Spring naar bijdragen

Flet Archiveert Rondje Bernheze


flet

Aanbevolen berichten

Ook ik heb ooit een bernhezecache ten onrechte als found gelogd en pas een hele tijd later kreeg ik keurig een trotse meel dat de log verwijdert werd omdat ik niet op het logrolletje voorkwam, met als onderschrift dat hij wel de logrolletjes controleerde, alsof ik het express gedaan had….. tja

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

Je geeft hier de suggestie dat wij een beetje kinderachtig waren om te vragen jouw onterechte log te verwijderen. Wij vinden het alleen een beetje lastig als je een cache logt die er toen nog niet lag. :thumbup: Die cache bestond gewoon nog niet op dat moment. Die was pas veel later geplaatst.

Daar hebben wij moeite mee. Het lijkt ons niet zo raar om dat te vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tuurlijk niet mensen, die plekjes zijn en blijven nog net zo mooi en zo niet het word misschien nog veel mooier omdat de omgeving niet meer platgetrapt word des te meer reden om er na toe te gaan, of zou het zonder toe te willen geven toch heel stiekem alleen maar om de puntjes gaan…..?

 

Laten we inderdaad maar stoppen met caches op mooie plekjes te leggen, voorkomt het plattrappen van de omgeving. Zonder cache zal het er vast mooier zijn. Dan plaatsen we de cache gewoon op een minder interessante plek. Zeg...een carpoolplek of zo... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk niet mensen, die plekjes zijn en blijven nog net zo mooi en zo niet het word misschien nog veel mooier omdat de omgeving niet meer platgetrapt word des te meer reden om er na toe te gaan, of zou het zonder toe te willen geven toch heel stiekem alleen maar om de puntjes gaan…..?

 

Laten we inderdaad maar stoppen met caches op mooie plekjes te leggen, voorkomt het plattrappen van de omgeving. Zonder cache zal het er vast mooier zijn. Dan plaatsen we de cache gewoon op een minder interessante plek. Zeg...een carpoolplek of zo... :thumbup:

 

Wordt hoognodig tijd dat TP eens met zijn discussiestuk over kwaliteitscaches gaat komen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ik ook twijfels over heb is of de toeloop naar de regio net zo blijft en men zich nu gaat richten op de vele kwaliteitsmulties die er liggen. Ik neem aan dat het antwoord daarop negatief zal zijn. Het huidige geocachen heeft zich nu eenmaal duidelijk gericht op snel en veel. Het rondje Bernheze op zich treft geen enkele blaam in deze ontwikkeling, maar heeft zeker wel bijgedragen aan het trend zetten naar scores van 50 plus per dag en daarmee aan het bevestigen en mogelijk maken van deze ontwikkeling doordat er een voorbeeldwerking van uit ging. Een voorbeeldwerking die zich overigens niet vertaalde in een tegelijkertijd stijgend nivo van het gemiddelde rondje oppikkers.

 

Geopatra.

 

Het hangt puur van het type cacher af, zoals de een het leuk vind veel puntjes te scoren en de ander liever een kwaliteitsmulti met evt. puzzel loopt. Zelf neem ik als mijn ouders vragen of ik mee wil cachen de moeite niet meer als het een simpele opraper is, ik ga alleen nog mee met de leuke puzzels en de kwaliteitsmulti´s, die ik overigens zelf vaak opzoek in de relatieve geo d´or lijst... Nu Bernheze eruit zal gaan willen mijn ouders waarschijnlijk in de vakantie over 2 weekjes graag heen om bernheze te gaan doen, maar dan blijf ik wel thuis. Oppakkertjes vind ik namelijk niets aan, geef mij maar een stevige wandeling met leuke punten.

 

Tim van Jansen&Jansen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Flet, ook ik heb, toen dat ik het in meerdere stappen heb gedaan, genoten van het rondje!!! Het is erg jammer om te constateren dat "mede cachers" er zo mee omgegaan zijn, daarvoor hebben jullie niet zoveel moeite in deze serie gelegd. Nogmaals bedankt dat ik heb toen der tijd wel heb kunnen doen met als schitterend besluit de fraaie bonus cache.

