Jump to content
  • 0
jojonl

Wat is het?

Question

vaak kom je met cachen in prachtige natuur en vallen je zaken op waar je voor je cacheverslaving nog gewoon langsgelopen zou zijn. Soms lukt het om met je basiskennis van plant en dier het in een boek of op internet te vinden. Maar soms heb je ook geen flauw idee hoe je je determinatie zou kunnen starten. Je blijft dan zitten met de vraag: "ik heb iets moois gezien, maar weet echt niet wat het is"

Vaker zie ik ook die hulpvraag bij foto's die mensen bij logjes hebben geplaatst. Daar ikzelf ook lang niet altijd verder kom bij de determinatie van al dat moois, dacht ik eens een nieuw topic in het leven te roepen (of te laten herleven):

Wat is het?

Post hier je logjes/linkjes/foto's van natuur waarvan je geen idee hebt wat het zou kunnen zijn. Hopenlijk zijn er velen die kunnen helpen bij het vinden van een antwoord.

Om maar meteen te starten:

we hebben een karkas gevonden in een grot op Corfu. Welk dier is het geweest???

Recommended Posts

• 0

Leusveld-3.jpg

Paddenstoelen, ik weet er werkelijk weinig van.

Deze kwam ik vandaag tegen. Wie weet het?

• 0

Omdat ik het op een rode kool vond lijken, even gegoogled op rode kool en paddestoel..... Bingo!

Het blijkt een Amethistzwam te zijn oftewel een rode kool zwam :yes: (laccaria amethystina)

• 0

Rode kool, tja daar was ik nog niet aan toe op deze (eindelijk) warme dag...:D

Bedankt :thumbup:

• 0

OK, ik geef het toe, niet tegengekomen tijdens het cachen, maar wel in ons tuintje.

Geregeld kun je plantjes krijgen om in de tuin te zetten en ik dacht dat ik een courgetteplantje had gepakt. Ik kreeg echter al vrij snel door dat deze plant net wat andere blaadjes had en nu groeien er dus ook andere vruchten aan.

De vraag is echter, wat groeit er nu in de tuin?

Ik ga er vanuit dat het een pompoen is, maar ben er nog niet helemaal uit wat voor soort pompoen.

Wie kent deze gele ronde vrucht met groene lengtestrepen?

a5c52bc6-9a22-4e24-bc24-d3ff10e13d0d.jpg

(even verplaatst naar het draadje waar ik hem eigenlijk wilde hebben)

Edited by eitjes

• 0

Volgens mij is dit gewoon een courgette .. (Ronde de Nice?)

• 0

Ik heb eigenlijk het idee dat hij daar niet groen en spikkelig genoeg voor is...

• 0

Ik heb zowel pompoenen als courgette in de tuin en deze lijkt toch echt sprekend op mijn pompoenen en totaal niet op mijn courgette. Wel jammer dat je hem eraf hebt gehaald voor ie rijp is, ik laat ze oranje worden en gebruik ze met Halloween.

groetjes GeoVlinder

• 0

mmm, weer een nieuwe insteek. Ik was al erg aan het twijfelen over het oogsten, maar wilde niet een vrucht van 8 kilo mee naar huis gaan slepen over een paar weken... Als je hem zo ziet, zou je niet denken dat hij ooit nog oranje wordt.

Als er weer een vrucht aan de plant komt (er zitten nog wel een aantal bloemen aan), dan laat ik hem langer zitten en kijk ik hoe het er dan uit gaan zien.

Bedankt in ieder geval voor de suggesties! Binnenkort ga ik hem opensnijden en laat ik jullie weten of de binnenkant er uitziet als een pompoen of een courgette.

• 0

Gewoon opensnijden en opeten. Lijkt het vruchtvlees meer op een aubergine dan is het een pompoen, anders is het vast de gele ronde courgette. Beiden erg lekker overigens. :dribble:

• 0

Wie weet wat voor een soort vleermuis dit is?

Vleesmuis

Pakweg 5 cm lang. Hij of zij hangt aan de muur van mijn werk.

Midden in stadshagen, een nieuwe wijk van zwolle.

• 0

Mmm, het linkje doet het niet.

Maar ik denk dat het een vleesmuis is. :blush: