Spring naar bijdragen

Waarom kocht je een GPS en waarom kwam je hier


TeamTobi

Waarom kocht je een GPS en waarom kwam je hier  

126 leden hebben gestemd

  1. 1. Waarom kocht je een GPS en waarom kwam je hier

    • Ik wilde navigatie op de weg, en ik zag dit op internet
      5
    • Ik hield van wandelenen, en vond dit een leuke aanvulling
      41
    • Ik heb deze voor GC aangekocht omdat ik het geweldig vond (vind)
      51
    • Ik wilde graag 'GC
      15
    • k ben een "nerd"
      14


Aanbevolen berichten

Ik heb Mijn eerste GPS (Garmin Geko 101 die nu als TB rondreist) gekocht omdat ik wilde gecachen

Bij toeval kwam ik een artikel tegen op een website van een natuurbeheerder over Geocaching.

Dus het maakte me wel nieuwschierig.

 

Dus heb ik wat rondgesnuffeld op Marktplaats en daar vond ik mij Geko voor een zacht prijsje van € 40,-

 

En een week later heb ik ook mijn broer aangestoken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tsja... onze scouting vereniging had een paar GPS-en aangeschaft en tijdens een weekeindje kamperen met het gezin konden we er ééntje meenemen. De multi die we als eerste liepen mondde bijna uit in een echtscheiding omdat we nog erg weinig ervaring hadden met het apparaat en hoe je onderweg de volgende coordinaten invoerde, maar het einde, de vondst van een heuse ammo, was een enorme climax. Het was geweldig, ik droomde alleen nog maar in coordinaten en wilde de GPS helemaal niet teruggeven aan de groep. Dus direct het weekeinde erna zelf een gekocht en nog steeds verslaafd!

 

Dus ja, inderdaad vooral voor GC!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn antwoord staat er niet bij: Ik heb mijn GPS gekocht als luxe km teller voor m'n fiets. Ongeacht waar ik fiets altijd een kaart bij de hand hebben is erg handig, hoewel papieren kaarten een beter overzicht geven en een hogere resulutie hebben. Voordeel van de GPS is wel dat ik nu in alle steden en dorpen kaartmateriaal op straatnivo bij me heb.

 

Via een ligfietsvriend in aanraking met GC gekomen, zelf wat geprobeerd en uiteindelijk hier op dit forum terecht gekomen.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de zomer gaan wij altijd wandelen in de bergen. In 2001 zijn we een keer in de problemen geraakt, omdat we op de terugweg het pad kwijt raakten. Voor de veiligheid hebben we toen een gps gekocht. In 2002 kwam ik met het googelen geocaching tegen en sindsdien cachen wij. Maar we doen dit heel rustig aan: we hebben er nu 90 gevonden. :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen wij 3 maanden naar Australie gingen (2005), hadden we een soort 'daar willen we echt niet verdwalen'-gevoel. Maar ook niet dezelfde weg terug moeten lopen naar de auto als je aan het wandelen bent. Dus een simpele gps (etrex) gekocht waar je een startlokatie in kunt brengen en dan altijd weet hoe de kortste weg terug is naar de auto.

Bij het oefenen ermee kwamen we op de geocache-website en kwamen erachter dat je er nog veel meer mee kunt. Inmiddels heeft de gps ons in Nederland, maar ook in een aantal vakantielanden op prachtige plekjes gebracht, waar we zonder gps nooit gekomen zouden zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij gingen regelmatig met de kinderen wandelen in het bos oid. Vaak kwam het erop neer dat we iedere keer naar hetzelfde gebied gingen en ik wilde wel eens wat anders zien. In een blad (volgens mij computer totaal) kwam ik een stuk tegen over geocachen. Dat leek mij wel een leuke manier om het wandelen te combineren met andere locaties en het "schatzoeken" voor de kinderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam voor het eerst met een GPSr in aanraking tijdens een GPS-wandeltocht. Thuis wat gekeken op eBay en Marktplaats wat zo'n apparaat kost, en zodoende op GC terechtgekomen. Toen wilde ik er zeker eentje hebben. Ondertussen mijn gele eTrex aan moeders gegeven omdat die altijd verdwaalt en voor mezelf een luxe 60 Csx gekocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen van de opties in 1e instantie.

Mijn zwager deed dit al eerder voor Jeroen en ik dit gingen doen. We vonden dit wel grappig en het werd uiteindelijk een 'verslaving'. Jeroen heeft toen vrij snel een eigen GPS gekocht.

Voor mij is het een reden om meer in de natuur te vertoeven. Ik vind het echt een plus dat je op plekken komt waar je anders nooit zou komen. In het buitenland is dit echt leuk om te ervaren.

Als mijn zager en vervolgens mijn vriend dit niet hadden geweten dan was ik er waarschijnlijk ook nooit mee begonnen. M'n horizon ligt nu een stuk breder dan 2 jaar geleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al vele jaren ging ik met rugzak, kaart en kompas op pad en ook dat ging altijd goed.

Maar na een penibel tripje in de buurt van het Lake District (een weekend vastgeplakt aan

een beroepsmatig bezoek) gingen wij letterlijk de mist (en de sneeuw) in, en zie dan maar

op de goede plek naar beneden te komen. Een GPS is dan toch wel handig om in ieder geval

te weten waar je bent. In Nederland kom je wel in de bewoonde wereld als je een uurtje

doorloopt, maar er zijn ook gebieden waar dat niet voor opgaat.

