Spring naar bijdragen

Bekeken door passanten; Hebben jullie dat ook?


Gast Father

Aanbevolen berichten

Ik vraag me werkelijk af waar jij de wijsheid en de moed vandaan haalt om een cache te verplaatsen.

En wederom omdat ik in een goede bui ben een gratis advies: Een cache verplaatsen is NOT DONE, tenzij je ziet dat er b.v. niet geocachers bijna mee aan de haal gaan. Ben je toch zo eigenwijs om het wel te doen, neem dan vooraf even kontakt op met de cache plaatser. En kom nu niet met de vraag hoe dat moet, dan is namelijk mijn antwoord, verdiep je eens in het forum voordat je weer iets onzinnigs zegt :D

Ruud :D

 

NOU NOU NOU... :angry: ----> :D

 

Er bestaat de kans dat een cache verplaatst moet worden door de vinder. Dat is absoluut niet NOT DONE! Wij hebben ook een kokertje verplaatst in Frankrijk omdat deze op de grond lag op een hangplek voor jongeren. Coordinaten genoteerd en gemaild naar de eigenaar en die was er nogal blij mee dat het logboekje nog heel was.

Als ik ooit bij het trekken van de cache merk dat iemand zeer bewust mij dat ziet doen en het zijn een paar jongeren (dus het is echt afhankelijk van de situatie) dan reken er maar op dat ik die cache verplaats en als het in de buurt is van waar ik woon neen ik hem mee naar huis! Aan een geripte cache heb je helemaal niets aan.

 

Siegurd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een idee om zo'n knal oranje/geel jekje aan te trekken tijdens het cachen in woonwijken? Normaal gedragen door baanwerkers / ANWB / KPNers :D

Ziet er belangrijk uit. Zeker als je dan nog wat aan een apparaat loopt te frustselen en er op dat jekkie Geocaching staat.  :D

Ideetje voor de shop? Lupardi!!

Ook handig bij pech onderweg.....

 

Er is zo'n jekkie met erop Geocaching en Trash in / Trash out en die zit in de USA shop van geocaching.com . Maar als ik het hierheen haal en moet verzenden dan is de prijs heel erg hoog. Ik raad een ieder aan - die behoefte heeft aan zo'n veiligheidsvestje - om die bij de Xenos te kopen voor 2,25 euro. Trouwens, werden ze niet verplicht in de achterbak van de auto?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfs zonder hesje ben ik al vaak zat aangezien voor gemeentewerker, staatsbosbeheer-figuur, landmeter en wat het niet meer is. Met een digitale camera foto's maken van (onderkanten van) bankjes (zeker als ik geen zin heb om te bukken om een WP over te schrijven), het overschrijven van andere getallen op bankjes, bruggetjes, er van een afstandje quasi-geïnteresseerd naar kijken. En verder een notieblok en een snelhechter in je hand doet al snel wonderen.

Heb pas één keer een WP overgeslagen, omdat die midden in een dorp op een bankje zat, waar het wemelde van de hangjongeren. Die heb ik later op een rustigere dag, maar opnieuw gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds we ooit radioamateurs in het bos tegenkwamen die op vossenjacht waren schamen we ons als geocachers bijna nergens meer voor. Een GPS is dan echt een elegant ding. Zij liepen met een rare antenne, een kastje met knopjes en een koptelefoon op door het bos.

Ik heb toen uit nieuwsgierigheid maar eens gevraagd wat zij aan het doen waren, het bleek dat zij verstopte radiozenders zochten.

 

Dan is onze hobby toch 'normaler' :)

 

In 'noodgevallen' stop ik de GPS in mijn zak en loop door.

 

Ton

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit was typisch een draadje dat ik met veel interesse heb zitten lezen.

 

Ten eerste omdat het onderwerp van het draadje ook mij erg interesseert: hoe kan je zonder "op te vallen" een tijd naar iets zoeken, zonder dat passanten argwaan krijgen. Ook ik heb weleens van die momenten dat je denkt: wat zullen zij nou van mij denken?. Soms is het ook wel een voordeel om geocacher te zijn. Nog nooit heb ik bij de cache Maritiem Museum zo lang en aandachtig naar een motor van een schip kunnen kijken. En er is niemand die dat dan vreemd vindt. Ik heb er in dit draadje in ieder geval een paar handige tips en trucs bijgeleerd, waarvoor hartelijk dank.

 

Verder verandere het draadje een paar keer van topic. Er werden andere problemen besproken en er werd kritiek geleverd op het bespreken van deze problemen door anderen.

