Spring naar bijdragen

Wat is het?


jojonl

Aanbevolen berichten

vaak kom je met cachen in prachtige natuur en vallen je zaken op waar je voor je cacheverslaving nog gewoon langsgelopen zou zijn. Soms lukt het om met je basiskennis van plant en dier het in een boek of op internet te vinden. Maar soms heb je ook geen flauw idee hoe je je determinatie zou kunnen starten. Je blijft dan zitten met de vraag: "ik heb iets moois gezien, maar weet echt niet wat het is"

Vaker zie ik ook die hulpvraag bij foto's die mensen bij logjes hebben geplaatst. Daar ikzelf ook lang niet altijd verder kom bij de determinatie van al dat moois, dacht ik eens een nieuw topic in het leven te roepen (of te laten herleven):

 

Wat is het?

 

Post hier je logjes/linkjes/foto's van natuur waarvan je geen idee hebt wat het zou kunnen zijn. Hopenlijk zijn er velen die kunnen helpen bij het vinden van een antwoord.

 

Om maar meteen te starten:

 

we hebben een karkas gevonden in een grot op Corfu. Welk dier is het geweest???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dat probleem kennen we:

 

dcd2b58f-3b84-49a1-9b51-5f70b1d3131a.jpg

 

en we hebben nog ergens een foto, maar die kan ik zo snel niet vinden....was een klein knal-oranje soort van takje uit de grond, in herfsttijd in de bossen. Echt mini, leek wel op koraal-achtig plantje.

 

Leuk topic! :lol:

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat probleem kennen we:

 

dcd2b58f-3b84-49a1-9b51-5f70b1d3131a.jpg

 

en we hebben nog ergens een foto, maar die kan ik zo snel niet vinden....was een klein knal-oranje soort van takje uit de grond, in herfsttijd in de bossen. Echt mini, leek wel op koraal-achtig plantje.

 

Leuk topic! :lol:

 

groetjes GeoVlinder

 

 

Hoi Hilde,

Die op de foto ken ik maar de naam schiet me even niet te binnen, komt nog wel. De andere die je beschrijft is waarschijnlijk deze:

 

Koraalzwammetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat probleem kennen we:

 

dcd2b58f-3b84-49a1-9b51-5f70b1d3131a.jpg

 

en we hebben nog ergens een foto, maar die kan ik zo snel niet vinden....was een klein knal-oranje soort van takje uit de grond, in herfsttijd in de bossen. Echt mini, leek wel op koraal-achtig plantje.

 

Leuk topic! :lol:

 

groetjes GeoVlinder

 

 

Volgens mij is het de zwarte knoopzwam maar ik weet het niet helemaal zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks Ingrid,

 

ik denk idd dat het een koraalzwammetje was, al was die van ons niet zo groot en niet geel maar echt oranje.

 

Aangezien we hem vonden lijken op koraal en al dachten dat het eerder een paddestoel zou zijn dan een struik of boom, zullen we deze naam nooit meer vergeten. Hopen we.

 

groetjes Hilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks Ingrid,

 

ik denk idd dat het een koraalzwammetje was, al was die van ons niet zo groot en niet geel maar echt oranje.

 

Aangezien we hem vonden lijken op koraal en al dachten dat het eerder een paddestoel zou zijn dan een struik of boom, zullen we deze naam nooit meer vergeten. Hopen we.

 

groetjes Hilde

 

Koraalzwammetje kan varieren in kleur van geel naar oranje dus dan klopt de kleur wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat probleem kennen we:

 

dcd2b58f-3b84-49a1-9b51-5f70b1d3131a.jpg

 

en we hebben nog ergens een foto, maar die kan ik zo snel niet vinden....was een klein knal-oranje soort van takje uit de grond, in herfsttijd in de bossen. Echt mini, leek wel op koraal-achtig plantje.

 

Leuk topic! :thumbup:

 

groetjes GeoVlinder

 

 

Volgens mij is het de zwarte knoopzwam maar ik weet het niet helemaal zeker.

 

Ja, volgens mij is het ook de Zwarte knoopzwam. Kijk hier maar eens bij ,er zit een mooie foto tussen.

http://www.nlnatuur.nl/Album/3-Fungi/Paddestoelen/index.html

bewerkt door RMBS
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...