bekender wordt.

Er zijn blijkbaar mensen die het niet boeid dat je er moeite voor moet doen om zoiets op te zetten en instand te houden.

Het plezier is er dan ook zo snel af voor de eigenaar.

Aantallen zijn blijkbaar belangrijker.

Flet nogmaals bedankt voor het rondje en misschien zien we elkaar dit jaar met de 4-daagse in Nijmegen.

 

Ik hoop dat dit niet het begin is van de afbreuk van het geocaching.

Daarom wil ik zeggen tegen alle cachers respecteer alle caches groot of klein.

En houd je gewoon aan de regels van het geocaching.

 

De basis staat hieronder:

Iemand verstopt op een bijzondere plaats, meestal in de natuur, een waterdichte doos met daarin een logboek, en verder evt. een aantal leuke voorwerpen (om te ruilen) en soms ook een wegwerpcamera.

Met zijn hand-GPS bepaalt hij de precieze coördinaten van de schuilplaats, die hij vervolgens publiceert op de Geocache-website www.geocaching.com. Anderen lezen die coördinaten en kunnen op zoek gaan naar de cache ('schat'). Vervolgens loggen ze hun bezoek op de speciale cache-pagina om hun bezoek kenbaar te maken.

bewerkt door Patita 2006
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een kritische noot:

aan de ene kant worden draadjes waarin melding wordt gemaakt over een nieuwe cache gesloten, maar aan de andere kant lijkt men draadjes over ' ik ga mijn cache archiveren' wel te waarderen... in mijn ogen vreemd.

 

 

Hoewel off topic toch even een reactie op deze kritische noot.

Hier geldt precies dezelfde uitleg die Lepman afgelopen week gaf voor het aankondigen van nieuwe caches; Ik zet het nog even neer, maar dan vertaald naar het archiveren van caches:

 

"Het is inderdaad niet de bedoeling om alle te archiveren caches hier te melden.

Al denk ik dat iemand die een te archiveren carpoolcache plaatst dat hier niet zal melden.

 

Dit is overigens geen belofte aan toekomstige te archiveren caches.

Alleen hele, hele, hele gave caches verdienen een eigen topic :blush: "

 

De 50 van flet zijn geliefd danwel berucht (mogen jullie zelf uitmaken). De makers hebben bij de cachers een zeker krediet opgebouwd en velen hadden dit rondje de komende tijd nog in de planning.

Daarom is het zinnig om hier de archivering te melden.

Over de plek die dit topic heeft gekregen is overleg (met de moderator: in dit geval mijzelf) geweest.

 

 

Zo en nu weer snel terug naar het onderwerp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit soort nieuwe ontwikkelingen, waarbij makers besluiten hun inmiddels beroemde caches op te heffen, hebben mij doen besluiten als tegenprestatie een "gratis" licentie aan te bieden voor de meest Waardeloze cache van Nederland:

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC17BYW

Dus als je als maker minstens 10 caches in het archief gooit, (en je kunt dit aantoonbaar maken), stuur een PM en je ontvangt een licentie (zonder voorafgaande puzzels), zodat je na 1 september 2009 in ieder geval 1 volstrekt waardeloze nacht in de Nunspeetse bossen kunt doorbrengen.

PN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer flet, maar respect!

 

Net nu ik komende zondag een tiental wilde wegwerken samen met een paar multi's in de omgeving, waaronder jouw Nisseroi cache. Ik wilde deze serie rustig aan aflopen samen met alle caches in de omgeving. Ziet ernaar uit dat dit niet meer zal lukken.

In ieder geval heb ik Heesch en Nistelrode leren kennen, en dat is ook wat waard.

Bedankt voor je inspanningen!

 

Groetjes,

 

Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door dit rondje ben ik aangestoken met het geocache virus.

Tijdens dit rondje liep ik nog met Friekje mee.

Bij thuiskomst gelijk een account aangemaakt en een paar maanden later dit rondje nog een keer gemaakt onder mijn eigen naam.Hierbij toen Flet ook nog tegen gekomen bij een paar meter bos.

 

Flet jammer dat RB verdwijnt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach ja tuurlijk, cache’s gaan en cache’s komen maar om er zo een Forumbeheerders goedgekeurde ophef over te maken is wel een beetje sneu en een spiegel naar diegene die “het rondje” nog altijd wil doen maar nu hoegenaamd niet meer kunnen, tuurlijk de omgeving word weggehaald, de plekjes waar de cache’s nu liggen worden onherkenbaar verandert, jemig wat erg!

 

Tuurlijk niet mensen, die plekjes zijn en blijven nog net zo mooi en zo niet het word misschien nog veel mooier omdat de omgeving niet meer platgetrapt word des te meer reden om er na toe te gaan, of zou het zonder toe te willen geven toch heel stiekem alleen maar om de puntjes gaan…..?

