Spring naar bijdragen

Flet Archiveert Rondje Bernheze


flet

Aanbevolen berichten

Waar ging het ook weer over? :) : O ja, "flet archiveert Rondje Bernheze".

 

Aan de ene kant is het raar maar andere kant klopt het verhaal ook wel. In het Rondje Bernheze zitten een aantal oppikkers. Wat de criticasters vergeten is dat het een bewuste keus van ons was om een aantal oppikkers er aan toe te voegen. Dit hebben we ook steeds vermeld. Is het erg?

 

En ja, de topic gaat alleen maar over de melding dat wij deze serie archiveren. Omdat het een behoorlijk populair Rondje is wilden we dit via het forum laten weten. Het besluit staat vast maar we wilden zoveel mogelijk cachers in de gelegenheid stellen om alsnog het Rondje af te maken.

 

De vele positieve reacties op dit forum en in de vele persoonlijke emails zijn hartverwarmend :thumbup: en ontkrachten voor ons het gezeur ( tegen beter weten in) over de oppikkers.

Wij hoeven hier geen discussie over. Dat is vanaf het begin niet de opzet geweest.

 

Iemand zin om een 'Rondje Bernheze'-event te organiseren? :crybaby:

bewerkt door Mars Express
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het gaat in dit 'draadje' over het rondje Bernheze, waarom moet nou elke keer die 'waardeloze' cache overal bij gesleept worden?

Dat het blijkbaar iets bijzonders is weten we nu zo langzamerhand wel PN!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie had het over een rondje bernheze Event. Het leek er vandaag wel op. Wij hebben vandaag bijna de hele route gedaan. Helaas niet op de fiets zoals gepland, want je kunt er een hele mooie multi op de fiets van maken. Dit door het bericht dat hij gearchiveerd zou worden.

 

Ik heb het idee dat er meer mensen vandaag op dat idee zijn gekomen. Ik ben in de log rolletjes toch minstens 10 andere teams tegen gekomen die ook vandaag bezig waren met het rondje. Helaas hebben we er niet 1 persoonlijk ontmoet. Anders was het pas een Event geweest.

 

Mijn vermoeden is dan ook gezien de populariteit. dat het er de komende weken druk gaat worden in Rondje Bernheze.

 

Ik moet zeggen dat alle positieve berichten hier op het forum terecht waren, Doordat we met de auto waren hadden we inderdaad op het eind iets van, alweer zo eentje. Op de fiets en rustiger aan doen, heb je daar waarschijnlijk minder last van.

 

Tevens moet ik zeggen, alle caches lagen er op en top bij ( we moeten er nog 5 die doen we morgen)

 

GuppyRob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het idee dat er meer mensen vandaag op dat idee zijn gekomen. Ik ben in de log rolletjes toch minstens 10 andere teams tegen gekomen die ook vandaag bezig waren met het rondje. Helaas hebben we er niet 1 persoonlijk ontmoet. Anders was het pas een Event geweest.

 

Ja, Knuffel was er ook. Vandaag om 8:35 begonnen en om 20:30 geeindigd bij het Slot accoord. Fantastisch om te doen. Niet vanwege de 50 puntjes. Niet vanwege de oppikkertjes. Maar gewoon vanwege de 90 km fietstocht door een schitterende omgeving. En geocaching geeft je gewoon een heel goed excusse om deze te doen. Ik heb genoten Flet. Gelukkig was ik nog net in de gelegenheid. Om 20:30 schreef ik als eerst vandaag in het logboekje van het Slot accoord, maar ik denk dat er de komende weken nog wel een paar bij komen.

Ohja, mijn logjes op internet moeten nog even op zich laten wachten. 50 logjes doe je niet even meer op de late avond. Maar op de rolletjes staan ze allemaal :thumbup:

bewerkt door Knuffel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een eigenschap van "rondjes" is toch dat ze meestal vrij snel het archief induiken?

 

Zeker drie jaar geleden werd volgens mij op dit forum al verteld dat je ze beter maar zo snel mogelijk op "rondjes" af kan gaan als dat je hobby is.

 

Anders had er ook wel een draad kunnen zijn over Pronkjewail / Rondje Westland / Ommelaand / QuickPick / Rondje Roosendaal /Sneeuwwitje en de zeven dwergen / de 8 van 8 / Ik ziet de haven al / /Rondje Water / Bob Evers / Fever / Buys Ballot / TOP / Don Cachotte / Rondom Hoogeveen / Rondje Swifterband

 

Om er maar een paar te noemen van 7 tot 20+ cache series.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Flet,

 

 

Nog even een vraagje. Je zei dat er gelogged wordt door mensen die niet daadwerkelijk het veldwerk hebben gedaan. We hebben ook gelamenteer mogen horen dat al die nieuwelingen het spelletje verpesten. Vandaag realiseerde ik me dat jij precies weet of deze beschuldiging terecht is of niet: zijn het inderdaad nieuwelingen die je betrapt op valsspelen? Of gaat het meer om teams die al langer meedraaien?

