Spring naar bijdragen

Bekeken door passanten; Hebben jullie dat ook?


Gast Father

Aanbevolen berichten

Daar is dit forum toch voor, om vragen te stellen die met geocaching te maken hebben. Tenzij ik vragen heb die met mijn andere hobby te maken heeft, nl hifi apparatuur!  ;)

Je snapt het nog steeds niet, je hoeft ons geen deelgenoot te maken van een WP dat je niet kon vinden. En een cache verplaatsen, daar ging het om, waar haal je de moed vandaan. Mocht je ooit in de omgeving van Amsterdam komen en de moed hebben om mijn caches te verplaatsen, geloof me, ik weet je te vinden. Dit is geen dreigement, dit is een belofte ;)

Maar oké ik ben nog steeds in een goede bui :huh: dus vertel ik je nu iets in vertrouwen. Vandaag op zoek geweest naar een cache bij ons in de stad. Wat denk je? Niet gevonden.

Als ik jou logica volg moet ik hier dus iedereen deelgenoot van maken. Lijkt me niet dat er veel mensen op zitten te wachten, maar omdat jij het wilt mijn relaas.

 

Aangekomen op het eerste WP was het even zoeken naar de naam van de brug. Na dat we dit gevonden hadden was het simpel de eerste letter om te zetten naar een cijfer. Het was koud dus Marja en ik besloten verder te gaan met de auto.

De overige WP's lieten zich makkelijk vinden, dus op voor de cache.

Hier ging het mis, de cache niet kunnen vinden, de hele omgeving onderzocht, maar geen cache ;)

Denk jij Spider dat ik nu een oproep moet doen omdat ik de cache niet kon vinden. Ik denk het niet, ik weet zeker dat ik nog een keer terug kom. Ook weet ik dat niemand geïnteresseerd is in dit verhaal en dat geldt ook voor jou niet gevonden caches.

Ik hoop dat ik enigszins tot je door dring,

Vriendelijke groet

Ruud :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Heb inmiddels al gevonden waar de fout zat, blijkt een hele kleine rekenfout te zitten in een wayponit opdracht, heb 'm inmiddels gecorrigeerd en ga nu toch terug naar buiten (met 4D Magilte en GPS :huh: ) om proberen de laatste, en moeilijkste waypoint op te lossen!

 

Ik heb gewoon niet eerder rust voordat ik die tweede cache binnen hebt! :blink:

 

PS: In die beginners handleiding van Kapitein Haak, staat niks geschreven over reken methodes en/of een negatief getal ''fout''is. Maar dat er iets niet klopte had ik zelf ook al door, anders had ik hierover geen vragen gesteld! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pffff, als mede newbie zou ik je het advies willen geven om eerst maar eens met eenvoudige caches te beginnen. Niet dat ik beweer de wijsheid in pacht te hebben, maar voor mij werkt het zo het beste. Tot nu toe heb ik alleen maar caches gedaan, waarvoor ik alleen maar 1 eindcoordinaat nodig had (op 1 na dan waarvoor ik waypoints moest zoeken, met succes overigens). En bij twee van mn laatste caches had ik zelfs binnen een minuutje door waar de cache zich bevond.

 

Verder moet ik ook toegeven dat ik sommige caches meerdere malen heb moeten bezoeken, voordat ik ze vond. Voor eentje had ik toen maar een 'not found' gelogd. En wat bleek, er waren meerdere mensen die moeite hadden met de cache, en vervolgens heeft de cache-eigenaar een extra hint geplaatst.

 

En inderdaad, ik vind niet dat je op dit forum vragen moet gaan stellen over specifieke caches. Ten eerste zijn volgens mij een hoop lezers daar helemaal niet in geinteresseerd, en ten tweede denk ik ook dat het grootste deel van de lezers je toch niet kan (of wil) helpen.

 

En dit alles in een topic waarin ik geinteresseerd was omdat het over 'hoe je te gedragen op de cache plek om niet op te vallen' ging...

 

Kamu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb inmiddels al gevonden waar de fout zat, blijkt een hele kleine rekenfout te zitten in een wayponit opdracht, heb 'm inmiddels gecorrigeerd en ga nu toch terug naar buiten (met 4D Magilte en GPS  ;) ) om proberen de laatste, en moeilijkste waypoint op te lossen!

 

Ik heb gewoon niet eerder rust voordat ik die tweede cache binnen hebt!  :huh:

 

PS: In die beginners handleiding van Kapitein Haak, staat niks geschreven over reken methodes en/of een negatief getal ''fout''is. Maar dat er iets niet klopte had ik zelf ook al door, anders had ik hierover geen vragen gesteld!  ;)

Wanneer dringt het nu eens tot je door dat wij geen deelgenoot hoeven te zijn van ieder WP dat jij vindt?

En wat je PS: betreft, als je gewoon je lagere school afgemaakt zou hebben, was hier geen uitleg nodig geweest.

Ruud :blink:die enigszins geïrriteerd raakt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dit alles in een topic waarin ik geinteresseerd was omdat het over 'hoe je te gedragen op de cache plek om niet op te vallen' ging...

