Spring naar bijdragen

Bekeken door passanten; Hebben jullie dat ook?


Gast Father

Aanbevolen berichten

Wat wel slim is om niets in een cache te doen dat geurt/ruikt, beesten (lees honden) ruiken veel. En dan wordt een cache wel door muggles met honden gevonden..............

 

Jan

 

Uitgerekend die vent had twee grote honden bij zich. :rolleyes:

 

O,ja heb inmiddels de ''verplaatsings'' tekst uit mijn log verwijderd! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat wel slim is om niets in een cache te doen dat geurt/ruikt, beesten (lees honden) ruiken veel. En dan wordt een cache wel door muggles met honden gevonden..............

 

Jan

Ik had bij mijn caches een nieuw team gehad die hondenkoekjes in de cache deed als goodie. ik heb ze uitgelegd dat dat niet slim was. Niet alleen met het oog op honden, maar wat dacht je van wilde zwijnen. Ze ruiken echt alles en kunnen zo de stashplek helemaal vernielen. Een ammobox zullen ze niet snel vernielen maar een tupperware bakje wel.

 

Met het surpise-event had ik twee chocoladeletters en marsepein degelijk ingepakt in verschillende vuilsniszakken en dichtgeplakt met ducktape. Toch hebben de wilde zwijnen het geroken en was een stukje ducktape aangevreten. De lekkere inhoud was geluk niet aangetast :thumbup::rolleyes: . Dit is/was een goede les.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een vraagje tussendoor, komen dit soort berekingen vaker voor als je (reken) opdrachten bij waypoints moet oplossen. Hier een voorbeeld..

 

N50 53.(E*N+2*P)(O-S)

 

Bij de laatste letters staat O-S waarbij O = 4 en S = 5 maar als ik 4 min 5 reken, dan krijg ik een negatief getal -1 Komt dit vaker voor, en kan ik dan de uitkomst gewoon als 1 beschouwen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hm, als ik dat uit zou krijgen zou ik alles nog eens goed nakijken. Waarschijnlijk is er ergens iets niet goed.

 

Jan

 

 

Dat heb ik ook gedaan, maar bij waypoint met de letters N O moest je iets tellen, wat ik ook gevonden hebt en geteld (zelfs 2 keer teruggegaan en nog eens geteld) Kan heus tot 24 tellen hoor! Bovendien mijn GPS gaf die plaats aan als een waypoint! :rolleyes:

 

Alle waypoints heb ik gevonden, ook die met die ''negatieve'' uitkomst, dus dat vind ik vreemd. Bovendien heb ik dat waypoint uitgerekend en geprojecteerd op de GPS kaart, ik ga hem straks eens opzoeken. (ligt maar een paar 100 meter van de andere WP's af!) :thumbup:

 

Ook de letters R en S kloppen als een bus! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de laatste letters staat O-S  waarbij O = 4 en S = 5  maar als ik  4 min 5 reken, dan krijg ik een negatief getal -1 Komt dit vaker voor, en kan ik dan de uitkomst gewoon als 1 beschouwen?

Vooralsnog heb ik het nog niet meegemaakt dat wanneer er een negatief getal uitkomt, je het positieve maar moest nemen. Negatieve getallen zijn 10 tegen 1 fout in dit geval. Mocht het onduidelijk blijven dan kun je ook altijd de eigenaar even mailen met je uitkomsten (dus niet bijvoorbeeld via een log of dit forum :rolleyes::thumbup:).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om die reden heb ik mijn eerste cache moeten verplaatsen, want er was iemand met twee honden die mij wel veel interesse had in mijn doen en laten, toen hij eindelijk uit mijn zicht verdween, ging ik (na een kwartier wachten) de cache loggen. Komt die kerel uitgerekend weer te voorschijnt, uit het niks. Gelukkig heeft hij de cache niet gevonden (Had ik maar 20 meter verderop verplaats) Maar heb inmiddels met de maker contakt gehad zodat de cache weer op de oorspronkelijke plek teruggelegd wordt.  :)

 

Daar heb je gelijk in, maar beter tijdelijk verplaatsen dan dat de cache geript wordt!  ;)  ;)

Ik vraag me werkelijk af waar jij de wijsheid en de moed vandaan haalt om een cache te verplaatsen.

En wederom omdat ik in een goede bui ben een gratis advies: Een cache verplaatsen is NOT DONE, tenzij je ziet dat er b.v. niet geocachers bijna mee aan de haal gaan. Ben je toch zo eigenwijs om het wel te doen, neem dan vooraf even kontakt op met de cache plaatser. En kom nu niet met de vraag hoe dat moet, dan is namelijk mijn antwoord, verdiep je eens in het forum voordat je weer iets onzinnigs zegt :thumbup:

Ruud :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb je gelijk in, maar beter tijdelijk verplaatsen dan dat de cache geript wordt!  :rolleyes:  :)

Ik vraag me werkelijk af waar jij de wijsheid en de moed vandaan haalt om een cache te verplaatsen.

