Spring naar bijdragen

Wat is het?


jojonl

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik kom toch nog even terug op de eerste vraag van het dier in de grot.

 

Als je geen foto van de schedel kunt tonen wordt het toch wel een beetje moeilijk, kun je misschien vertellen hoe lang de wervelkolom was?

Je kan dan in ieder geval vaststellen of het groter of kleiner dan een hond/kat is.

 

 

ik denk dat de lengte iets van 1 m was of zo. Wel een flinke. Voor een hond/kat leek ie me wat groot.

Wat we eigenlijk ook moeilijk konden zien was wat nu de voorkant en wat de achterkant zou moeten zijn. We konden niet echt een kop eruit halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de foto goed interpreteer zou ik zeggen dat de kop rechts bij de steen zou hebben gelegen, de ribben staan naar links, richting bekken.

Jammer dat je niet meer foto's hebt gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de foto goed interpreteer zou ik zeggen dat de kop rechts bij de steen zou hebben gelegen, de ribben staan naar links, richting bekken.

Jammer dat je niet meer foto's hebt gemaakt.

 

dat wordt dan toch de reden voor iemand anders om naar corfu te gaan :huh:

wij durfden niet echt dichterbij te komen op die locatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat wordt dan toch de reden voor iemand anders om naar corfu te gaan :huh:

wij durfden niet echt dichterbij te komen op die locatie.

Zo klinkt het als een cache.

 

Hmm, is dit nu de introductie van het nieuwste type cache?

Horror-cache.Skeleton3.gif It really scares the flesh of your bones

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik die link zo bekijk kom ik op een schape of geite-schedel waarbij de bovenste en onderste punt van de neus zijn afgebroken. (Een ree heeft een te lange massieve neus)

 

leuke link trouwens.

bewerkt door Nemelis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is inderdaad behulpzaam, als je de foto van de schapenschedel van natuurmonumenten vergelijkt met de foto van de schedel in het bos zie je dat beide oogkassen rond van vorm zijn, op de foto van de reeenschedel is de oogkas aan een zijde vrijwel recht, ik kan niet anders concluderen dat het inderdaad ooit een schaap geweest is.

Heb overigens na een slachtfeest ook wel eens een vuilniszak met resten van een schaap langs een bospad gevonden, men keek er niet eens vreemd van op toen ik het meldde bij de politie, dit zou hier ook het geval kunnen zijn....

bewerkt door Eriksteam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Ik zou denken aan een krekel of sprinkhaan.

Maar die zijn pluiziger en het insectenboek dat altijd in mijn cache tas zit helpt me ook niet verder :crybaby:

Voor moederdag ook maar een hintje op gooien voor een nieuw insectenboekje. (of we kopen het voor de zomervakantie voor de kinderen) :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...