 

Kamu

Je hebt gelijk, ik heb me weer eens laten gaan. Het is dom van me, maar konstant tegen een muur aan praten. Geloof me daar word je niet vrolijker van ;)

En hoe je je moet gedragen, doe wat je op dat moment ingegeven krijgt. GPS als telefoon, verrekijker, er zijn al genoeg alternatieven aan gedragen. Wat wij ook gedaan hebben is de omtrek van een boom meten vanwege de zure regen. Het leuke is dat de mensen er nog in geloven ook ;)

Kamu welkom :huh:

Ruud :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb inmiddels al gevonden waar de fout zat, blijkt een hele kleine rekenfout te zitten in een wayponit opdracht, heb 'm inmiddels gecorrigeerd en ga nu toch terug naar buiten (met 4D Magilte en GPS  ;) ) om proberen de laatste, en moeilijkste waypoint op te lossen!

 

Ik heb gewoon niet eerder rust voordat ik die tweede cache binnen hebt!  :blink:

 

PS: In die beginners handleiding van Kapitein Haak, staat niks geschreven over reken methodes en/of een negatief getal ''fout''is. Maar dat er iets niet klopte had ik zelf ook al door, anders had ik hierover geen vragen gesteld!  ;)

 

Ik ben niet zo van de ;) reacties, daar hebben we de moderators voor. Maar ik moet even kwijt dat het nu wel erg ver vind gaan met dat constant melden van die cache waypoints. En dat terwijl onze hulp-mod Biertjuh op erg vriendelijke toon heeft gevraagd om daarmee op te houden. Ben ik even blij dat je niet een cache van mij aan het doen bent.

En Kruimeldief, mijn excuses als je liever niet hebt dat ik een berichtje als deze schrijf.

 

EDIT: oh ja, oeps :huh: natuurlijk ben ik hier offtopic mee. Meteen het bericht ingekort.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

PS: In die beginners handleiding van Kapitein Haak, staat niks geschreven over reken methodes en/of een negatief getal ''fout''is. Maar dat er iets niet klopte had ik zelf ook al door, anders had ik hierover geen vragen gesteld!  :blink:

 

 

Hoeft toch geen probleem te zijn? Als uit je berekening komt E 004 51.-1, wordt het uiteindelijk toch E 004 50.999. Deze logica heb ik overigens niet zelf bedacht, maar van Woutloper geleerd... Achteraf gezien dom dat ik daar zelf niet op kwam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk, ik heb me weer eens laten gaan. Het is dom van me, maar konstant tegen een muur aan praten. Geloof me daar word je niet vrolijker van :huh:

 

Mijn opmerking was niet tegen jou gericht hoor. Je maakte alleen maar (terecht m.i.) de opmerking dat je een cache niet zomaar mag verplaatsen. Dat spider het daar niet mee eens was kan ik jou niet aanrekenen ;)

 

:blink:

 

Kamu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

opmerking dat je een cache niet zomaar mag verplaatsen.

Ik heb een keer een cache een kleine meter verplaatst naar een droger plekje omdat het doosje zeiknat en lek was. Tot mijn verbazing was dat aanleiding genoeg dat er niemand het ding meer gelogd heeft tot aan de mededeling dat ie op de originele plek terug was.

 

Nooit gerealiseerd dat zo'n opmerking zoveel impact heeft. Dat verplaatsen en laten ventileren sta ik nog wel achter maar de volgende keer geef ik nauwkeuriger aan hoever ik verplaats en in welke richting.

 

Als ik dan toch met bekentenissen bezig ben: ik heb eens een tb voor de tweede keer gelogd omdat ie in 4 mnd in een cache lag waar die nog minstens twee maanden zou blijven liggen (kano only cache) Hoe zijn daar de meningen over?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij betreft mag er zelfs een regeltje in de guidelines van geocaching.com opgenomen worden dat Urban caches niet zijn toegestaan en bestaande caches het archief in gaan!

 

My 2 cents....

 

Volstrekte onzin wat mij betreft. Tuurlijk lijkt het raar in een stad, maar het is maar hoe je er mee omgaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Biertjuh!

Ik heb vandaag ook gecached en na 2 stappen gaf mijn etrex aan dat ik 105 graden naar nw moest lopen en wat denk je? Ik ben nog geen 34 stappen verder en ik moest alweer naar zo, gek wordt je er van. Uiteindelijk weer begonnen met lopen en 10 stappen later ajwel het eerste wp gevonden. Weet je hoe? Nou ik kijken daar en zie ik een bord met het getal 60, hier moest ik 55 van afhalen en hield ik 5 over. Dit was waarde B, vervolgens volgende Wp ingevoerd en hup, 2 meter naar links en verder gelopen......... Wil je nog meer weten??? :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb maar kritiek op mij, maar de Spider heeft nu zijn tweede cache binnen gehaald, en berekeningen met enkele negatieve gatallen waren toch correct! :blink:

 

Een geruststelling, ik heb de cache niet verplaats of verwijderd, maar keurig op zijn plaats teruggelegd en netjes afgedekt.

 

Klik maar eens...>>KLIK<<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat je PS: betreft, als je gewoon je lagere school afgemaakt zou hebben, was hier geen uitleg nodig geweest.

Ruud :huh:die enigszins geïrriteerd raakt

 

Om eerlijk te zijn heb ik alleen lagere LOM school gehad, maar afgezien daarvan had ik wel wat meer hulp van jullie verwacht, een nieuwkomer afzeiken op een forum onder een anonieme naam is geen kunst aan! :blink:

 

Maar nu op naar de derde cache! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...