Spring naar bijdragen

Bekeken door passanten; Hebben jullie dat ook?


Gast Father

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

het is tegenwoordig wel moeilijk om niet op te vallen. ik kreeg afgelopen zondag toen we bezig waren met 100asa in amsterdam de politie op ons dak. ze vroegen waar we mee bezig waren want het zag er nog al verdacht uit. gelukkig konden we alles goed uitleggen, zodat alles zonder gevolgen bleef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Off topic...

 

Dit alles doet me weer denken aan jaren geleden. Toen ging ik samen met mijn vader sprinkhanen vangen met een schepnetje voor de vogels.

 

De mensen keken toen ook altijd zo vreemd, twee volwassenen met een potje en een schepnetje. Als ze dan vroegen wat we aan het doen waren en waarom we die sprinkhanen vingen was steevast het antwoord... och, goed vlees is tegenwoordig zo duur en ze zijn heerlijk.... :eek:

 

Leuke herinneringen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach ja, het maakt het ook wel weer extra spanned als er mensen in de buurt zijn. Je moet dan toch wat bedenken om met 'niet te vreemd gedrag' de cache te kunnen vinden/loggen. Extra handicap factor.

 

Zo kwam ik onlangs bij de cache 2x3x4 grey plastic container die pal tegenover de hoofdingang van een groot recreatiepark ligt, waar voortdurend in- en uitgaande auto's en voetgangers/ fietsers zijn.

 

Ga dan maar eens staan zoeken bij de bosjes en proberen ongemerkt de stash uit z'n plek te halen en te loggen.

 

Met een camera doen alsof je foto's aan het maken bent is vaak een goede afleidingsmanoevre. Of gewoon dicht naast de cache gaan zitten, rugzak ervoor leggen en dan uit z'n plek halen, loggen en weer terug.

 

Tja en als het niet anders kan, gewoon effe uitleggen. Vinden de meeste mensen wel aardig om te horen. ' Hoe zeg je dat'? Djeokasjing.... :eek:

bewerkt door hiker
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit me nu af te vragen hoe die man zich afgelopen zaterdagmorgen zich voelde door als enigste op de parkeerplaats van een winkelcentrum in Naarden met een boodschappenkar te lopen. :eek:

Een GPS ontvanger viel daar niet op.

 

Ger@ld

(die ook wel eens op zijn knieen bij een boom zit op de jaarringen te tellen.)

bewerkt door de Roode Lantaarn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 weken geleden in Singapore een cache geprobeerd waarbij achteraf bleek dat ik wadend naar het midden van een grote fontein had moeten gaan terwijl direct aan de overkant het presidentiële paleis ligt met tig wachters ervoor......

 

Ik dacht toen ook "dat zal toch niet de bedoeling zijn ", maar achteraf dus toch...

 

Ik weet dus nu al hoe ik me volgende keer ga voelen.....opgelaten !!

 

Ik moet nog een afleidingsmanoevre verzinnen.

 

Wie niet waagt wie niet wint blijkbaar ;-)

 

Team_Vink

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mensen met waarnemingvrees is er een goede cache om er overheen te komen: Leiden Urban 1. :D

Daar kijken wel 80 vensterramen waarachter 200 studenten wonen naar je als je deze cache probeert te vinden. :blush:

En... de cache  ligt er al vele jaren (vanaf het begin van geocaching in Nederland). :eek:

 

 

Inderdaad. Sinds die cache ken ik het gevoel van bekeken te worden maar al te goed :P . Maar ik heb hem toch gelogd. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit me nu af te vragen hoe die man zich afgelopen zaterdagmorgen zich voelde door als enigste op de parkeerplaats van een winkelcentrum in Naarden met een boodschappenkar te lopen.  :D

Een GPS ontvanger viel daar niet op.

 

Ger@ld

(die ook wel eens op zijn knieen bij een boom zit op de jaarringen te tellen.)

 

 

Waarschijnlijk dacht die man hetzelfde als een van de bewoners: "wat is dit voor een enge sekte!"

 

edit:

oeps, wel heel offtopic :eek:

 

Father, wat wij meestal doen is gewoon een stukje doorlopen en later terugkomen (in het geval van tegenliggers/achterliggers in een bos) of lekker op een bankje gaan zitten. Zo niet, dan de stoute schoenen aandoen en je vastberaden gedragen: zoeken maar! Merk toch vanzelf wel wanneer iemand het vreemd vindt... dan geef je toch een beetje uitleg!

 

Zo hadden we laatst een cache die we, langs een afgelegen weg, in het donker aan het zoeken waren. Draait ineens de politie de parkeerplaats op: "wat zijn jullie aan het doen?" Ons antwoord: ah, fijn dat u daar bent agent, kunt u mooi even mee zoeken! En ja hoor, samen met de politie gevonden die cache ;-)

bewerkt door Pallas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Nordic Walking stokken dienen meteen lekker als prikstok...

 

Alleen heb je met Nordic Walking allebei je handen vol, en hoe bedien je dan je GPS?

 

Als ik vragen mag, waar dienen die stokken eigenlijk voor bij Nordic walking? Moet je je daar mee afzetten ofzo??? Begrijp het niet helemaal :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kwamu, Xaa,

 

Offtopic

 

Met Nordic Walking gebruik je 90% van je spieren en is daarmee de meest intensieve sport die bestaat. Met de stokken duw je je voort en ontlas je inderdaad de rug.

 

Ik doe aan Nordic, maar wist het heb tot nu toe niet te combineren met Geocaching. Ik ben dus benieuwd naar de oplossing die Go Go heeft verzonnen.

 

On topic.

Ook ik heb nog steeds het gevoel met mijn broek op mijn knieen te staan wanneer ik een cache plaats/oppik. Het hoort bij de sport ben ik bang (dat oppikken dan, met de broek op de knieen heeft hier weer NIETS mee te maken.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...