En wederom omdat ik in een goede bui ben een gratis advies: Een cache verplaatsen is NOT DONE, tenzij je ziet dat er b.v. niet geocachers bijna mee aan de haal gaan.

 

 

Inderdaad: loggen, terugleggen en verder afblijven. Het risico van een rip is voor de cache legger en niet jou pak-kie-an. Of het moet echt overduidelijk zijn, dat de cache door een niet-cacher ontdekt gaat worden, omdat die je bezig heeft gezien met de cache en dus precies weet waar die ligt. Een voorbeeldje kan je hier lezen:

 

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LU...80-5d4db7183dc8

 

Let wel, deze verplaatsing is niet gedaan door een nieuwe geocacher, maar door de nummer 1 in Nederland met bijna 2000 gevonden caches op zijn naam. Hij heeft ter plekke goed ingeschat dat de cache daar niet meer in de buurt kon blijven liggen, heeft een mooie alternatieve lokatie opgespoord, coordinaat goed opgemeten en het vervolg netjes afgehandeld. Toestemming was daar toevallig geen probleem, dus de cache ligt nog steeds op die plaats :thumbup:

 

Maar zoals Biertjuh al zei: NOT DONE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo te zien ben ik hier niet gewenst, maar ga toch mijn eigen weg!  :thumbup:

 

Natuurlijk ben je gewenst, en ga vooral je eigen weg, maar maak ons geen deelgenoot van iedere stap die je doet. Mocht je problemen onderweg tegenkomen dan is daar de cache plaatser die je als eerste benaderd. Kom je er niet uit, benader dan één van de cachers die de cache wel heeft gevonden.

Het is onnodig om elke stap op het forum te vermelden. Uiteindelijk zal je niet meer serieus genomen worden.

Ruud :rolleyes:die er een paar gevonden heeft, maar nooit zijn problemen bij het vinden op het forum gepost heeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik volg dit nu al een tijdje en wilde me eigenlijk niet ermee bemoeien maar volgens mij ben je met je tweede cache bezig. En dit is ook al de tweede cache die je hier in dit draadje en een ander draadje bespreekt met iedereen. Ten eerste denk ik dat de meeste cacheeigenaren hier niet van gediend zijn. Cachen is voor iedereen maar dan wel op verantwoorde wijze. Als je het niet begrijpt lijkt het me zinvol de handeliding voor beginners te lezen of een keer met iemand mee te gaan. Ten tweede blijf ik in je posts een zekere toon bespeuren, maar dat kan aan mij liggen, dat je de wijsheid in pacht hebt. De vragen die je echter stelt geven aan dat dit geenzins het geval is.

 

Natturlijk is dit forum om vragen te stellen maar dat gaat normaliter over cachen in zijn algemeenheid en niet over specifieke caches. De cachers zijn mensen wiens eer het te na is zelf de oplossingen te vinden voor de caches die ze lopen. En als ze al hulp zoeken doen ze dat bij de maker of in privé bij collegacachers.

 

Mijn advies is dus nogmaals als je het niet helemaal doorhebt lees dan de handleiding eens, met name daar waar het gaat over het vinden van caches en de ongeschreven regels.

 

Met vriendelijke groeten

Kapitein Haak.

bewerkt door Kapitein Haak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het niet begrijpt lijkt het me zinvol de handeliding voor beginners te lezen of een keer met iemand mee te gaan.

Met vriendelijke groeten

Kapitein Haak.

 

Er zou iemand op dit forum met mij samen gaan cachen, maar tot op heden is er nog geen echt contakt geweest, waardoor ik genoodzaakt ben om mij met mijn (beginners) te wenden op het forum. :blink:

 

Contakt is beperkt gebleven tot wat mailtjes, meer niet! :huh:

 

Trouwens die beginners handleiding in jou onderschrijft heb ik al een paar keer doorgelezen, maar het echte speurwerk zal toch buiten op de cache plaats moeten gebeuren! ;)

bewerkt door Spider
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens die beginners handleiding in jou onderschrijft heb ik al een paar keer doorgelezen, maar het echte speurwerk zal toch buiten op de cache plaats moeten gebeuren!  ;)

En niet op het forum. ;)

Met alle respect en goede bedoelingen, het is idd niet de bedoeling dat elke newbie elk waypoint dat hij al dan niet kan vinden uitvoerig op het forum bespreekt. Je bent niet de enige newbie en die anderen zijn er ook zonder forum gekomen. Moet jou dan toch ook lukken. :huh:

En weer ontopic: De gouden truc is de fietsentruc. Doe alsof je fiets kapot is en graaien maar naar die urban cache. Nog betere truc, gewoon nergens voor schamen. Als je in een groep cachet heb je al veel minder last van schaamte bij op gekke plekken zoeken dan als je alleen bent.

 

Q :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...