Spring naar bijdragen

Wat is het?


jojonl

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Een hazelworm is het zeker niet, daarvoor was de slang op de onderste foto te lang.

Hoewel we op de terugweg wel een hazelworm tegen kwamen, maar deze kunnen maximaal

60 cm lang worden.

 

Foto vertekend wel enigszins, de put was ongeveer een meter breed, dus dan zal de

slang op een dikke meter uitkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar nu de vraag van ons, welke slang is dit ?

 

Cache lag in het Beierse Woud

 

1-3.jpg

 

Ik weet het niet zeker, maar zo op het eerste gezicht: een Esculaapslang (Zamenis longissimus)

Die komt niet veel voor in Duitsland, maar in het Beierse woud zou het kunnen.

 

Heb je misschien meer kenmerken? Bijvoorbeeld de kleur van de buikzijde, eventuele tekeningen of patronen die niet zichtbaar zijn op de foto, vorm van de pupillen (rond of verticaal)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat is wel lang. Dan laat ik het maar over aan de echte deskundigen :)

Ik ben wel benieuwd en de slang op het dak herken ik ook niet.

Wat is dat er voor een?

 

Zie bericht: 74 t/m 77

 

Bedankt, had ik even overheen gelezen. Ik kwam op een Hazelworm doordat ik een tijdje geleden op internet een foto vond:

Anguidae.jpg

 

Is dus ook een Hazelworm en wat langer dan die we hier wel zien. De foto is gemaakt in Polen.

 

Vanmorgen even opgezocht, maar eh.... lijkt dus helemaal niet op wat team Tammo zag.

Ik heb ook helemaal geen verstand van slangen, zoals gezegd ik laat het nu maar aan de deskundigen over ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Weet iemand misschien van welk dier deze schedel zou kunnen zijn?

De lengte is een cm of 12. Opvallend zijn alle gaatjes bovenop de kop en de hele dunne jukbeenderen.

 

Tanden of kiezen zaten er niet (meer?) in.

 

Deze kwamen we tegen in Friesland, bij Vanellus vanellus. En nee, die is het zeker niet ;)

 

4f096edd-ae04-45c8-a8af-ec8fc9bf2083.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet iemand misschien van welk dier deze schedel zou kunnen zijn?

De lengte is een cm of 12. Opvallend zijn alle gaatjes bovenop de kop en de hele dunne jukbeenderen.

 

Tanden of kiezen zaten er niet (meer?) in.

 

Deze kwamen we tegen in Friesland, bij Vanellus vanellus. En nee, die is het zeker niet :thumbup:

 

4f096edd-ae04-45c8-a8af-ec8fc9bf2083.jpg

 

Os Sacrum of heiligbeen van een reiger of andere grote waadvogel, je kijkt tegen het deel waar de rugwervels aan vast zitten aan de zijkant rechts zie je nog heel flauw een heupkom.

bewerkt door Eriksteam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan heb ik ook een vraagje... tijdens avatarren kwamen we op de spoorlijn een pootloze oversteker tegen. Is dit ook een hazelworm variant? Gele rand rond de kop.

15223d45-a0dd-4be0-b817-1f10ab4bb374.jpg

 

Nee, ringslang:

 

22%20sep%2005%20jonge%20ringslang%20Doldersum.jpg

 

Werkgroep Ringslangen Westerveld (WRW)

 

De ringslang heeft achter de kop een gele ring, vandaar de naam.De ringslang is niet giftig en is redelijk schuw. Het is een van de drie slangensoorten die in Nederland voorkomt.

 

De ringslang leeft van kleine insecten, vissen en amfibieën. De slang voelt zich bij uitstek thuis langs beken en waterlopen. In mei, juni legt deze slang eieren in hopen van plantaardig materiaal. Door een lichte broei in de hoop worden de eieren uitgebroed en verschijnen jonge slangen.

 

Omdat het landschap in Nederland de laatste vijftig jaar sterk veranderd is, zijn de levenskansen voor de ringslang verminderd. Met kleine aanpassingen, door werk van vrijwilligers kan de ringslang geholpen worden.

 

Kijk ook eens op de website van de werkgroep.

bewerkt door Eriksteam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet iemand misschien van welk dier deze schedel zou kunnen zijn?

De lengte is een cm of 12. Opvallend zijn alle gaatjes bovenop de kop en de hele dunne jukbeenderen.

 

Tanden of kiezen zaten er niet (meer?) in.

 

Deze kwamen we tegen in Friesland, bij Vanellus vanellus. En nee, die is het zeker niet ;)

 

4f096edd-ae04-45c8-a8af-ec8fc9bf2083.jpg

 

Os Sacrum of heiligbeen van een reiger of andere grote waadvogel, je kijkt tegen het deel waar de rugwervels aan vast zitten aan de zijkant rechts zie je nog heel flauw een heupkom.

 

Kijk, zo leren we nog eens iets! Het is dus helemaal geen schedel :crybaby:

Zojuist nog even wat gegoogled, en nu snappen we hoe dit in een vogel moet passen :thumbup:

Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...