Spring naar bijdragen

Waarom kocht je een GPS en waarom kwam je hier


TeamTobi

Waarom kocht je een GPS en waarom kwam je hier  

126 leden hebben gestemd

  1. 1. Waarom kocht je een GPS en waarom kwam je hier

    • Ik wilde navigatie op de weg, en ik zag dit op internet
      5
    • Ik hield van wandelenen, en vond dit een leuke aanvulling
      41
    • Ik heb deze voor GC aangekocht omdat ik het geweldig vond (vind)
      51
    • Ik wilde graag 'GC
      15
    • k ben een "nerd"
      14


Aanbevolen berichten

Op een vakantie andere gasten dit zien doen.

nieuwsgierig geworden, en twee maanden later had ik een 60 CSX. Nu heb ik ook een Colorado en een smartpone (HTC touch-diamond) met daarop Cachemate en route 66/google maps. Na een half jaar verbouwing, en dus een lager cachetempo, gaat dit weekend de beuk er weer in! :P

Lekker op vakantie naar Engeland en naar het megaevent in Harrogate als start! :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

In 1999 kochten we een Garmin GPS III (995 gulden!) nadat we in Zweden tijdens een wandeling de grootste moeite hadden om de bewoonde wereld (lees auto!) weer terug te vinden. :P

In 2001 toevallig in Spanje een cache gedaan: namelijk Montserrat - GC2D4, zie de tweede (zilveren!) log aldaar. ;) Wel onder een ander, snel aangemaakt account, (1 found tot nu toe!)

De cache is trouwens zeer de moeite waard om te doen, fysiek wel zwaar, maar het uitzicht is fantastisch.

De volgende 5 jaar deze gps alleen gebruikt tijdens wandelingen, dus geen cache meer gedaan. :P

In 2006 ineens met cachen begonnen. Waarschijnlijk om het wandelen wat spannender te maken !

We hadden natuurlijk vanaf 2001 door moeten gaan...Met het tempo van de afgelopen 2 jaar waren we misschien vandaag de dag een Carotte concurrent. ;)

Een jaar geleden de trouwe GPS III vervangen door een GPSMap 60Csx.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door een collega (Hageriyo) aangestoken door het geocache-virus. Hoorde leuke verhalen van hem en vond dit toch ook wel erg leuk voor ons. Eerst gecached met Tom-Tom op een telefoon en later overgestapt op een Etrex Venture HC. Nu in bezit van de Colorado.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overig:

 

Omdat ik nogal vaak eens met de hondjes van de uitlaatservice nieuwe routes mag verkennen en daardoor nog wel eens verdwaalde heb ik een Geko 101 aangeschaft. Toen ik op internet aan het kijken was wat ik e nog meer mee kon doen kwam ik een paar keer het woord geocaching tegen.

 

Na een week maar eens gegoogled wat dit nou precies was en dezelfde dag mijn 1e cache gedaan. Helaas had ik de instellingen van de gps niet goed staan dus kon ik hem in eerste instantie niet vinden. Gelukkig kwam ik een ander team tegen onderweg die mij de gps goed hebben ingesteld. Ze hebben mij de cache laten vinden en daarna zijn we samen op pad ggaan om er nog 2 te doen.

 

Team Pu1sar's forum nog maals bedankt !! Mede door jullie ben ik erg verslaafd geworden :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik twijfelde tussen het eerste en het laatste antwoord. Ik wou eigenlijk al heel lang een PDA, gewoon omdat zo'n mini-pc'tje me ontzettend tof leek. Alleen had ik er geen echte toepassing voor en daarom leek het me toch een beetje zonde van het geld. Toen navigatie op kwam heb ik er toen toch eentje gekocht. Dat was eind 2004. Aanvankelijk met een bedraade gps-muis. Op een gegeven moment toch een met bluetooth gekocht. "He, nou zouden we kunnen gaan geocachen" zij mijn vrouw toen. Mij zei dat toen weinig. Maar zij had jaren tussen echte techneuten gewerkt en zodoende weleens een en ander opgevangen. Na een tijdje toch eens gaan google'en en toen op de .com en .nl sites terecht gekomen. Met de kaart konden we zien of er ook caches in de buurt lagen. Zodoende zijn we toen in aug 2005 voor het eerst op een mooie zomeravond op pad gegaan om een cache te gaan zoeken.

 

Anno nu werk ik nog steeds met een PDA. Al is het wel een andere, want van de eerste is de batterij kapot van zowel de PDA als de bluetooth gps-muis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

M'n pcc met tomtom was minder duidelijk met het vinden van caches werd me (terrecht)verstaan gegeven,

Na een keertje languit gegaan te zijn op een modderige boerenakker toch maar besloten een echte gps te nemen, dit werd de Garmin gps60, en we " werken" er nog steeds mee,

 

Op google ooit eens gps of i.d gezocht, hierbij kwam ik de term geocaching tegen,

 

Grtx,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...