Spring naar bijdragen

Bekeken door passanten; Hebben jullie dat ook?


Gast Father

Aanbevolen berichten

Maar nu op naar de derde cache!  :huh:

 

 

Tjongejonge, tegen de tijd dat je er 200 gevonden hebt, ben je al gauw zo'n 5000 Forumpostjes verder op deze manier, denk ik zo. :blink:

 

zegt Twin Peaks die zojuist ziet dat hij zijn 300ste berichtje heeft gepost!!

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tjongejonge, tegen de tijd dat je er  200 gevonden hebt, ben je al gauw zo'n 5000 Forumpostjes verder op deze manier, denk ik zo. ;)

 

 

 

Dat is ook mijn bedoeling! :huh:

 

Ik begin er al helemaal zin in te krijgen met jullie! :blink:

 

Maar goed dat er ook nog zoiets is: Negeer gebruiker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team_Maju

Na een niet al te beste nachtrust word ik niet vrolijk als ik dan het forum opstart en ik zie weer "groentje" berichten.

 

Spider.. er is geen mens hier die je niet wilt helpen, maar zoals anderen reeds meerdere malen hebben gemeldt, het gaat behoorlijk vervelen als je elke stap die jij gezet hebt hier op het forum met ons deelt.

 

Je roept elke keer weer op nieuw dat het forum er voor is om "groentjes" te helpen en in zekere zin heb je gelijk. Als je hulp nodig hebt met je GPS etc.. maar als je hulp nodig hebt met een cache die je loopt, met waypoints die je niet vindt, dan regel je dat met de cachelegger en niet hier. En het helpt al helemaal niet, als je op elk forum bericht een bijdehandte reactie tracht te plaatsen.

Goed van je dat je inmiddels 2 caches gevonden hebt.. daar heb je 50 forumberichten voor nodig gehad.. op naar nummer 3?

 

Dus.. volgende cache problemen met het vinden? Gebruik je noodlijst, gebruik de PM optie of stuur een e-mail en laat het forum voor wat het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spider.. er is geen mens hier die je niet wilt helpen, maar zoals anderen reeds meerdere malen hebben gemeldt, het gaat behoorlijk vervelen als je elke stap die jij gezet hebt hier op het forum met ons deelt.

 

Het wordt tijd dat een moderator gaat ingrijpen!

 

Verder zijn we blij dat de eerste schreden van Spider ver hier vandaan plaatsvinden en dat hij geen Firefox caches heeft uitgekozen om die als eerste te doen :huh: Nog een (gratis!) tip voor je: plaats een oproep bij geodating en zoek een ervaren cacher waar je een keer mee op pad gaat. Op andere dating site's zal je weinig ervaren cachers aantreffen, hooguit een scharreltje die je als alibi nodig kan hebben op de cache area :blink: En daarmee dus weer ontopic!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb maar kritiek op mij, maar de Spider heeft nu zijn tweede cache binnen gehaald, en berekeningen met enkele negatieve gatallen waren toch correct!  :blink:

 

Een geruststelling, ik heb de cache niet verplaats of verwijderd, maar keurig op zijn plaats teruggelegd en netjes afgedekt.

 

Klik maar eens...>>KLIK<<

Ligt deze ache in een bos? Mag je er na zonsondergang komen? Denk daar wel aan bij het cachen. Als je je er niets van aantrekt kan de cache-eigenaar problemen krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is voor mij extra spannend dat de cache op een plaats is waar het door omstanders moeilijk is om te loggen. Alle trucjes die al genoemd zijn heb ik ook eens gedaan (is er hier ook al een draadje van?);

 

Bellen met mijn GPS;

Een plasje doen in de stuiken;

Doen alsof je de bomen aan opmeten bent;

Hondenpoep van de schoenen schrapen,;

Sleutels laten vallen;

Zeggen dat je je sleutels hebt laten vallen;

Zoenen met z’n tweeën;

Ruzie maken met z’n tweeën;

Demonstratief naar de omstanders kijken en wachten tot ze weg gaan;

Wormen zoeken voor het vissen;

Kijken hoe mooi de bomen aan het uitbotten zijn;

Zeggen dat je van de controle diens voor boomsnoeiers bent,

Zeggen dat je een afvalinventaris aan het opstellen bent.

Zeggen dat je met je GPS geluidmetingen aan het doen bent.

 

Ik mis er één in het rijtje.

Ik was onlangs ook betrapt toen ik een boom aandacht aan het bestuderen was. Het was die cache met de vermaledijde spijkertjes en een spijkerroute.

De dame en haar vriendin (allebei met een gevorderde leeftijd) zag mij om die boom heen draaien en kon het niet langer aanzien. Het is een prachtige boom meneer!

Ja, mevrouw maar als ik niet uitkom maak ik er een einde aan. Meneer, riep ze vertwijfeld, maar er zijn nog zoveel prachtig bomen! Ja, maar deze boom en ik hebben een speciale relatie. Ze wou nog wat zeggen, maar besloot het erbij te laten. Ze wenste me nog een prettige dag en liep hoofdschuddend verder. Ik denk dat ze tot de conclusie was gekomen dat je met een gestoorde boomknuffelaar geen zinnig gesprek kunt voeren.

 

Ik wil het rijtje uitbreiden met:

gestoorde boomknuffelaar;

paddenlikker / kikkerlikker (een nieuwe Hollandse hobby? :blink: );

Ze komen me halen...

