Spring naar bijdragen

Topo kaarten Nederland


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Probleemloos kunnen installeren en aanmelden, (op een postcode letter na) :huh:

Vooraf, gezien de opmerkingen op het forum wel al met wat dingen rekening gehouden maar het enige wat ik gedaan heb voor de installatie, is een update van map-source doen al de andere opmerkingen en probleempjes heb ik niet gehad.

Mijn systeem draait op XP met IE browser.

 

Wel een paar foutjes ontdekt betreffende een naburig tankstation dit staat 2 gebouwen verder op de kaart, een rotonde die ontbreekt en bebouwing die niet als zodanig staat aangegeven, maar ja die staat er ook pas 20 jaar! Daarnaast vennen als rivier aanduiden is ook niet echt lekker. :huh:

 

Topo NL ziet er verder wel erg goed uit en gaf ook geen problemen om ongeveer 20Mb naar mijn Etrex Vista c te laden, ging in ongeveer 2á 3 minuten

 

 

;)

bewerkt door wilp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kaartmateriaal is een succes,

Kun je het kaartje bij de Schans vervangen voor een legale versie :huh: .

Ook dat heeft er niet toe geleid dat topo.nl niet bij me vastloopt. Dus de optie om de kaart op een cachebeschrijving te veranderen werkt niet....

 

Nog meer adviezen?

 

Is je SD kaart wel leeg? Of alsnog even formatteren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Is je SD kaart wel leeg? Of alsnog even formatteren?

 

 

SD kaartjes kun je naar mijn weten niet formateren, maar wel opnieuw overschrijven! :huh:

 

Alle SD kaartjes, ook de mini en micro's (met behulp van adapter) kan je gewoon in een cardreader of zelfs in bv. PPC of fototoestel formatteren.

 

LTeunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is je SD kaart wel leeg? Of alsnog even formatteren?

 

Hehehe, SDkaart in de 76S. Het ding heeft een eigen geheugen van 24 Mb, een antenneaansluiting, de ronde aansluiting voor data en voeding en een batterijcompartiment. Het zou geinig zijn dat er een sleufje in zou zitten voor een Mini SD kaart.

Toen de 76S aangeschaft is (2 jaar geleden) was de mini SD nog niet uitgevonden :huh:

 

 

SD kaartjes kun je naar mijn weten niet formateren, maar wel opnieuw overschrijven!  ;)

Nou weer wat geleerd. [NOT] Ik heb hier 2 Mini SD's van 512 Mb en 2 mini's van 1Gb en zolang ik ze al heb, ze zijn gewoon te formateren. Precies zoals LTeunis schrijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou weer wat geleerd. [NOT] Ik heb hier 2 Mini SD's van 512 Mb en 2 mini's van 1Gb en zolang ik ze al heb, ze zijn gewoon te formateren. Precies zoals LTeunis schrijft.

 

 

Dat klopt, maar rechtstreeks niet via je GPS toestel! :huh:

 

Trouwens of je ze formateerd of niet, bij het opnieuw overschrijven zal er totaal geen verschil optreden of je nu geformateerde of al beschreven kaartjes gebruikt, bij iedere overschijving verdwijnt automatisch de vorige data! ;)

 

Ik kan de mini SD kaart van mijn digitale camera ook formateren (via cardreader), maar dan zal de camera echt niet beter van werken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarnaast vennen als rivier aanduiden is ook niet echt lekker. :huh:

 

Dat is wel grappig ja. Ik kwam langs een waterzuiveringsinstallatie en dat ronde basin stond er ook als rivier op! Bij het gebouwtje er naast stond wel netjes dat het een waterzuiveringsinstallatie betrof.

Met zoveel details is de kans op foutjes ook wel groot. Met dit soort dingen kan ik wel leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is je SD kaart wel leeg? Of alsnog even formatteren?

 

Hehehe, SDkaart in de 76S. Het ding heeft een eigen geheugen van 24 Mb, een antenneaansluiting, de ronde aansluiting voor data en voeding en een batterijcompartiment. Het zou geinig zijn dat er een sleufje in zou zitten voor een Mini SD kaart.

Toen de 76S aangeschaft is (2 jaar geleden) was de mini SD nog niet uitgevonden ;)

 

 

SD kaartjes kun je naar mijn weten niet formateren, maar wel opnieuw overschrijven!  :huh:

Nou weer wat geleerd. [NOT] Ik heb hier 2 Mini SD's van 512 Mb en 2 mini's van 1Gb en zolang ik ze al heb, ze zijn gewoon te formateren. Precies zoals LTeunis schrijft.

 

Chips, je hebt gelijk, die heeft geen SD kaart, foutje :huh:

 

SD kaarten zijn te wissen, maar daarmee verdwijnt niet alle data van de kaart. Daarvoor is de mogelijkheid van formatteren en dat kan ook weer op verschillende manieren. Of ze te overschrijven zijn weet ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarnaast vennen als rivier aanduiden is ook niet echt lekker. :angry:

 

Dat is wel grappig ja. Ik kwam langs een waterzuiveringsinstallatie en dat ronde basin stond er ook als rivier op! Bij het gebouwtje er naast stond wel netjes dat het een waterzuiveringsinstallatie betrof.

Met zoveel details is de kans op foutjes ook wel groot. Met dit soort dingen kan ik wel leven.

 

Dat heet nou 'generaliseren' in het kartografie-wereldje :beerchug:

 

Niemand wil heel veel verschillende soorten kleurtjes of texturen op zijn computer- dan wel gps-scherm zien, dat komt te druk over. Op een grotere papieren kaart zou dat geen of minder een punt zijn geweest. Daarom zijn er bij deze gps-kaart zoveel mogelijk gelijksoortige objecten onder 1 noemer (en dus 1 identieke weergave) gegroepeerd.

 

In dit geval was het beter geweest om 'Water' als gemeenschappelijke noemer te nemen ipv 'Rivier', dat dekt de lading beter. Want in zowel een rivier, ven als een bassin zit water :D

bewerkt door TuuronTour
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kruimel.

kijk eens naar de instellingen van de COM poort op zowel je laptop alsop je GPS.

Waarschijnlijk zit 'm daar de fout ergens.

Controleer ook de pariteit en start/stop bits.

Had laatst een soort gelijk iets en bij controle bleek dat hier een verschil in zat.

Hij pompt dan een heleboel data richting GPS maar aan het eind vertikt ie ut.

 

Suc7

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...