Spring naar bijdragen

Wat is het?


jojonl

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Voor de vogelaartjes onder ons:

 

watisdit.jpg

 

Is dit een Kanoet? Of wat anders?

 

 

ik wil je graag helpen maar ik kan de foto niet zien.

Of ligt dat aan mij?

 

Voor de vogelaartjes onder ons:

 

watishet.JPG

 

Is dit een Kanoet? Of wat anders?

 

hoi

Het is gelukt om de foto te zien. Het is een paarse strandloper. Een typische wintervogel van de nederlandse kust. Niet heel algemeen.

Was je toevallig in Zeeland?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was wat aan het rommelen om de foto te uploaden, vandaar dat je hem even niet zag. Typisch geval van gelijktijdig bezig zijn :P

 

Deze hebben wij vandaag gezien in Hoek van Holland. Er zat een heel troepje gezellig bij elkaar. Niets eens echt schuw.

Er zat ook een witte bij. Die foto had ik eigenlijk al weggegooid vanwege onscherpte, maar bij deze toch alsnog.

Bedankt voor je reactie overigens.

 

wit.JPG

 

Groet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echte teamspelers, rollen het zeewier met veel tegelijk op om het eten eronder te kunnen bereiken.

 

Haha...een beetje zoals wij cachen dus?

 

Met hordes tegelijk rollen we de natuur op, om de caches eronder te kunnen bereiken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was wat aan het rommelen om de foto te uploaden, vandaar dat je hem even niet zag. Typisch geval van gelijktijdig bezig zijn :P

 

Deze hebben wij vandaag gezien in Hoek van Holland. Er zat een heel troepje gezellig bij elkaar. Niets eens echt schuw.

Er zat ook een witte bij. Die foto had ik eigenlijk al weggegooid vanwege onscherpte, maar bij deze toch alsnog.

Bedankt voor je reactie overigens.

 

wit.JPG

 

Groet!

 

hoi

Wat leuk! Op de nieuwe foto staat aan de linkerkant een steenloper en die witte is een drieteenstrandloper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

De boomklever staat er om bekend dat hij beukennootjes in de bast vastklemt om zo vervolgens te kunnen openen met zijn snaveltje. Ik weet niet of er meer vogels zijn die zo te werk gaan.

 

PS

In de volgende LINK wordt deze werkwijze onder het kopje voedsel ook genoemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Vorige week waren we op de Veluwe voor een paar prachtige caches. Tijdens het lopen van Oudhollands Ganzenbord (een enorme aanrader!) kwamen we op de leuning van een brug onderstaande rups tegen. We hebben ons rot gezocht op verschillende rupsen-sites, maar komen deze jongen nergens tegen. Wie weet wat het is? Hij was een centimeter of drie lang, had een groen lichaam met zwarte "haren". We zijn benieuwd!

 

rups.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou het eens kunnen proberen via DEZE link. Daar kun je gegevens over het uiterlijk van de rups opgeven en met een beetje geluk komt dan de soort en vlinder er uit naar voren.

Bijkomend voordeel is dat je door gebruik te maken van deze site je meewerkt aan het in kaart brengen van de vlinder populatie in Nederland.

Ben benieuwd of je hem daar kunt vinden. Succes!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vermoed dat het de larve van een bladwesp is. Een zogenaamde schijnrups. Zal nog even verder zoeken of ik ook kan achterhalen van welke bladwesp het er dan een is

en idd gevonden: http://www.pbase.com.../image/61576489

eentje uit het geslacht der periclista. Een bladwesplarve dus :)

bewerkt door Fotogravinnetje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zal ik maar een nieuwe vraagje stellen, voorlopig zonder foto...

Tijdens het leggen van mijn cache liep ik onder wilgen...

En die lekten; geen plakkerige substantie, geen kleur, maar gewoon dikke druppels. We dachten zelfs eerst dat het begon te regenen maar het was een knalblauwe hemel en geen wolkje aan de lucht. Het duurde even eer we doorhaddden dat we onder de bomen stonden. Dit was tijdens de gehele wandeling het geval... Klopt het en hoe komt dat??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...