Misschien wordt het echt eens tijd dat onze gratis hobby maar wat meer regulering moet krijgen, hoe spijtig dan ook :thumbup: ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Flet,

 

Wij hebben enorm genoten van het rondje Bernheze. In alle vroegte begonnen en de gehele ronde in een dag afgerond.

Het rondje hebben we gedaan toen deze pas uitgekomen was en we zijn op hele aparte plekken geweest met leuke opdrachten.

Bedankt voor deze bijzondere ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je geeft hier de suggestie dat wij een beetje kinderachtig waren om te vragen jouw onterechte log te verwijderen. Wij vinden het alleen een beetje lastig als je een cache logt die er toen nog niet lag. :thumbup: Die cache bestond gewoon nog niet op dat moment. Die was pas veel later geplaatst.

Daar hebben wij moeite mee. Het lijkt ons niet zo raar om dat te vragen.

Tjonge jonge wat zijn de lontjes weer kort en de tenen lang.

In mijn reaktie meel heb ik toen ook uitgelegd hoe dat zo gekomen was en het is natuurlijk geheel terecht dat je hem heb verwijdert, Of heb ik het toen zelf gedaan??? Ik weet het niet meer?

Maar als ik zou wilde frauderen had ik geen log geplaatst vele dagen voor de aproefdatum en op de dag dat ik dat ik al die andere oprapers gevonden had.

 

Ik omschreef alleen maar het onderbuikgevoel wat ik kreeg bij die gewraakte opmerking in het meeltje..

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo zeg, rondje westerwolde zijn ook alleen maar oppikkers. Maar als je ze achter elkaar legt, dan is het een prachtige fietstocht. Niet te snel oordelen over oppikkers. Meestal is het toch wel een ietsje meer al was het maar het verhaal.

Het is zeker jammer, dat veel cachers toch alleen maar voor de punten gaan en daar valsspelen voor over hebben. Wie hou je dan eigenlijk voor de gek en wat is je overwinning waard denk ik dan.

FTF en STF of zelf TTF worden volgens mij overgewaardeerd.

Maar is dit iets van de laatste tijd, daarover kan ik niet oordelen, ik cache nog niet zo lang. Maar als ik oude logs lees en oude forumberichten, dan wordt het wel steeds meer de trend, punten scoren.

 

Wij wonen in Den Helder (en daar houdt de wereld op, ik weet het), dus we moeten wat verder weg. Rondje bernheze stond op ons programma voor de komende korte vakantie, maar dat gaan we nu niet meer redden. Jammer. De berichten waren enthousiast en daarom stond het ook bovenaan de lijst.

Flet evengoed bedankt voor alle energie. En misschien komt het rondje terug in een andere vorm?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Flet,

 

Ik hoop dat ik het rondje nog af kan maken!!! Persoonlijk vind ik het heel jammer dat het rondje op deze manier moet sneuvelen. En dan de discussies over de welbekende oppikkertjes ik wordt er gewoon ziek van en vind het jammer dat dit nu WEER naar voren moet komen. :angry:

Het is al het werk en de energie die jullie er in hebben gestoken niet waard. :thumbup:

Persoonlijk wil ik jullie dan ook heel erg bedanken voor deze 50 caches en ik ga zo spoedig mogelijk naar het mooi Bernheze (want dat heeft de tocht toch ook als doel gehad om deze prachtige omgeving te laten zien) om hem af te maken. ;)

Ik hoop dat jullie niet ontmoedigd worden en jullie fantastische andere caches zoals Typisch Hollands en Prins op het witte paard (moeten we ook nog afmaken) niet archiveren!!!!!!!

Bedankt voor deze mooie serie :yes: en fantastische creativiteit :thumbup:

 

Groeten Irene team Pepertjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het hangt puur van het type cacher af, zoals de een het leuk vind veel puntjes te scoren en de ander liever een kwaliteitsmulti met evt. puzzel loopt.