 

Wat mij daarbij steeds opvalt is dat fora zo lastig zijn om je gevoel te uiten. Ik merk het zelf ook dat ik in het schrijven lastig gevoelens kwijt kan. het geschreven woord mist toch een stukje intonatie die je met je stem wel kan leggen en een stukje non verbale communicatie (lachen, fronsen) die met een smileys maar lastig te benaderen zijn. Vreemd is dat lezers toch vaak een gevoel bij een post van een ander krijgen in een forum, die de poster er helemaal niet mee bedoeld heeft. En de poster wordt daar ook op aangesproken.

 

Ik kan me voorstellen dat sommige posts bij lezers een irritatie teweeg kunnen brengen. Ik vind dat het aan de ervaren posters op dit forum om gevoel en verstand te scheiden en dit in hun reacties in dit draadje mee te wegen.

bewerkt door Team Oosterom
Link naar opmerking
Deel via andere websites

**** Note van Moderator ****

 

Ik heb de roep meegekregen, topic gelezen en herlezen en actie ondernomen.

 

Wat me opvalt is dat we hier een topic hebben, gestart door Father, genaamd

 

"groentje, bekeken door passanten" en was de vraag:"Hoe kom ik over deze cachepleinvrees heen?"

 

Gaat het daar nog over in deze topic? Of wordt dit de onemanshow van een spinnegie?

 

 

Graag ontopic. Als dit niet mogelijk is, dan sluit ik deze topic en dat zou zonde zijn omdat ik zelf graag mag lezen hoe vindingrijk men is.

Kleine offtopicnuances heb ik geen enkel probleem mee, kan zelfs soms verhelderend werken, maar het moet in geen geval de overhand krijgen, daarvoor is de topic te leuk.

Alhoewel ik me wel bewust ben dat vele offtopic reacties een reactie op een actie is van een enkele, al dan niet nieuwe, forumlid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb me er eigenlijk nooit zo druk om gemaakt wat een ander er van vind als ik met zo'n klein kastje in de handen rondloop.

 

Misschien is het een tip om je zo te kleden dat het lopen met dat kassie geen mens opvalt?

 

Ook ik hoor wel eens opmerkingen van passanten. het zijn meestal kinderen die net iets te hard en net iets te brutaal, aan de ouders vragen wat die meneer en of mevrouw daar aan het doen zijn... Meestal schamen de ouders zich meer dan ik mezelf. Schamen? Ik schaam me eigenlijk niet zo snel :no:

 

Je kunt het een beetje van de tijd of van de actualtiteit af laten hangen voor wie of wat je door wilt gaan.

 

We hebben er wel eens een spelletje van gemaakt. Hoe vaak komt het niet voor dat net op de plek waar jij je waypoints moet verzamelen, de plek bezet is door anderen vreemde mensen, al waren ze alleen al vreemd omdat ze niet zo'n kastje bij zich hebben...

Meestal is het weer een bankje waaronder (hoe orgineel) de coördinaten zitten geplakt en het bankje is bezet door een paar bankzitters.

 

Je kunt wachten totdat je een ons weegt en de bankzitters de tijd geeft. Je kunt ook, en dan ligt er aan hoe zelfverzekerd je overkomt, naar het bankje toe gaan en vragen of men even wil opstaan omdat je de houdbaarheidsdatum van het bankje wilt inspecteren.

Als je dan terloops ook nog even een opmerking plaatst dat sommige mensen altijd moeten werken, ook als het mooi weer is en dan ook nog iets bromt van werkpaarden en mooie paarden, dan zul je zien hoe snel men, zich ook nog schuldig voelend, jou de ruimte geeft om de coördinaten onder het bankje te lezen.

Ook wij maken er vaan een foto van.

Dus geen cachecontrole maar bankcontrole.

Als je ze daarna vriendelijk bedankt en even een praatje gaat maken over hoe mooi alles weer is in de omgeving en hoe prettig het toch is om daar fijn te zitten, dan is alles weer koek en ei en zijn ze dankbaar dat de datum van het bankje nog niet overtijd is en het nog wel even kan blijven staan.

 

Twee jaar terug hadden we (hoe was dat ook al weer? ) last van grote droogte in de bossen. Dan gebruik je de actualiteit.

 

Kruimel en Fee komen beide aan op een plek waar ze denken te moeten zijn. Beide bepakt en bezakt. De een met een fototoestel in de hand, de ander een GPS in de hand. Beide een rugzak op, volledig afgevuld en met aanhangsel. Beide 1 a 2 x GSM en beide en PMR. Beide flinke stampers om de voeten en beide in outdoorkleding. En een van beiden loopt altijd met een uitgeprinte topokaart van de omgeving in de hand.

