Spring naar bijdragen

Bekeken door passanten; Hebben jullie dat ook?


Gast Father

Aanbevolen berichten

Wie kan me helpen aan een echte oplossing?  :lol1:

 

Het overkomt mij ook regelmatig en ook ik gebruik de 'GPS-telefoon-truc' en voel me op dat soort momenten ook niet op mijn gemak. De enige echte oplossing is dat er geen caches in voortuinen of in de buurt van bebouwing geplaatst worden :eek: Wat mij betreft mag er zelfs een regeltje in de guidelines van geocaching.com opgenomen worden dat Urban caches niet zijn toegestaan en bestaande caches het archief in gaan!

 

My 2 cents....

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bij caches in de bebouwde kom voel ik mij ook niet altijd zo op mijn gemak, maar in de bossen voel ik dat niet zo gauw, behalve dan wanneer mensen mij net uit de bosjes zien komen nadat ik de cache heb gevonden, blijft genant :lol1:

Ik zorg dan dat ze mijn gps kunnen zien zodat ze het idee krijgen dat je met iets belangrijks bezig bent.

 

Mensen kijken je vaak geinteresseerd en nieuwsgierig aan. "Wat doet die daar nou", hoor je ze denken. Ach, ieder zijn hobby toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team_Maju

Je zult merken dat je steeds handiger wordt... je staat langs de weg, plaats waar meestal een micro ligt.. eerst beetje met je voetjes zoeken ( na tijdje zul je zien dat je de stashplek vaker herkent) en dan laat je je sleutels vallen en als je bukt raap je in 1 vloeiende beweging de micro mee...

 

Moet je uit de bosjes komen, dan is het zo handig als je met je vriendje samen cached, want als mensen je stom staan aan te kijken.. is het zo leuk je kleding ff recht te trekken :lol1: Wie voelt zich op dat moment ongemakkelijk dan?

 

Verder Goedweerloper... dus jij bent diegene die er voor zorgt dat alle logrolletjes zo drijfnat zijn????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn oude moeder zei vroeger altijd al: "Als je een keer blundert, dan moet je net doen alsof het zo hoort, want dan heeft praktisch niemand het in de gaten ..."

 

Ik heb de zelfde gêne als de anderen, maar het helpt vaak wel om te doen alsof je heel belangrijk werk aan het doen bent en onderwijl opvallend rond te kijken en van alles te noteren. :lol1:

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben wel altijd blij als ik een geocache-sticker zie op het betreffende pand, want dan weet ik in de juiste tuin aan het werk te zijn.

Dat lijkt me een hele goede aanbeveling voor plaatsers van voortuincaches. Wat mij betreft mag dit meer gepromoot worden. Het kan best een klein stikkertje zijn natuurlijk.

 

Je zal maar de tuin van de buren 'overhoop' halen of nog erger gewoon in de verkeerde straat zitten.

Ik heb dus zo'n voortuincache en in de omschrijving staat het huis met de geocachesticker en in de hints ook nog eens een omschrijving van het huisnummer, zo in de trend van het eerste cijfer is de helft van het tweede.

Enne @Wiliii juist jij bent zelfs achter in de tuin geweest :lol1:

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Ik heb dus zo'n voortuincache en in de omschrijving staat het huis met de geocachesticker en in de hints ook nog eens een omschrijving van het huisnummer, zo in de trend van het eerste cijfer is de helft van het tweede.

Enne @Wiliii juist jij bent zelfs achter in de tuin geweest  :lol1:

 

Groeten Haak.

 

 

Klopt helemaal Haak, maar dat kwam vooral omdat ik Boudewijn bij me had :P:eek:;)

Zie mijn log.

 

Gelukkig heeft mevrouw Haak de situatie gered, want naar ik gehoord heb, was manlief de hort op... :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet meteen in iemands voortuin gaan graven, maar gewoon vragen aan spelende kinderen. Meestal weten die prima waar het doosje ligt. En dan heb je gelijk aanspraak bij het loggen.