 

Let wel, ik vraag expliciet _niet_ naar namen, dat interesseert me totaal niet. Maar dit is een mooie gelegenheid om een mythe die al wat langer rondwaard hier op het forum te ontkrachten, danwel te bevestigen...

 

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Flet,

 

 

Nog even een vraagje. Je zei dat er gelogged wordt door mensen die niet daadwerkelijk het veldwerk hebben gedaan. We hebben ook gelamenteer mogen horen dat al die nieuwelingen het spelletje verpesten. Vandaag realiseerde ik me dat jij precies weet of deze beschuldiging terecht is of niet: zijn het inderdaad nieuwelingen die je betrapt op valsspelen? Of gaat het meer om teams die al langer meedraaien?

 

Let wel, ik vraag expliciet _niet_ naar namen, dat interesseert me totaal niet. Maar dit is een mooie gelegenheid om een mythe die al wat langer rondwaard hier op het forum te ontkrachten, danwel te bevestigen...

 

 

Hans

 

Nee, het gaat niet alleen om nieuwelingen. Daarbij vraag ik me af, wanneer ben je geen nieuweling meer? <_<

Het heeft, denken wij, meer te maken met de drift om dat hele Rondje op een dag te doen :dribble: wat dan betekent dat je ook nog 50 logjes moet schrijven.

Wij hebben naast de logs waarover we eerder schreven (geen cache aanwezig enz. ) ook heel veel te maken met teams die de log bij de verkeerde cache plaatsen (een cache waar ze nog niet zijn geweest) of een tb in de verkeerde cache loggen. Wij kregen dan berichtjes of logjes van; "Logrolletje erg nat". Als we dan de volgende dag gingen kijken was het niet zo. Later bleek dan dat het over een andere cache ging en moesten we opnieuw op pad. Zeer waarschijnlijk geen opzet en we zijn er ook blij mee, maar het is wel lastig.

 

Als je 50+ caches op een dag wilt doen is het zaak om heel goed bij te houden wat je waar gedaan hebt anders wordt het een puinhoop. Je kunt het jezelf ook heel gemakkelijk maken en alleen "found" in de 50 logs schrijven. Dan gaat het niet zo gauw mis. Daar hebben wij geen moeite mee als het maar klopt.

 

Wij willen wel kwijt dat er ook een aantal teams zijn die bij elke cache een aparte log schreven en daar wat meer tijd voor namen. Hier hebben we zeer van genoten. :thumbup:

 

De drift om ze allemaal in een keer te doen hebben wij ook gehad bij 50er Runde in Duitsland. Ik, Rini, werd er helemaal gek van :goof: dus ik kan me het allemaal wel voorstellen. Wij hebben bij 50er Runde wel een goede administratie gevoerd zodat alles klopte.

Wij doen het nooit meer in een korte tijd. 50Er Runde hebben we in twee dagen gedaan maar was veel zwaarder dan Rondje Bernheze. We hebben tijdens deze Runde regelmatig contact gehad met de cachelegger, Fianna. :argue:

 

Rini

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Flet,

 

 

Nog even een vraagje. Je zei dat er gelogged wordt door mensen die niet daadwerkelijk het veldwerk hebben gedaan. We hebben ook gelamenteer mogen horen dat al die nieuwelingen het spelletje verpesten. Vandaag realiseerde ik me dat jij precies weet of deze beschuldiging terecht is of niet: zijn het inderdaad nieuwelingen die je betrapt op valsspelen? Of gaat het meer om teams die al langer meedraaien?

 

Let wel, ik vraag expliciet _niet_ naar namen, dat interesseert me totaal niet. Maar dit is een mooie gelegenheid om een mythe die al wat langer rondwaard hier op het forum te ontkrachten, danwel te bevestigen...

 

 

Hans

 

Nee, het gaat niet alleen om nieuwelingen. Daarbij vraag ik me af, wanneer ben je geen nieuweling meer? :thumbup:

 

Jullie Rondje op de juiste wijze vinden zonder hulplijntjes binnen een dag?

Of de nachtcache Waardeloos in de stromende regen zonder hulplijntje vinden?

Als je nog gecached hebt met een standaard afwijking van 15-20 meter. En dat dan ook niet erg vindt en de maker niet erover gaat lopen spammen.

Zeg het maar....

 

De drift om ze allemaal in een keer te doen hebben wij ook gehad bij 50er Runde in Duitsland. Ik, Rini, werd er helemaal gek van <_< dus ik kan me het allemaal wel voorstellen. Wij hebben bij 50er Runde wel een goede administratie gevoerd zodat alles klopte.

