Spring naar bijdragen

Waarom kocht je een GPS en waarom kwam je hier


TeamTobi

Waarom kocht je een GPS en waarom kwam je hier  

126 leden hebben gestemd

  1. 1. Waarom kocht je een GPS en waarom kwam je hier

    • Ik wilde navigatie op de weg, en ik zag dit op internet
      5
    • Ik hield van wandelenen, en vond dit een leuke aanvulling
      41
    • Ik heb deze voor GC aangekocht omdat ik het geweldig vond (vind)
      51
    • Ik wilde graag 'GC
      15
    • k ben een "nerd"
      14


Aanbevolen berichten

Zo'n drie jaar geleden kwam Dutch thuis van het werk en vertelde over de merkwaardige hobby van een collega die haar wel interessant leek. Het toeval wilde dat net die dag per post een gps-receiver voor Greek was binnengekomen die hij in z'n PDA kon pluggen, zodat ie er tomtom op kon draaien. Dutch was gelijk geobsedeerd door de sites van zowel .nl als .com (van de bewuste collega doorgekregen) en Greek had binnen no-time software voor de PDA gelokaliseerd waarmee gecached kon worden. Na eerst zo'n twee weekjes alles van een afstandje bekeken te hebben op jacht naar de eerste cache....wauw....bijzonder gevoel dat er inderdaad iets blijkt te liggen op een mooi plekje wat normale dreuzels niet weten. Sindsdien zwaar verslaafd en ook nog een overenthousiaste hond, tja die was het gebruikelijke rondje duidelijk zat :beerchug: .

bewerkt door GreekDutch Alliance
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik had op het internet in een Australisch weblog gelezen over geocaching en dat leek me nou net wat voor ons. Onze eerste traditional werd gezocht met onze auto-garmin-nüvi. En dat ging goed. En dat was leuk! Omdat we voorzichtig van aard zijn bleven we eerst cachen met de auto-nüvi. Niet de meest optimale oplossing maar in principe was het goed te doen.

 

Totdat mijn moeder, die ook toen al graag met ons mee wandelde, ons voor de kerst een Garmin e-trex cadeau gaf. Waar we sinds afgelopen december dus veelvuldig gebruik van maken. In principe gebruiken we hem alleen voor geocachen alhoewel... toen we in juni in Istanbul waren had ik alle 'hoogtepunten' van die stad in de e-trex gezet. Dat scheelde enorm, we liepen zo van het ene hoogtepunt naar het andere!

 

Mijn moeder, 74 jaar jong, heeft overigens inmiddels haar eigen geocache-account. Wij zijn dus beslist gegrepen door het virus...

 

:beerchug:

bewerkt door rope
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben altijd al iemand geweest die helemaal gestoord is van landkaarten.

Waar ik ook kom ik moet er een hebben van de streek, en er een met alle details.

Ik zocht dus een aanvulling op de kaarten en via het hardlopen kwam ik bij een Gps.

Dit leek mij geweldig omdat we nu konden zien hoeveel we gewandeld hadden en hoe snel( het is overigens nooit een wedstrijd geweest).

Dus via het internet op GC uitgekomen en eerst naar een camping in Belgie waar ze een gps verhuren.

Daar hebben we dan ook onze eerste caches gevonden.

We vonden het heel erg leuk en thuisgekomen direct een venture angeschaft.

Omdat ik tijdens het cachen een motorfiets ongeluk heb gehad is de venture overleden.

Nu in het bezit van een map60 cx omdat die voldoet aan de eisen die ik er aan stel.

Nu nog een manier vinden om hem op de gold wing te monteren. :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo'n 3 jaar geleden kocht vrouwlief een nieuwe mobiele telefoon waarbij software en een gps-muis zat geleverd....deze toen geinstalleerd en omdat het op "de weg" redelijk maar niet naar volle tevredenheid werkte maar eens op internet gaan zoeken naar een andere ""gps-muis" want daar zou het wel aan liggen dachten we....

tijdens dat zoeken kwam ik op gc.com terecht waar mijn interesse voor geocaching werd gewekt.

toen is het snel gegaan......de telefoon kreeg zijn normale functie weer en een gps'r werd gekocht.

na een tijdje wil je wat meer weten over de hobby en zodoende op gc.nl terecht gekomen.