 

Ik heb ze bijna allemaal al een paar jaren geleden al opgepikt, alle onzin in dit draadje ten spijt het waren op een stuk of 5 leuke cache’s na gewoone oprapers en ook niet veel meer dan dat

Ook ik heb ooit een bernhezecache ten onrechte als found gelogd en pas een hele tijd later kreeg ik keurig een trotse meel dat de log verwijdert werd omdat ik niet op het logrolletje voorkwam, met als onderschrift dat hij wel de logrolletjes controleerde, alsof ik het express gedaan had….. tja

 

Alleen qua onderhoud kan menigeen er wat van leren was altijd tiptop in orde

 

Voor de rest heerst hier op het forum ook al snel de Amerikaanse toestanden van collectieve massahysterie iedereen wil vooral aan andere laten zien dat ze mee kunnen praten, aan andere vooral laten zien dat ze er aan mee doen en vooral niet iets anders zijn of zeggen dan de jankende menigte, waarom zou je ook zelf nadenken als anderen het al voor je doen?

 

Het teloorgang van het geocachen waar sommige over reppen is echt niet iets van de afgelopen jaren sommige zieners zagen het al lang aankomen nog voor dat 80% van de posters in dit draadje ooit van dit spelletje hadden gehoord, niets nieuws onder de zon,

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny's bijdrage is aan de stevige kant, maar er staan toch wel een aantal opmerkingen in die ik ook wel zo voel.

Hij heeft het over 5% bijzondere caches : mee eens.

Ik zou er nog wel 45% aardige bij willen zetten.

De rest betrof niets meer en minder dan doodgewone oppikkers.

 

Ook de massahysterie over de 50 heeft mij getroffen en nog veel meer het waanzinnige aantal Geo d'Ors dat je met 50 puntjes op 1 dag kunt verwerven. Ik kan me niet voorstellen dat de ontwerper van het Geo d'Or gebeuren dit voor ogen heeft gehad. Neemt niet weg dat de serie kwalitatief goed was en je nergens in 1 dag 50 puntjes met dit gemiddelde nivo kan/kon scoren.

 

Vanuit deze overdenkingen vind ik het jammer dat Rini's intentie niet door is gegaan: het dumpen van 50% van de caches van het Rondje Bernheze !

Het zou zeer interessant geweest zijn om te beleven of het rondje dan nog evenzeer populair zou zijn en voor dezelfde massale belangstelling zou blijven zorgen. (al ware het voor dat experiment dan betrouwbarer geweest als dit een jaar eerder was gebeurd, natuurlijk. )

IK heb mijn twijfels daarover.

 

Waar ik ook twijfels over heb is of de toeloop naar de regio net zo blijft en men zich nu gaat richten op de vele kwaliteitsmulties die er liggen. Ik neem aan dat het antwoord daarop negatief zal zijn. Het huidige geocachen heeft zich nu eenmaal duidelijk gericht op snel en veel. Het rondje Bernheze op zich treft geen enkele blaam in deze ontwikkeling, maar heeft zeker wel bijgedragen aan het trend zetten naar scores van 50 plus per dag en daarmee aan het bevestigen en mogelijk maken van deze ontwikkeling doordat er een voorbeeldwerking van uit ging. Een voorbeeldwerking die zich overigens niet vertaalde in een tegelijkertijd stijgend nivo van het gemiddelde rondje oppikkers.

 

Hopelijk zal het niet gaan gebeuren dat er weer mensen menen op te moeten staan die zich geroepen voelen tot een nieuw rondje van 50: de algemene kwaliteit zal zeker minder zijn dan bij Bernheze.

Maar ik vrees dat je erop kunt wachten. Het CC-gebeuren is al een teken aan de wand. Een heel slecht teken.

 

Het grote voordeel van het verdwijnen: het was bekend dat Flet al broedde op 1 nieuwe multi, maar dat blijken er 2 te worden.

Gezien het nivo van hun andere multies is dat pure winst !

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

My 2 cents. Ik heb het al eerder gezegd in een ander draadje: wat mij betreft geldt: kwaliteit = diversiteit. Ik zou niet warm worden van een land dat vol ligt met alleen maar multi's-door-het-bos. Wat ik heb gehoord/gelezen van Rondje Bernheze was dit een perfect verzorgd rondje dat het begrip 'traditional' een nieuwe invulling gaf. Respect daarvoor.

 

Dat mensen zich hier geroepen voelen - ik zeg het nu maar 'ns een keer - ook dáár weer negatief over te zijn zegt wat mij betreft méér over 'het niveau' binnen geocachingland dan de zoveelste opraper. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...