Wij doen het nooit meer in een korte tijd. 50Er Runde hebben we in twee dagen gedaan maar was veel zwaarder dan Rondje Bernheze. We hebben tijdens deze Runde regelmatig contact gehad met de cachelegger, Fianna. :dribble:

 

Rini

Dat valt me dan toch weer tegen :argue: ! Maar er wordt inderdaad erg snel gebeld tegenwoordig als het ook maar even iets langer duurt. Mensen willen snel en simpel wat vinden. En voor een groot gedeelte schijnt een not found nog steeds een soort taboe te zijn!

Ik zou jullie Rondje gewoon lekker handhaven en zonder pardon logjes eruit gooien die echt niet kloppen. De betreffende cachers weten dondersgoed dat ze zichzelf voor de gek houden.

Maar ja, het werk wat je ermee hebt zou mij ook niet aanspreken!

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben blij dat wij het rondje voltooid hebben. In 3x hebben wij het gedaan. De 2e keer hadden we het wel kunnen afmaken, maar zaten op een verkeerde plek de schutting bijna af te breken... :beerchug:

 

Wij hebben hier van genoten. Met een map in de auto met de caches erin, ook hebben wij geprobeert leuke logs te schrijven. Dat verdient bijna elke cache vinden wij. We hopen dat jullie toch weer wat nieuws gaan verzinnen in dit mooie gebied.

Willen je in ieder geval bedanken voor twee leuke cachedagen, waarna we de cache konden vinden.

 

't was dat je niet thuis was op dat moment anders hadden we nog even de passie over kippen kunnen delen...

 

Groetjes, Marco en Marloes + kids

 

PS ook wij kijken de logjes na van onze caches...

bewerkt door glennenmaik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Flet,

 

Ik lees bij toeval dat de serie op slot gaat. Wat ongelooflijk jammer voor de cachers die hem nog in de planning hadden. Wij zijn blij dat we hem onlangs hebben afgerond.

Zoals te lezen valt, hebben we er 5x over gedaan en zoals ik al eerder schreef snapte ik ook niet dat er mensen waren die koste wat kost deze ronde in 1 dag wilde slechten.

Zo kan je toch niet genieten van de natuur? Rushen is volgens mij ook helemaal niet de bedoeling van het geocachen.

 

We hebben alles goed kunnen vinden, alhoewel ik wel blij was met de foto's die ik gemaakt heb van de opdrachten. Doordat het, wegens omstandigheden, meer dan een jaar

heeft geduurd was dat een handige backup. (evenals mijn gemaakte plattegrondkaart trouwens :-) haha)

 

Ook ik heb een aantal keren een cache aangetroffen die niet zo netjes was afgedekt of teruggeplaatst, maar over het algemeen vond ik alles er goed bijliggen. Misschien

hebben we geluk gehad. Heel erg jammer dat het wangedrag van sommige cachers jullie heeft doen besluiten deze mooie serie op te ruimen. Maar ik kan het wel begrijpen.

Het is gewoonweg te veel werk om keer op keer de schouders op te halen voor dit soort laaghartige volksstammen, dieven en nonchalante natuurplattrappers.

 

Rest mij jullie te bedanken voor de geweldige inzet en creativiteit van deze fantastische mooie ronde. Wij hebben er met volle teugen van genoten.

Als de server de Geo d'Or lijst een keertje heeft bijgewerkt komt er zeker 1 jullie kant op. Hulde.

 

GeoBeo & Bea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach ja tuurlijk, cache’s gaan en cache’s komen maar om er zo een Forumbeheerders goedgekeurde ophef over te maken is wel een beetje sneu en een spiegel naar diegene die “het rondje” nog altijd wil doen maar nu hoegenaamd niet meer kunnen, tuurlijk de omgeving word weggehaald, de plekjes waar de cache’s nu liggen worden onherkenbaar verandert, jemig wat erg!

 

Tuurlijk niet mensen, die plekjes zijn en blijven nog net zo mooi en zo niet het word misschien nog veel mooier omdat de omgeving niet meer platgetrapt word des te meer reden om er na toe te gaan, of zou het zonder toe te willen geven toch heel stiekem alleen maar om de puntjes gaan…..?

 

Een stukje naar mijn hart. Ik heb 4 caches ervan gedaan en er toen de brui aan gegeven. Dit is niks voor mij. Hopelijk geeft dit ruimte voor een paar mooie wandelingen. Zo zie je maar hoe succesvol ook, alleen de écht mooie caches zullen overblijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een ding weet ik zeker, doe vooral lekker je eigen ding. Er zullen altijd mensen blijven die anders denken over bepaalde zaken. Lekker belangrijk... oftewel so be it. Lang leve de lol die de meeste mensen er aan beleven toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...