 

de geko 201 was onze eerste gps'r die eigenlijk goed voldeed en nog doet.

toch wil je soms net wat meer en dan is de stap naar een betere gps'r snel gemaakt.

een map60csx is het geworden en daar gaan we nu regelmatig mee op stap.

 

 

 

johanvc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdens bergwandelvakanties in Zwitserland gebruikten we naast de 1:25000 kaarten altijd een (geleende) analoge hoogtemeter om precies te weten waar we waren.

Op den duur wilden we wel iets handigers als hoogtemeter, en gingen op zoek naar een digitale hoogtemeter. De verkoper in de buitensportzaak wist ons een GPSr aan te smeren "omdat je daar nog zoveel meer mee kunt". De url van gc.com gaf hij erbij. Dat was in 2003.

Pas een jaar later hoorden we van collegacachers dat er nog meer sites op geocachinggebied waren, en kwamen we ook terecht op gc.nu (nu ter ziele) en gc.nl.

 

Groetjes, Fangorn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

we gaan met ons campertje er vaak op uit cassie gaat fietsen want kan niet zo ver lopen en ik en een vriend gaan meestal lopen

nadat we in het buitenland weer eens verdwaald waren :ph34r:

en drie uur hebben lopen zoeken naar ons campertje :yes:

ik krijg zelfs in mijn beste frans niet uitgelegd op wat voor zandpaadje we hem achtergelaten hebben

was voor cassie de maat vol en heeft hij toen we thuis waren meteen een gps voor ons gekocht

al zoekend naar info op de geocache pagina terecht gekomen en sindsdien gaan we wandelen met een doel

( en vergeten we nog steeds de plaats waar we de camper neergezet hebben te markeren :gossip: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat ik via internet op zoek was naar een gps voor in de auto (garmin nüvi) op gc.nl terecht gekomen. Na aandachtig gelezen te hebben leek het me wel iets, dat geocachen. Een moderne versie van kaart en kompas lopen met een climax. In plaats van elke keer weer op dezelfde plek gaan wandelen, is ons wandelgebied nu flink uitgebreid. Al snel een legend Etrex aangeschaft en sinds kort de gpsmap 60 CSx.

 

Hageriyo,

(Hebben is hebben, krijgen is de kunst!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk nog steeds geen GPS...maar een PDA/Telefoon met GPS functionaliteit.

 

Waarom gekocht? Afhankelijk voor die GPS functionaliteit gekozen uit een soort "hebzucht" naar gadgets. daarna een keer bij toeval terecht gekomen op GC.nl of GC.com (weet niet meer precies waar ik eerst was) en daar getriggered om te gaan Geocachen, en nog steeds vindt ik dit erg leuk!

 

Nu na een jaartje geocachen en tomtom gebruik met de smartphone kom ik er achter dat mijn smartphone voor Tomtom prima voldoet maar voor geocachen is het toch wat minder (Static Navigation, Trage hardware).

 

Maar nu...

 

GPSMAP60CSX? wachten op de Oregon? een Colorado?

 

Ik ben er nog niet uit...

 

Dus voorlopig nog maar caches proberen te vinden met mijn Smartphone met OZI.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kick op kaarten en heb er veel... en hiking is een nogal favoriete bezigheid hier. Van GPS gehoord in 2003, wat oriëntatie gedaan en in 2004 een GPS gekocht. Mee gaan fröbelen en op internet het GeoCache fenomeen tegen gekomen. Op Vlieland in augustus 2004 de eerste cache geprobeerd en toen ging het niet meer over. Geocaching was dus niet de aanleiding, de hang naar prettige oriëntatiemiddelen wel.

bewerkt door t-bones
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij het schrijven van dit bericht is de 60csx onderweg ik hoop hem vrijdag te ontvangen

(als de jetlag bij mijn maat mee valt :P )

 

tijdens het surfen op het web bij gc.nl uitgekomen en naar het lezen en verder kijken op het net een gps gehuurd.