Fee met een of ander onooglijke puntmuts en Kruimel met leren hoed en zijn bijna onafscheidelijke Kruimeldiefgeocachinghikingstok. Voor de een een staf, voor de ander een straf.

ALs je dan meldt dat je terplekke de droogte komt meten, dan rolt men de picknickmand en bijbehorend deken voor je aan de kant. Graag even ruimte maken, we moeten nog meer (caches) doen vandaag.

Of het mijn charme is, of mijn stok, maar het heeft effect.

 

Wat niet wegneemt dat ik het liefst even wacht totdat de kust echt veilig is. Geeft me dan altijd weer een prettig gevoel van iets stouts doen.

 

Gebruik maken van wat verloren gewaande dierlijke instinkten werkt ook altijd in bosjes en struiken. Een niet geholpen reu moet altijd vlaggen. Aangezien ik een broek heb waarvan de gulp altijd automatisch half open gaat staan is dat een aardige bijeenkomstigheid.

 

Soms word ik voor de schaapherder aangezien. Is het mijn uiterlijk? Of is het mijn lichaamsgeur.

 

En zoals al eerder is vermeld, wij zijn nog redelijk normaal vergeleken met die zendamateurs die met allerlei kassies met knopjes en antennes door de bossen lopen op zoek naar een electronische vos :nono:

 

Waarvoor zou men zich moeten schamen? Gewoon lekker je ding doen en geen tijd besteden aan het bedenken wat een ander wel of niet zou kunnen denken.

 

Wat denk je van een dikke 50tiger die al zwetend en steunend te langzaam aan komt kraken op zijn iets te joviale en iets te dure racefietsje of ATB, beter gekleed dan menig beroepswielrenner?

Ik denk dan niets, ik ben met mijn hobby bezig. Of was het mijn werk?

 

 

Kruimeldief :)Die zich nu ineens afvraagt hoe men tegen hem aan heeft gekeken toen hijl ruim 25 jaar terug als vos fungeerde en al fietsend met een autoaccu op de pakjesdrager, Groundplane-antenne op een buis gemonteerd aan de zadel en zendappartuur op het stuur , een oranje jurk aan, wijdbeens fietsend, de bossen van Emmen onveilig maakte. Waarschijnlijk heeft menig nietsvermoedende voorbijganger nog steeds trauma's......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, zo heb ik ( Spirit) Water wel eens quasi op zijn kop gegeven dat hij zijn stuiterbal vast moest houden, omdat ik op een heel vreemd openbaar plekje een microotje tevoorschijn moest toveren.

 

Kind keek me vragend aan, had geen stuiterbal gezien :)

 

 

Ook hebben wij wel eens een half uur gedaan over een schoenveter strikken, stomweg omdat we de cache terug moesten plaatsen en er steeds mensen langs bleven komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mensen met waarnemingvrees is er een goede cache om er overheen te komen: Leiden Urban 1. :nono:

Daar kijken wel 80 vensterramen waarachter 200 studenten wonen naar je als je deze cache probeert te vinden. :no:

En... de cache ligt er al vele jaren (vanaf het begin van geocaching in Nederland). :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al zwetend, kreunend en puffend aan komen lopen zwaaien met een rol toiletpapier in je ene hand en je andere hand vervaarlijk knijpend op een plek onder je navel, doet ook wonderen :)

 

Maar de vetertruuk is ook hier wel eens uitgevoerd. Dat met die stuiterbal vind ik niet echt netjes tegenover het kind. Wel doeltreffend :nono:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mensen met waarnemingvrees is er een goede cache om er overheen te komen: Leiden Urban 1. :nono:

Daar kijken wel 80 vensterramen waarachter 200 studenten wonen naar je als je deze cache probeert te vinden. :no:

En... de cache  ligt er al vele jaren (vanaf het begin van geocaching in Nederland). :)

 

:no:

En wat te denken van Rome? Met een beetje pech zoek je midden in een vrij drukke winkelstraat een aantal uren. Dan pas voel je je bekeken. Maar het helpt wel om van de vrees af te komen.

:o

 

LTeunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet om reclame te maken voor mijn caches, maar de eerste 7 caches van mijn Cor Litjens serie zijn ook een goede oefening. Ik heb vandaag een logrol vervangen. Dat was van tevoren kijken of er veel mensen in de buurt waren (100 m voor cache plek), langslopen, bukken en snel rapen en weer doorlopen. Verderop pas de micro openen. Dan nog een keer erlangs op dezelfde manier om de rol (en koker) te vervangen. Werkte goed.

 

:) Is er iemand die hier niet meer kan posten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...