Spring naar bijdragen

Bekeken door passanten; Hebben jullie dat ook?


Gast Father

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Wat fijn om te lezen dat ook ervaren cachers zich soms ook wat ongemakkelijk voelen. Wij kwamen laatst uit een bospaadje wat geen officieel paadje was en natuurlijk kwam er net iemand aan. Ik zei maar snel tegen mijn zoon dat hij het moest zeggen als hij weer moest plassen hoor. (ik kon hem nog net op tijd inseinen om niet te zeggen dat hij niet geplast had ;-))))

Deze truc werkt natuurlijk niet in een woonwijk.

Zal ik een stuiterbal in mijn hand houden en zeggen dat ik blij ben dat we hem weer gevonden heb?

 

Groet van een echte beginner met cachen die gewoon braaf met de blauwe caches begint en niet kan wachten tot ze er weer op uit mag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Groet van een echte beginner met cachen die gewoon braaf met de blauwe caches begint en niet kan wachten tot ze er weer op uit mag.

 

 

Waarom braaf beginnen met blauwe (traditional) caches?

Wij zijn ook nog beginners maar hebben toch grotendeels groene (multi) caches gedaan. Alleen tijdens een werkbezoek aan kopenhagen wat traditionals mee gepikt. Wij beleven veel meer plezier aan een goed opgezette multi. En zo moeilijk zijn ze (meestal) nu ook weer niet. Gisteren nog Odiliapeel Mysteries gedaan, een perfecte cache voor beginners met hele leuke vragen. Van zoiets raak je echt enthousiaster als van een traditional. Dat is natuurlijk wel mijn eigen beleving, kan voor iedereen anders zijn. Het gaat mij niet om de kwantiteit maar kwaliteit. Een cache die je een half jaar later nog kan herinneren... dat zijn de leuke!

 

Sorry, beetje OT reactie maar ik zie vaak de raadgeving van "begin maar eens met een traditional" terwijl een niet te moeilijke multi juist zeker ook erg leuk is.

 

Gisteren weer op pad... stonden we de gaten in een hek te tellen en even later lag mijn zoon op de kop in een soort put (zonder water) naar een stickertje te zoeken. Tja, dan zie je voorbijgangers denken. Leuk toch!

 

Ik zie zo vaak mensen waarvan ik me afvraag wat ze nu eigenlijk aan het doen zijn.

 

Groeten,

Pedro

bewerkt door GeoGolden
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het advies niet zozeer om het leuk zijn ging maar meer om eens aan de omgang met geocaching en apparatuur besteed was. Ik denk dat de meeste cachers wel een leuke multi leuker vinden maar er zijn uitdagende traditionals hoor en uiteindelijk horen ze ook bij het spelletje.

 

Groeten Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom braaf beginnen met blauwe (traditional) caches?

Groeten,

Pedro

 

Hoi Pedro,

 

Dit was eigenlijk een beetje een hint naar eerder gemelde berichten in dit lijntje. Iemand die beginner is en graag een moeilijke cache wil doen moet dat zeker proberen, maar niet via het forum proberen je problemen met die cache op te lossen. Begin dan eerst met iets wat je aankunt. (mijn mening)

Enne........gisteren hebben we onze eerste puzzelcache gevonden, de tweede helaas door tijdgebrek moeten laten liggen. En er is er eentje half uitgewerkt. Dus we houden het zeker niet bij blauw alleen, dat was mooi om de gps-r uit te testen en ons gevoel voor zoeken.

 

Groeten, Lydia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Hoe kom ik over deze cachepleinvrees heen?

 

Als alle geocachers die in het bezit zijn van een hond zich hier nu 's melden incl. hun woonplaats? Dan kunnen de 'niet hond-bezittende geocachers' wellicht de hond voor je uitlaten tijdens het zoeken :-)

 

Voordelen:

- minder opvallend als je je ophoudt in de buurt van de cache

- beweging voor de hond

- je leert andere cachers kennen

- leuk?

- ervaren speurhond (dank aan Jalychaba :blush: )

- . . . . .

 

Grtz, Wammus (geen hond voorhande)

bewerkt door Wammus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Als alle geocachers die in het bezit zijn van een hond zich hier nu 's melden incl. hun woonplaats? Dan kunnen de 'niet hond-bezittende geocachers' wellicht de hond voor je uitlaten tijdens het zoeken :-)

Grtz, Wammus (geen hond voorhande)

 

En dan mijn speurneus vragen om even dat kistje te zoeken wat ze vorige week ook al gevonden heeft? :blush:

Je nog niet genoemde voordeel is dus dat je (met een slimme hond of een goede speurneus) de cache makkelijker kunt vinden.

 

Groet van mij en een poot van mijn 3 gespikkelde dames

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan mijn speurneus vragen om even dat kistje te zoeken wat ze vorige week ook al gevonden heeft?  :yes:

Je nog niet genoemde voordeel is dus dat je (met een slimme hond of een goede speurneus) de cache makkelijker kunt vinden.

 

'kHeb gelijk m'n post aangepast :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...