 

Misschien kan onze confrator wilii een lijst aanleggen van smoesen om passanten om de tuin te leiden.

bewerkt door Ketelbinkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit mij aan bij Maju (slijm, slijm), maar ze heeft gelijk Spider. Ik wil je ook best helpen, maar op deze manier zijn er een hoop mensen die je tegen je in het harnas jaagt, dus kom met reële vragen en geen verslag per minuut.

 

@Team Firefox zou ik willen zeggen: Welke moderator? :huh:

 

Ik zou zeggen: Biertjuh FOR MODERATOR ! ! ! :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij wordt het ook tijd dat er hier corrigerend opgetreden wordt. Hier wordt ten eerste een topic heftig vervuild. Ten tweede is er iemand die alle tips en hints van medecachers volledig in de wind slaat en gewoon zijn eigen gang gaat met een enorme plaat voor de kop.

Of iemand hem wilt helpen ben ik niet van overtuigd. Als ik voor mijzelf spreek: nee, bedankt. Het lijkt me iemand die nogal eigenwijs is en dat ben ik zelf ook dus dat zal op een gegeven moment wel botsen. Verder ben ik niet heel goed in uitleggen en zou dus met iemand moeten lopen die wat sneller van begrip is.

 

En on topic.

Juist de kans dat je betrapt kunt worden, voegt voor mij ook wel een stukje spanning toe aan het cachen. De trucs die je dan kunt uithalen zijn zo ongeveer wel allemaal genoemd. Je kunt ook uitleggen aan de mensen wat je aan het doen bent. Misschien dat ze zelfs enthousiast worden en zelf willen gaan cachen. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een idee om zo'n knal oranje/geel jekje aan te trekken tijdens het cachen in woonwijken? Normaal gedragen door baanwerkers / ANWB / KPNers :huh:

Ziet er belangrijk uit. Zeker als je dan nog wat aan een apparaat loopt te frustselen en er op dat jekkie Geocaching staat. :blink:

 

Ideetje voor de shop? Lupardi!!

 

Ook handig bij pech onderweg.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe alles ook liefst zo onopgemerkt mogelijk. :huh:

Tja en dan het 'in de struiken zoek' probleem...

Ik doe altijd mijn groene jas aan en bergschoenen en hang dan de bioloog uit. Niemand die dan argwaan heeft. ;)

Bij dichte bebouwing idd gewoon of iig aandachtig luisteren naar de gsm.

Ergo, doe mij maar de caches ver van alle bebouwing :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wel mijn vrouw gewaarschuwd dat ik soms op nogal vage plekken uit de bosjes kan komen zetten.

Dus als ze een keer hierop aangesproken wordt, dan weet ze wat ik aan het doen was....

 

Wat de rest van nederland ervan denkt dat boeit me dan niet echt..

 

Ik moet overigens zeggen dat ik ook best wat vragen heb moeten stellen op het forum en via de PM.

Maar ik ben altijd reuze enthousiast en perfect geholpen!!

Niks dan hulde voor iedereen hier dus!! :D

 

(Wat me eraan doet denken dat ik nog een keer met dwarreltje moet afspreken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het begin dacht ik nog van "die wordt ook wel een beetje bot terecht gewezen als beginner", maar gezien je latere reacties werkte dat zelfs niet helemaal. :D

 

Ook ik ben een beginner en moet nog veel leren, maar als je veel op pad gaat kan je heel veel leren in een paar weken heb ik gemerkt. Nog maar 1 keer een cache niet gevonden. De locatie leek zo voor de hand te liggen dat het haast niet kon missen. Daarom maar de cachelegger via PM gevraagd of de locatie goed was. Wat bleek, de microcache was zoek geraakt en kon dus ook niet gevonden worden. Cache eigenaar heeft de cache op non-actief gezet en laat hem binnenkort weer online komen. Zo werkt het beter...

 

Wij zijn zo enthousiast geworden dat we er binnen een paar maanden een tweede GPS hebben bij gekocht. Met twee GPSsen gaat het nog beter :D

 

Ontopic... wat ook heel goed werkt (en heel leuk is):

 

- je hond meenemen

 

Je kan dan rustig op de plaats van de cache rondkijken, op de grond gaan zitten, rondjes lopen, bomen bekijken, niemand die er iets om vraagt. Doen ze dat wel dan zeg je gewoon, ik zoek een goede boom om mijn hond aan vast te knopen.

 

Ken trouwens wel het gevoel, ik lag pas op de kop onder een bankje in het bos toen er een groep fietsers voorbij kwamen gereden... die zullen ook wel gedacht hebben....

 

Gelukkig gaat mijn zoon van 11 bijna altijd mee, dat geeft nog meer mogelijheden!

 

Hopelijk heb je wat aan alle tips en adviezen. Het is je nu vast wel duidelijk dat je een cache niet moet verplaatsen en niet om WP's moet vragen op het forum. Verder kan je alle hulp krijgen die je wenst, ik vind het hier erg goed vertoeven. Succes met zoeken en vooral veel plezier. En kan je iets afspreken met een ervaren cacher, zeker doen!

 

Of nog beter, ga eens mee met een event, daar leer je pas wat cachen is en ontmoet je tevens veel andere cachers. Of je moet achteraan lopen net zoals wij de laatste keer... dat was geen slimme actie, maar we hebben toch pret voor 10 gehad.

bewerkt door GeoGolden
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...