Spring naar bijdragen

Bekeken door passanten; Hebben jullie dat ook?


Gast Father

Aanbevolen berichten

Ik heb net een paar dagen mijn gps-ontvanger en ben meteen aan de slag gegaan met geocaching. Twee caches gelogd, van de derde wel de lokatie gevonden, maar niet de cache zelf. Ik ben erg enthousiast, vind het leuk om op deze manier buiten bezig te zijn en kennis te maken met nieuwe gebieden. Vandaag stond ik op een cachelokatie langs de openbare weg te zoeken (zonder resultaat) en voelde me toch wel wat bekeken door voorbijgangers. Is dit een herkenbare ervaring, of ben ik echt paranoia?

 

Hoe kom ik over deze cachepleinvrees heen?

 

father B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

ehhhh dat kom je niet denk ik.......na een dikke 500 caches heb ik dat ook nog steeds .......

 

fototoestel meenemen wil wel eens helpen.....als afleiding..

 

 

 

 

 

 

Ik heb net een paar dagen mijn gps-ontvanger en ben meteen aan de slag gegaan met geocaching. Twee caches gelogd, van de derde wel de lokatie gevonden, maar niet de cache zelf. Ik ben erg enthousiast, vind het leuk om op deze manier buiten bezig te zijn en kennis te maken met nieuwe gebieden. Vandaag stond ik op een cachelokatie langs de openbare weg te zoeken (zonder resultaat) en voelde me toch wel wat bekeken door voorbijgangers. Is dit een herkenbare ervaring, of ben ik echt paranoia?

 

Hoe kom ik over deze cachepleinvrees heen?

 

father B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gewoon niets van aantrekken, of net doen alsof je iets belangrijks aan het doen bent. Het gros weet toch niet wat je aan het doen bent, een een apparaatje in je hand en belangrijk kijken doet wonderen B)

 

als dat niet werkt.............. therapheut misschien B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het handig om dit draadje naar hier te verplaatsen, dit om versnippering te voorkomen.

 

Ik heb net een paar dagen mijn gps-ontvanger en ben meteen aan de slag gegaan met geocaching. Twee caches gelogd, van de derde wel de lokatie gevonden, maar niet de cache zelf. Ik ben erg enthousiast, vind het leuk om op deze manier buiten bezig te zijn en kennis te maken met nieuwe gebieden. Vandaag stond ik op een cachelokatie langs de openbare weg te zoeken (zonder resultaat) en voelde me toch wel wat bekeken door voorbijgangers. Is dit een herkenbare ervaring, of ben ik echt paranoia?

 

Hoe kom ik over deze cachepleinvrees heen?

 

father :D

En om je vraag te beantwoorden, ik denk dat we hier allemaal nog wel eens last van hebben B)

Ruud B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg juist altijd vage opmerkingen naar mijn hoofd over dat het zo'n rare/oude/grote telefoon is, en dat zelfs zonder dat ik belschijnbewegingen maak. Dus dat helpt niet bizar veel. Wat ik gewoon doe (behalve op stash locatie) is uitleggen dat het een GPS is en dat ik een GPS tocht aan het lopen ben. Dan geef je niks weg over een verstopt kistje/doosje o.i.d. en dan druipen de muggles geinformeerd af.

Op de stash locatie doe ik alsof ik aan het plassen ben, dan lopen mensen ook verder.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, we kunnen er wat lacherig over doen, maar het onderwerp van dit draadje lijkt mij toch wel belangrijk. Het kan denk ik geen kwaad om het hele arsenaal aan manoeuvres die we uit de kast trekken, als we denken te kijk te staan, eens te vermelden.

 

Ik voel mij altijd bijzonder gegeneerd in woonwijken, waar ik in een tuin of achter een schutting of heg iets moet gaan zoeken. Een echte oplossing hiervoor heb ik niet. Ben wel altijd blij als ik een geocache-sticker zie op het betreffende pand, want dan weet ik in de juiste tuin aan het werk te zijn. Heb wel eens een hulplijntje gebeld met de vraag mij precies te vertellen waar de cache ligt, zodat ik zo snel mogelijk kan graaien en wegwezen.

Wie kan me helpen aan een echte oplossing? B)

Volgens mijn eigen bijgehouden statistieken ben ik tot dusver 79x in zo'n situatie geweest. Het komt dus nogal veel voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag stond ik op een cachelokatie langs de openbare weg te zoeken (zonder resultaat) en voelde me toch wel wat bekeken door voorbijgangers. Is dit een herkenbare ervaring, of ben ik echt paranoia?

 

Hoe kom ik over deze cachepleinvrees heen?

 

father ;)

 

 

Komt mij bekend voor, je ziet de mensen verbaast kijken als er iemand met een GPS staat te richten en te zoeken, zeker als je nog eens aantekeningen staat te maken. :eek:

 

Maar ben nu net terug van mijn nachtwandeling (met 4D Maglite :P ) en hoef nog maar een waypoint te gaan, dan heb ik mijn tweede ook weer binnen. Schijnt volgens de maker geen makkelijke cache te zijn, echter ik had twee derde van alle waypoints vanmiddag zo gevonden, en opgelost. Nu nog die laatste, maar het is wel veel rekenwerk, maar hoop deze cache de komende dagen te scoren. :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben wel altijd blij als ik een geocache-sticker zie op het betreffende pand, want dan weet ik in de juiste tuin aan het werk te zijn.

Dat lijkt me een hele goede aanbeveling voor plaatsers van voortuincaches. Wat mij betreft mag dit meer gepromoot worden. Het kan best een klein stikkertje zijn natuurlijk.

 

Je zal maar de tuin van de buren 'overhoop' halen of nog erger gewoon in de verkeerde straat zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...