 

En weer een ander doet gewoon lekker oprapers, ontmoet toevallig een medecacher, krijgt van hem het eindcoordinaat van een lastige puzzel en doet die vervolgens ook als opraper. Een willekeurig log van een cache die hier in de watch staat:

 

 

Een paar dagen naar onze geboortegrond levert natuurlijk een reisje met cachen onderweg op. Nog een klein stukje te gaan voor we op ons vakantieadres zijn en deze moest er nog aan geloven. Toen we nog maar nét in de struiken stonden stopte er een auto en een vrolijke man stapte uit: X van XXX [:thumbup:]. Nadat we gelogd hadden even achter hem aangereden want hij had nog een mooi coordinaatje voor ons

 

 

Zo worden kwaliteitscaches door 'puntenvegers' tot flutcaches gedegradeerd. Ik kan me heel goed voorstellen dat Flet zijn caches offline gaat halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat mensen zich hier geroepen voelen - ik zeg het nu maar 'ns een keer - ook dáár weer negatief over te zijn zegt wat mij betreft méér over 'het niveau' binnen geocachingland dan de zoveelste opraper. :thumbup:

 

 

Daar sla je de spijker op zijn kop!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is misschien inherrent aan de 50 van flet dat er hier ook over oppikkers gesproken wordt, maar zo langzamerhand gaat het nu meer een discussie worden over "oppikkers", "puntjes jagers", "vernielers van...." etc. in het algemeen. Dat is toch wat te off topic aan het worden, mensen.

Waar ging het ook weer over? :thumbup: : O ja, "flet archiveert Rondje Bernheze".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij kenden het hele rondje niet, maar nu de hele serie het archief ingaat willen wij wel als puntjesjager te boek staan :thumbup:

We gaan toch maar een poging wagen om deze hele serie voor 11 mei te doen.

Heel erg jammer dat zo'n serie eruit gaat.

Voor onze beleving is het een lange multie met extra puntjes, dus voor elk wat wils.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit soort nieuwe ontwikkelingen, waarbij makers besluiten hun inmiddels beroemde caches op te heffen, hebben mij doen besluiten als tegenprestatie een "gratis" licentie aan te bieden voor de meest Waardeloze cache van Nederland:

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC17BYW

Dus als je als maker minstens 10 caches in het archief gooit, (en je kunt dit aantoonbaar maken), stuur een PM en je ontvangt een licentie (zonder voorafgaande puzzels), zodat je na 1 september 2009 in ieder geval 1 volstrekt waardeloze nacht in de Nunspeetse bossen kunt doorbrengen.

PN

 

Als we nou 50 caches in het archief gooien, krijgen we dan 5 licenties? :thumbup::crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is misschien inherrent aan de 50 van flet dat er hier ook over oppikkers gesproken wordt, maar zo langzamerhand gaat het nu meer een discussie worden over "oppikkers", "puntjes jagers", "vernielers van...." etc. in het algemeen. Dat is toch wat te off topic aan het worden, mensen.

Waar ging het ook weer over? :crybaby: : O ja, "flet archiveert Rondje Bernheze".

 

Aan de ene kant is het raar maar andere kant klopt het verhaal ook wel. In het Rondje Bernheze zitten een aantal oppikkers. Wat de criticasters vergeten is dat het een bewuste keus van ons was om een aantal oppikkers er aan toe te voegen. Dit hebben we ook steeds vermeld. Is het erg?

 

En ja, de topic gaat alleen maar over de melding dat wij deze serie archiveren. Omdat het een behoorlijk populair Rondje is wilden we dit via het forum laten weten. Het besluit staat vast maar we wilden zoveel mogelijk cachers in de gelegenheid stellen om alsnog het Rondje af te maken.

 

De vele positieve reacties op dit forum en in de vele persoonlijke emails zijn hartverwarmend :thumbup: en ontkrachten voor ons het gezeur ( tegen beter weten in) over de oppikkers.

Wij hoeven hier geen discussie over. Dat is vanaf het begin niet de opzet geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...