Spring naar bijdragen

Wat is het?


jojonl

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Bedankt !

 

En het was inderdaad een rattenslang, en om specifiek te zijn een Taiwanese Rattenslang.

 

Toch heb ik liever een Stenoptilia pterodactyla op zolder dan een slang ....

 

Gelukkig zit hij weer veilig bij de buren in zijn Terrarium. Hoop ik .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet te lang mee wachten want dat "wespennestje" gaat heel hard groeien.

Ik heb er hier eens een weggehaald van ongeveer 30 cm.

Je wil niet weten wat voor geweld daar vrijkomt als ie valt.

 

Allen dank voor de waarschuwing.... ik heb hem er vanavond uitgetikt.... gelukkig niet zoveel wespen.... hopen dat ze weg blijven...

 

Pas tussen de 500 en 1000 steken kan er een dodelijke hoeveelheid gif in je lichaam komen. Geen paniek dus.... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet te lang mee wachten want dat "wespennestje" gaat heel hard groeien.

Ik heb er hier eens een weggehaald van ongeveer 30 cm.

Je wil niet weten wat voor geweld daar vrijkomt als ie valt.

 

Allen dank voor de waarschuwing.... ik heb hem er vanavond uitgetikt.... gelukkig niet zoveel wespen.... hopen dat ze weg blijven...

 

Pas tussen de 500 en 1000 steken kan er een dodelijke hoeveelheid gif in je lichaam komen. Geen paniek dus.... :thumbup:

 

tenzij je er allergisch voor bent, dan is een steek al voldoende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik kwam vanmiddag bij deze cache tientallen knalblauwe libellen tegen.

Ik heb geen topcamera en helemaal geen vaste hand, maar had uiteindelijk toch een foto.

Vraagje: welke soort is dit? Zelf houd ik het op een Weidebeekjuffer, maar eh... eigenlijk weet ik het niet echt.

 

 

Vistrap-1.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12 oktober vorig jaar ben ik dit insect tegengekomen tijdens De Slûzen fan Opsterlân 5 (GC1929F). Dit insect trof ik samen met veel van zijn soortgenoten aan op een bronzen klok. Soms liepen ze er overheen en soms zogen ze zich met de bek vast op de klok. Hierbij werden de poten ingetrokken of opgevouwen zaten ze als uitstulpsels aan de klok vast. Weet iemand wat voor insect dit is?

 

erctxl.jpg

 

2w2q0xt.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat een toeval, wij verbazen ons al enige weken over deze beestjes in onze tuin.

we dachten dat ze de plant op aten maar nu blijkt dat ze juist de vretende luizen opeten zullen wij z met rust laten zodat ze hun wek kunnen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
ea24f050-545d-43b6-8f5a-ae748abee17b.jpg

 

ik heb zo'n beestje al eens eerder gezien, maar ik ken het niet?

Hoi hoi,

Als ik mij niet vergis is dit een Stinkende Kortschild kever.

 

Er komen in Nederland en Vlaanderen een groot aantal kortschildkevers voor. Het is zelfs de grootste kevergroep in de Benelux. Zoals de naam al zegt hebben deze kevers korte schilden. De vleugels vouwen ze onder die korte schilden op, net als bijvoorbeeld de oorwurmen, hoewel er ook soorten zijn die niet meer kunnen vliegen. Verreweg de meeste soorten zijn heel erg klein, maar er zijn ook een paar soorten die groot zijn en zich bovendien opvallend gedragen. De bekendste is wel de Stinkende Kortschild. Dat is een gewone soort van tuin en bos, die ook nog wel eens per ongeluk binnenshuis belandt. Hij zorgt nog wel eens voor paniekachtige toestanden, want als je op hem afgaat richt hij zijn kop naar je toe en kromt hij zijn achterlijf omhoog. In die positie doet hij sterk aan een klein schorpioentje denken. Het is zijn verdedigingspositie; hij is er helemaal klaar voor. De kaken van deze kever zijn zo sterk dat ze de menselijke huid kunnen doorboren. En hij heeft flinke kaken, waarmee hij zich goed kan vastbijten. De pijn valt nog wel mee, maar het is een hele toer om het dier los te krijgen. Op het naar jou toegekromde achterlijf zitten bovendien nog twee klieren waarmee een stinkend goedje in de rondte kan worden gespoten. Kortom: je bent er mooi klaar mee. In de tuin een zeer nuttig dier, want hij eet vooral slakken. Met een lengte tot 33 mm. de grootste kortschildkever van Europa. In de Benelux een veel voorkomende soort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12 oktober vorig jaar ben ik dit insect tegengekomen tijdens De Slûzen fan Opsterlân 5 (GC1929F). Dit insect trof ik samen met veel van zijn soortgenoten aan op een bronzen klok. Soms liepen ze er overheen en soms zogen ze zich met de bek vast op de klok. Hierbij werden de poten ingetrokken of opgevouwen zaten ze als uitstulpsels aan de klok vast. Weet iemand wat voor insect dit is?

 

erctxl.jpg

 

2w2q0xt.jpg

 

Lijkt heel veel op de larve van het lieveheersbeestje, deze zijn ongeveer 7 mm lang, hoe groot zijn de beestjes op de foto?

Hmm, ik moet toch leren de antwoorden eerst eens goed door te nemen, zie net dat de heer Kraak al direct het antwoord had gegeven :thumbup:

bewerkt door Eriksteam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Tijdens onze vakantie in Duitsland een cache gedaan, waarbij we uitkwamen bij een stuw in een bos.

Na langere tijd gezocht te hebben besloot ik om maar eens te gaan kijken onder de gietijzeren deksels van de diverse putten.

Na eerst een aantal kleine putten bekeken te hebben, besloten we om een grotere open te maken.

Ik kijk, ik zie wat, doe de deksel weer dicht en zeg tegen mijn wederhelft : "Zat er nou een slang in ?????"

 

Aangezien we een paar weken daarvoor al een slang op het dak hadden, zijn we ondertussen wel wat gewend.......

 

DSC03771-border.jpg

 

We besluiten dan ook om het deksel nog maar eens open te maken en het fototoestel in de aanslag te houden.

Beestje was niet echt onder de indruk van ons, keek een beetje om zich heen, en nadat hij op de foto was gezet, hebben we hem weer lekker met rust gelaten.

 

Maar nu de vraag van ons, welke slang is dit ?

 

Cache lag in het Beierse Woud

 

1-3.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...