Bij ernstige twjifel heben we ook weleens aangebeld. Het adres was dus toch goed, maar was dat niet zo geweest: ach dan hadden de bewoners weer een leuk verhaal gehad voor tijdens het avondeten. :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is voor mij extra spannend dat de cache op een plaats is waar het door omstanders moeilijk is om te loggen. Alle trucjes die al genoemd zijn heb ik ook eens gedaan (is er hier ook al een draadje van?);

 

Bellen met mijn GPS;

Een plasje doen in de stuiken;

Doen alsof je de bomen aan opmeten bent;

Hondenpoep van de schoenen schrapen,;

Sleutels laten vallen;

Zeggen dat je je sleutels hebt laten vallen;

Zoenen met z’n tweeën;

Ruzie maken met z’n tweeën;

Demonstratief naar de omstanders kijken en wachten tot ze weg gaan;

Wormen zoeken voor het vissen;

Kijken hoe mooi de bomen aan het uitbotten zijn;

Zeggen dat je van de controle diens voor boomsnoeiers bent,

Zeggen dat je een afvalinventaris aan het opstellen bent.

Zeggen dat je met je GPS geluidmetingen aan het doen bent.

 

Wat ik in ieder geval nooit doe is hulp van de omstanders vragen, en zeker niet van kinderen. De kans bestaat dat de cache dan (onder de lokale jeugd) bekend wordt. Er hoeft maar één kwaadwillend iemand te zijn en de cache is weg. Dat zou ik toch niet op mijn geweten willen hebben. Geotrashing komt helaas vaak voor.

 

Maar, het is toch extra spannend als het je lukt om een door omstanders bekeken cache, ongezien te loggen? De voldoening is veel groter omdat je dan ook nog creatief moet zijn.

Ook tuincaches wil ik altijd ongezien loggen, ook voor de cache-eigenaren. Een van de redenen waarom een cache bij de eigenaar in de voortuin is, is dat het heel vermakelijk is om te zien dat een geogek met GPS, stiekem probeert te loggen. Bij zulke caches zet ik in mijn log een verwijzing dat ik hun ongezien heb bespied. Zoiets als: Wat een leuke bloemen staan er op tafel/ De hond heeft me wel gezien.

 

Zilvervloot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga vandaag (het weer is redelijk goed) het laatste waypoint opzoeken, en oplossen. Maar blijkt dat WP uitgerekend op een klein paadje op een akker te liggen, vlak naast een druk bereden fietspad. Hoe kom ik ongezien en zonder nieuwsgierige blikken hier doorheen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar, het is toch extra spannend als het je lukt om een door omstanders bekeken cache, ongezien te loggen? De voldoening is veel groter omdat je dan ook nog creatief moet zijn.

Ook tuincaches wil ik altijd ongezien loggen, ook voor de cache-eigenaren. Een van de redenen waarom een cache bij de eigenaar in de voortuin is, is dat het heel vermakelijk is om te zien dat een geogek met GPS, stiekem probeert te loggen. Bij zulke caches zet ik in mijn log een verwijzing dat ik hun ongezien heb bespied. Zoiets als: Wat een leuke bloemen staan er op tafel/ De hond heeft me wel gezien.

 

Zilvervloot.

 

Om die reden heb ik mijn eerste cache moeten verplaatsen, want er was iemand met twee honden die mij wel veel interesse had in mijn doen en laten, toen hij eindelijk uit mijn zicht verdween, ging ik (na een kwartier wachten) de cache loggen. Komt die kerel uitgerekend weer te voorschijnt, uit het niks. Gelukkig heeft hij de cache niet gevonden (Had ik maar 20 meter verderop verplaats) Maar heb inmiddels met de maker contakt gehad zodat de cach weer op de oorspronkelijke plek teruggelegd wordt. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om die reden heb ik mijn eerste cache moeten verplaatsen, want er was iemand met twee honden die mij wel veel interesse had in mijn doen en laten, toen hij eindelijk uit mijn zicht verdween, ging ik (na een kwartier wachten) de cache loggen. Komt die kerel uitgerekend weer te voorschijnt, uit het niks. Gelukkig heeft hij de cache niet gevonden (Had ik maar 20 meter verderop verplaats) Maar heb inmiddels met de maker contakt gehad zodat de cach weer op de oorspronkelijke plek teruggelegd wordt.  :rolleyes:

