Spring naar bijdragen

Wat is het?


jojonl

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

  • 3 weeks later...

Wij vragen ons al tijden af wat dit voor een boom is, we hebben het tot nu toe met determinatie middelen nog niet kunnen ontdekken.

Volgens een collega werd / word de vruchten van deze boom gebruikt voor pseudo cacao, maar wist geen naam. Met deze informatie ook niet verder kunnen komen.

 

4028176931_f1d8db7b55_b.jpg

 

4028176941_9da5a47826_b.jpg

 

4028176951_9ef264d815_b.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij vragen ons al tijden af wat dit voor een boom is, we hebben het tot nu toe met determinatie middelen nog niet kunnen ontdekken.

Volgens een collega werd / word de vruchten van deze boom gebruikt voor pseudo cacao, maar wist geen naam. Met deze informatie ook niet verder kunnen komen.

Volgens mij is het een trompetboom. Latijnse naam weet ik zo niet.

 

klik HIER

 

grtzz

bewerkt door Cernunnos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij vragen ons al tijden af wat dit voor een boom is, we hebben het tot nu toe met determinatie middelen nog niet kunnen ontdekken.

Volgens een collega werd / word de vruchten van deze boom gebruikt voor pseudo cacao, maar wist geen naam. Met deze informatie ook niet verder kunnen komen.

Volgens mij is het een trompetboom. Latijnse naam weet ik zo niet.

 

klik HIER

 

grtzz

Als ik nu verder op internet kijk dan lijkt het inderdaad de trompetboom te zijn. Dank je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Yep, dat lijkt em te zijn ;) Thnx

 

Gelukkig is het niet de kale inktzwam, zie Wikipedia: de geschubde inkzwam kan verwisseld worden met de kale inktzwam (Coprinus atramentarius), die giftig is indien alcohol twee dagen voor of na consumptie wordt gebruikt :)

 

Groeten, GeoGorkum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...