Jump to content
  • 0
jojonl

Wat is het?

Question

vaak kom je met cachen in prachtige natuur en vallen je zaken op waar je voor je cacheverslaving nog gewoon langsgelopen zou zijn. Soms lukt het om met je basiskennis van plant en dier het in een boek of op internet te vinden. Maar soms heb je ook geen flauw idee hoe je je determinatie zou kunnen starten. Je blijft dan zitten met de vraag: "ik heb iets moois gezien, maar weet echt niet wat het is"

Vaker zie ik ook die hulpvraag bij foto's die mensen bij logjes hebben geplaatst. Daar ikzelf ook lang niet altijd verder kom bij de determinatie van al dat moois, dacht ik eens een nieuw topic in het leven te roepen (of te laten herleven):

Wat is het?

Post hier je logjes/linkjes/foto's van natuur waarvan je geen idee hebt wat het zou kunnen zijn. Hopenlijk zijn er velen die kunnen helpen bij het vinden van een antwoord.

Om maar meteen te starten:

we hebben een karkas gevonden in een grot op Corfu. Welk dier is het geweest???

Recommended Posts

• 0

een duidelijke foto van de plant zelf kan ook helpen, alleen een bloem kom je niet altijd verder mee, heb je dus ook andere foto's? Verder kan tijd en locatie ook wat uitmaken.

grtzz

• 0

Gaspeldoorn lijkt mij ook zeer waarschijnlijk.

In ieder geval een vlinderbloemige.

Waar is de foto gemaakt? Gaspeldoorn heeft nl redelijk sterke voorkeuren voor standplaats.

Femke

• 0
Gaspeldoorn lijkt mij ook zeer waarschijnlijk.

In ieder geval een vlinderbloemige.

Waar is de foto gemaakt? Gaspeldoorn heeft nl redelijk sterke voorkeuren voor standplaats.

Femke

Deze foto is door mijn zoon gemaakt in een bos gebied,deze stond op een grote open vlakte waar zich vooral zandgrond bevond.

De foto is 29 November genomen.

Greetz yurrie-currie

• 0

Weet iemand wat dit is?

eae7d15d-2798-4c9c-a1d7-b8762a88b94d.jpg

We dachten zelf dat het misschien een soort geurblok is omdat het zich naast een (illegale?) zwijnen voederplaats bevindt. Het zit hoog in een boom, dus dieren kunnen er vanaf de grond niet bij.

Het betreft deze cache.

• 0

Is het de eindcache zelf ?

Weet iemand wat dit is?

We dachten zelf dat het misschien een soort geurblok is omdat het zich naast een (illegale?) zwijnen voederplaats bevindt. Het zit hoog in een boom, dus dieren kunnen er vanaf de grond niet bij.

Het betreft deze cache.

• 0
Weet iemand wat dit is?

Het betreft deze cache.

Je zit in de buurt Lein. Het is blok zout dat gebruikt wordt om zoogdieren (herten) mee bij te voeren. En natuurlijk valt dat in de smaak bij de dieren... en natuurlijk zijn dat dan ook geschikte plaatsen voor een slachtpartij.

• 0

Dat dachten we ook in eerste instantie, maar waarom zit dat blok bovenop een boom? Ik schat zo'n 4 meter hoog! Daar kunnen slechts vogels bij?!

• 0
Dat dachten we ook in eerste instantie, maar waarom zit dat blok bovenop een boom? Ik schat zo'n 4 meter hoog! Daar kunnen slechts vogels bij?!

en giraffen :beerchug:

• 0

De boom is aan de bovenzijde afgezaagd. Hierdoor kan de geur van het blok de boom intrekken waardoor hij als krabpaal voor zwijnen gebruikt kan worden. :beerchug:

Edited by sukor