 

Zoveel apparaten waren er toen nog niet verkrijgbaar en het was een prijzig geval voor

zelf het simpelste modelletje. In 1995 of 1996 ben ik op een ham-beurs in Friedrichshafn

tegen een stand aangelopen die voor 500 DM een Garmin GPS-12 in als beurs-aanbieding had.

 

Sindsdien gaat die mee op de tochten, alhoewel de spanning met kaart- en kompas lopen

aanzienlijk minder werd: moest je eerst op een herkenbaar punt komen (is dit nu het goede

graatje waar we tegenopgaan ??), nu was het lopen wel aanzienlijker relaxter:

Je haalde dat ding uit de rugzak en wist binnen 50 meter (SA tijdperk!!) waar je zat.

 

Geocachen ben ik ergens in 2000 tegengekomen (zal wel op /. geweest zijn, toendertijd

een favoriete hangplek) maar pas tijdens de zomervakantie in 2001 ben ik op kistjesjacht

geweest. Toen zal ik ook wel de NL site gevonden hebben: die had een mooie lijstje met

de caches in de buurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben al enkele jaren een Garmin GPS voor op de motor/fiets/auto en camper. Vorig jaar augustus zijn we door een mede camperaar attent gemaakt op geocaching. Toen eens verder gaan kijken en een tijdje met de Quest aan geocaching gedaan. Dit ging eigenlijk wel goed, zeker in de winter als de bomen niet zo vol zijn.

In het voorjaar er een GPS60CSX bij gekocht, voor zowel geocaching maar ook als 2e gps.

 

Kortweg, GPS was er al heel lang en toen pas geocaching.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een zwager een gps gezien. Deze heeft er wat over verteld. Toen via internet gaan kijken .

 

Gewacht op het vakantiegeld en toen een gele garmin etrex euro gekocht.

Na het vinden van een paar caches ons aangemeld op het forum. Newbies als wij waren meteen met onze eerste vraag bijna een ban gekregen, maar omdat Heirbaut hunters nog niet helemaal wist hoe dat moest, is dit door de vingers gezien. Nee niet voor het beledigen of verkeerd taalgebruik, maar voor het vragen over iets dat verboden was en is.

 

Als eerste cache aan het lijntje gedaan.

Na een 2 tal jaren ging het rubber loslaten en verloren we die. Een bekend probleem van de Garmin Etrex.

Toen hebben we de etrex legend gekocht.

Nu hebben we sinds kort ook een gps 60 CSX.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toelichting:

Na een teamuitstapje waarbij we een aantal korte opdrachten met de GPS moesten doen en daarbij natuurlijk steeds een "schat" vonden was ik er erg enthousiast over. Leek me ook leuk voor de kinderen, goede smoes om er eentje te kopen. Sindsdien zijn we er lekker mee bezig, maar niet zo heel fanatiek. Maar vooral op vakantie kijken we goed of er in de buurt ook caches liggen want die brengen je vaak naar onverwachte en mooie plekjes.

En stiekem ga ik af en toe een rondje uitgepuzzelde caches rijden om het gemiddelde ietwat op te krikken en in ieder geval de buren die wij hebben aangestoken, voor te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom wij een GPS hebben gekocht?

 

Vijf jaar geleden gingen we in Namibie op vakantie, gewoon auto gehuurd en we zien wel.

Vlak voordat we weggingen, was er een Nederlands echtpaar in Namibie verdwaald en een ervan heeft dat avontuur niet overleefd.

 

Dus de kinderen toch wel wat bezorgd, pa en ma zou maar een GPS aanschaffen, dit voorkomt veel narigheid. En advies van je kinderen volg je natuurlijk op. :(

 

Zo hebben wij een eenvoudige Etrex Legend van Garmin gekocht. Na die bewuste vakantie heeft die jaren in de kast gelegen, totdat er een uitje was van de dansclub. :) Wat we gingen doen, was een verrassing. Ons idee was, misschien een dropping ofzo, weet je wat, we nemen onze GPS mee, kunnen we niet verdwalen. :(

 

Maar we gingen geocachen, nooit van gehoord en met open mond hebben we die eerste cache met z'n allen gelopen, dat is leuk en orgineel!

 

Nu zoals velen, verslaafd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eigenlijk een GPS gekocht voor wandeltochten. Vrij kort daarna ontmoette ik de Greek-Dutch Alliance die een cache bij de Doesburgermolen hadden gelegd (ik ben leerling-molenaar op die molen). Die hebben me wat wijzer gemaakt (had al welk eens van geocaching gehoord) en tot nu toe is het apparaat meer voor cachen dan voor puur wandelen gebruikt.... :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was wel geinteresseerd in een GPS, maar die dingen waren toen (2001) nog echt duur.

en ik wist niet precies wat je ermee kon doen

Maar toen zag ik in mei 2002 in de Telegraaf zaterdag bijlage, een artikel waarin Hawkeyes

uitleg gaf over Geocaching, en heb ik er eigenlijk meteen een gekocht.

Gebruik hem overal voor, wandelen, fietsen en tegenwoordig ook voor het "geocoderen" of getagging

van mijn foto's.

Groeten, Hennie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...