 

Het is niet de bedoeling dat caches door de bezoekers zomaar verplaatst worden :thumbup: In principe altijd terug leggen op de vindplaats en afdoende afdekken. Als je echt je bedenkingen hebt, kan je in het logje daarover iets schrijven. De eigenaar van de cache leest dit en kan (als er echt twijfel over de plaats is) altijd nog tot verplaatsing overgaan :)

 

Wij hebben dat gedaan naar aanleiding van de laatste logjes bij deze cache van ons:

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...76276e754&log=y

 

Door de bomenrooiers was de cache in een niemandslandje komen te liggen en nu wel erg makkelijk door niet-cachers te vinden. Vandaar dat we hem verplaatst hebben.

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet de bedoeling dat caches door de bezoekers zomaar verplaatst worden :rolleyes: In principe altijd terug leggen op de vindplaats en afdoende afdekken. Als je echt je bedenkingen hebt, kan je in het logje daarover iets schrijven. De eigenaar van de cache leest dit en kan (als er echt twijfel over de plaats is) altijd nog tot verplaatsing overgaan :)

 

 

Daar heb je gelijk in, maar beter tijdelijk verplaatsen dan dat de cache geript wordt! :thumbup:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb je gelijk in, maar beter tijdelijk verplaatsen dan dat de cache geript wordt!  :rolleyes:  :thumbup:

 

Op zich wel een nobel streven, maar als je een cache vind en de lokatie is vrij druk, dan kan je de cache het beste ongeziens meenemen. Onder de jas of in de rugzak en een stuk verderop op een rustiger plekje pas loggen. Lukt dat niet, dan zit er niks anders op dan af te wachten. En duurt dat een half uur, dan heb je gewoon pech gehad :) Is het echt te druk, dan zal je op een ander tijdstip of dag terug moeten komen. Op een geschikt (lees:rustig) moment plaats je de cache dan terug op dezelfde plaats waar je hem gevonden hebt. Als jij de cache op een andere plaats weer neerlegt en de coordinaten aan de eigenaar doormailt is die verplicht om de cache weer terug te gaan leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich wel een nobel streven, maar als je een cache vind en de lokatie is vrij druk, dan kan je de cache het beste ongeziens meenemen. Onder de jas of in de rugzak en een stuk verderop op een rustiger plekje pas loggen. Lukt dat niet, dan zit er niks anders op dan af te wachten. En duurt dat een half uur, dan heb je gewoon pech gehad :) Is het echt te druk, dan zal je op een ander tijdstip of dag terug moeten komen. Op een geschikt (lees:rustig) moment plaats je de cache dan terug op dezelfde plaats waar je hem gevonden hebt. Als jij de cache op een andere plaats weer neerlegt en de coordinaten aan de eigenaar doormailt is die verplicht om de cache weer terug te gaan leggen.

 

Deze gedachte ging in eerste instantie bij mij op, maar ten eerste deze cache kon ik niet in mijn zakken steken (een munitie kistje :rolleyes: ) en ten tweede ik heb de verplaatsings coordinaten meteen aan de maker doorgemaild, tevens bij ik de zelfde (nacht) nog eens gaan kijken, of de cache nog op de verplaatsbare plek lag (hij lag er nog :thumbup: )

 

Zodra de cache weer op de oude lokatie ligt, dan zal ik in mijn log de toevoeging verwijderen dat de cach verplaats is, en andere bezoekers gewoon weer kunnen zoeken, zonder dat ze op het verkeerde spoor worden gezet! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die cache ligt allang weer op zijn plaats terug (zie log).

 

Maar ik ben het met Firefox eens, in principe nooit verplaatsen. Als je een cache vind, meenemen en altijd een paar meter verder op het pad gaan loggen. En weer terugleggen als er niemand meer is. Daarnaast zijn de aanwijzingen die wij in de natuur zien meestal nietszeggend voor muggles. Als je iets niet weet en er niet naar op zoek bent vind je het ook niet. Wat wel slim is om niets in een cache te doen dat geurt/ruikt, beesten (lees honden) ruiken veel. En dan wordt een cache wel door muggles met honden gevonden..............

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...