Jump to content
  • 0
jojonl

Wat is het?

Question

vaak kom je met cachen in prachtige natuur en vallen je zaken op waar je voor je cacheverslaving nog gewoon langsgelopen zou zijn. Soms lukt het om met je basiskennis van plant en dier het in een boek of op internet te vinden. Maar soms heb je ook geen flauw idee hoe je je determinatie zou kunnen starten. Je blijft dan zitten met de vraag: "ik heb iets moois gezien, maar weet echt niet wat het is"

Vaker zie ik ook die hulpvraag bij foto's die mensen bij logjes hebben geplaatst. Daar ikzelf ook lang niet altijd verder kom bij de determinatie van al dat moois, dacht ik eens een nieuw topic in het leven te roepen (of te laten herleven):

Wat is het?

Post hier je logjes/linkjes/foto's van natuur waarvan je geen idee hebt wat het zou kunnen zijn. Hopenlijk zijn er velen die kunnen helpen bij het vinden van een antwoord.

Om maar meteen te starten:

we hebben een karkas gevonden in een grot op Corfu. Welk dier is het geweest???

Recommended Posts

• 0

ziet er wel mooi uit idd :) heb er in iedergeval weer een wallpaper bij bedankt !

• 0
Op 2 oktober gezien op weg naar Erwtje 180 GC16HZM gezien op een boomstronk. Wat is het?

e6yt6r.jpg

koraalzwam

• 0

Wij vragen ons al tijden af wat dit voor een boom is, we hebben het tot nu toe met determinatie middelen nog niet kunnen ontdekken.

Volgens een collega werd / word de vruchten van deze boom gebruikt voor pseudo cacao, maar wist geen naam. Met deze informatie ook niet verder kunnen komen.

4028176931_f1d8db7b55_b.jpg

4028176941_9da5a47826_b.jpg

4028176951_9ef264d815_b.jpg

• 0
Wij vragen ons al tijden af wat dit voor een boom is, we hebben het tot nu toe met determinatie middelen nog niet kunnen ontdekken.

Volgens een collega werd / word de vruchten van deze boom gebruikt voor pseudo cacao, maar wist geen naam. Met deze informatie ook niet verder kunnen komen.

Volgens mij is het een trompetboom. Latijnse naam weet ik zo niet.

klik HIER

grtzz

Edited by Cernunnos

• 0

Volgens mij is het een trompetboom. Latijnse naam weet ik zo niet.

klik HIER

grtzz

Als ik nu verder op internet kijk dan lijkt het inderdaad de trompetboom te zijn. Dank je.

• 0

In het kader wat is het :

11102009073.jpg

Lijkt op rijpe bramen maar dat zijn het niet, het is een lage struik

• 0

Die karmozijnbes hebben we in de gemeentetuin voor ons huis. De buurman zei altijd dat het Stalkaarsen waren.

Maar goed. Nieuwe vraag: welke paddenstoel is dit?

39fa216b-e084-4f28-87ad-384cf0344771.jpg

• 0
Die karmozijnbes hebben we in de gemeentetuin voor ons huis. De buurman zei altijd dat het Stalkaarsen waren.

Maar goed. Nieuwe vraag: welke paddenstoel is dit?

39fa216b-e084-4f28-87ad-384cf0344771.jpg

de geschubde inktzwam?

• 0

Yep, dat lijkt em te zijn ;) Thnx

Gelukkig is het niet de kale inktzwam, zie Wikipedia: de geschubde inkzwam kan verwisseld worden met de kale inktzwam (Coprinus atramentarius), die giftig is indien alcohol twee dagen voor of na consumptie wordt gebruikt :)

Groeten, GeoGorkum

• 0

tijdens het lopen van de multi braintraining heb ik een foto van deze struik gemaakt. mijn vraag is hoe heet deze struik?

P1020640.jpg

Edited by micro - killer