 

en toen mijn maat naar de usa ging voor vakantie een verzoek gedaan om er een mee het brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het begon in 2005, Ik had toen net een Palm PDA met GPS ontvanger om de weg met de auto niet kwijt te raken; Op een gegeven moment kwam ik uit bij Geocaching en dat leek me wel wat, ik dus met de GPS ontvanger en PDA op pad (in de auto, want de GPS had een sigarettenaansteker nodig om te werken :beerchug:). De eerste oppakkertjes waren leuk. Toen wou ik ook wel eens een normale wandeling maken en ging ik maar met een mobiele accu in een rugzak op pad (je moet wat als arme student, haha). Dit begon echter snel te vervelen door de inaccuraatheid van de GPS en de zware accu op je rug, dus na een paar caches ben ik een tijdje er mee gestopt. Tot ik enkele maanden geleden een nieuwe telefoon met GPS er in kreeg. Hier heb ik geocachen weer mee opgepakt maar ik stoor me nog steeds aan de inaccuraatheid, met name onder de bomen; Dus zodoende heb ik gister een eTrex Vista HCx besteld (voor op vakantie en voor het geocachen natuurlijk) en ik hoop er vanavond al mee aan de slag te kunnen :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 1995, toen ik mijn eerste GPS kocht, had je eigenlijk niets aan zo'n ding. Internet bestond nog nauwelijks en er was nergens een coordinaat van bekend. Hij kon alleen maar de richting en afstand aangeven naar punten waar ik zelf al eens geweest was.. :beerchug: . Toch was ik er erg blij mee omdat het zo'n mooi stukje techniek was!

 

Hum.. dan moet ik waarschijnlijk kiezen voor de optie 'Ik ben een nerd' :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ghe!

Ik had een tijdje geleden al gehoord over GeoCachen.

nu zo'n 3 jaar later kan ik er eindelijk mee beginnen!

ik mocht geen GPS kopen van mijn vader.

Toen mij Oude abonnement bijna om was mocht ik een nieuw toestel uitkiezen.

ik wou eerst een sony erricson W880i... Domme keus als ik die had gekozen!

Heb de Nokia N95 genomen onder andere vanwege de GPS!

Heerlijk Apparaat, Goed genoege GPS om mee te geocachen (5 meter nauwkeurig bij bestemming)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is met een GPS voor de motornavigatie begonnen.

Lekker makkelijk, zo'n juf die zegt wanneer je af moet slaan of juist niet.

Lekker rustig in je hoofd en je bent van dat bolletjes-pijltjesgedoe op je tank/stuur af.

 

Ik heb bij Waypoint een cursus routeplannen gedaan en toen hoorde ik in de winkel iets over dat Geocachen.

Beetje op jullie site rondgekeken en bij de motorclub een geocache gedaan.

Ik ben gek op kamperen en trektochten dus zal het niet alleen bij cachen blijven maar wil ik ook routes gaan lopen, als het kan zo woest mogelijk.

Maar nu nog even over Geocache: omdat het toch wel leuk was ben ik daar nog meer over gaan lezen en gaan experimenteren met het cachen.

Dat is zo goed bevallen dat ik na mijn vakantie een Garmin Colorado heb gekocht.

Nu nog een paar cachevrienden/vriendinnen en het is helemaal feest.

 

Groet, Nico AT (AT staat voor Africa Twin, mijn motor)

bewerkt door Nico AT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had al een PDA, met daarop TomTom voor autonavigatie.

 

Toen ik via maca_en_niels kennis maakte met Geocaching heb ik eerst een tijdje met een leen GPS van hun gelopen (een oude gele Etrex). Echter steeds meer op de PDA gezet (OZI, Cachebeschrijvingen, ...) totdat ik eigenlijk alles met de PDA deed (en nog steeds doe).

 

De leen GPS is helaas een keer uit mijn auto gestolen. Heb goedkoop een 2e hands via ebay gekocht, als backup, maar gebruik hem bijna nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...