Spring naar bijdragen

Wat is het?


jojonl

Aanbevolen berichten

Het vruchtvlees was (nu nog) geel met een lichtgroene zweem

Wat dacht je van MELOEN? Misschien nog niet geheel rijp...

Daar zijn ook behoorlijk wat varieteiten in.

 

Gezien de kleur van het vruchtvlees en de geur....wellicht gewoon even proeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb het er nog met de tuintjesjuf over gehad en zij heeft wel de plant gezien. Het is een rankende plant (kruipt door de tuin), dus geen courgette. Hij heeft vrij grote bladeren die vrij 'rond' zijn (niet diep ingekerfd) en is prikkerig. Er zaten helaas (nog) geen nieuwe vruchten aan die ik aan haar kon laten zien, maar na mijn beschrijving geloofde ze niet echt dat de vrucht nog oranje zou worden (daar was hij al te groen voor). Het blijft dus nog even een mysterie. De volgende keer dat ik in de tuin ben, zal ik een foto van de plant maken.

Kalabas hebben we nog niet gehad! Daar zijn tientallen soorten en modellen van. En die kan ook klein en groen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen zaterdag heb ik tijdens het Hulshorsterzand CITO Event een zwarte hagedis(?) gezien.

Hij was niet bepaald bang voor me en liep uiteindelijk zelfs op m'n handschoen. Zie onder andere deze foto (meer foto's op de cache pagina).

De mensen van NatuurMonumenten wisten ook nog niet direct wat dit beestje nou precies was, dus vandaar dat ik het hier even in de groep gooi.

Iemand enig idee? Hij liep op een stuk heide (overgang tussen bos en stuifzand).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • 2 months later...

Als je op Wikipedia kijkt (onder kopje "Bedreiging en verdediging", op driekwart van de pagina), dan zie je deze foto:

 

 

250px-Ixodidae222.jpg

 

 

Volgens de begeleidende tekst zou het om teken gaan. Tenminste, als het om dezelfde soort bolletjes gaat.

 

800px-Ixodidae222.jpg

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij lijkt er wel sprekend op inderdaad! Dan zou het dus gaan om een zeer zeldzame waarneming!

NatuurMonumenten had de foto's ook al opgestuurd naar een deskundige, eens kijken of die er hetzelfde over denkt :lol:

 

Nog iets gehoord over je eventuele zeldzame ontdekking?

bewerkt door Oemoemenoetjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...