Spring naar bijdragen

Topo kaarten Nederland


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Helaas kan ik maar ongeveer 10 Mb uppen naar de GPSr. Als ik meer doe dan krijg ik na een paar uur uppen een foutmelding :angry: Ook met de allerlangzaamste baudrate van 9600)

 

Nou Kruimel, het zit je kennelijk niet echt mee. Zojuist de proef op de som genomen en de navolgende kaartbestanden op de Map 76S gezet:

Alphen a/d Rijn MapSource Topo Nederland 910 kB

Amerongen MapSource Topo Nederland 909 kB

Amersfoort MapSource Topo Nederland 896 kB

Amsterdam-Zuidoost MapSource Topo Nederland 900 kB

Barneveld MapSource Topo Nederland 781 kB

Delft MapSource Topo Nederland 1.69 MB

Dordrecht MapSource Topo Nederland 1.33 MB

Gorinchem MapSource Topo Nederland 761 kB

Gouda MapSource Topo Nederland 1.18 MB

Haarlem MapSource Topo Nederland 1.27 MB

Harderwijk MapSource Topo Nederland 915 kB

Hilversum MapSource Topo Nederland 1.24 MB

Hoenderloo MapSource Topo Nederland 1.05 MB

Huizen MapSource Topo Nederland 892 kB

Leiden MapSource Topo Nederland 938 kB

Maarsen MapSource Topo Nederland 1.14 MB

Mijdrecht MapSource Topo Nederland 966 kB

Nunspeet MapSource Topo Nederland 942 kB

Rotterdam MapSource Topo Nederland 1.22 MB

Sliedrecht MapSource Topo Nederland 850 kB

Utrecht MapSource Topo Nederland 973 kB

Woerden MapSource Topo Nederland 905 kB

Zeist MapSource Topo Nederland 947 kB

 

Totaal: 23,7 MB

 

Normale laadtijd van ongeveer 48 minuten.

Dit is dus gelijk aan MetroGuide 7.

Baudrate: 9600 (daar schakelde hij zelf naar terug)

 

Ik heb in het verleden ook wel een paar keer een error gehad met het uploaden van kaarten. Maar - ik ben natuurlijk geen kenner op dat gebied - het viel mij wel op dat dat telkens gebeurde als de screensaver inschakelde. Als ik gewoon achter de pc aan het 'rommelen' bleef was er niets aan de hand. Misschien kan je hier iets mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas kan ik maar ongeveer 10 Mb uppen naar de GPSr. Als ik meer doe dan krijg ik na een paar uur uppen een foutmelding :( Ook met de allerlangzaamste baudrate van 9600)

Nou Kruimel, het zit je kennelijk niet echt mee. Zojuist de proef op de som genomen en de navolgende kaartbestanden op de Map 76S gezet:

Alphen a/d Rijn MapSource Topo Nederland 910 kB

Amerongen MapSource Topo Nederland 909 kB

<knip>

Woerden MapSource Topo Nederland 905 kB

Zeist MapSource Topo Nederland 947 kB

 

Totaal: 23,7 MB

 

Normale laadtijd van ongeveer 48 minuten.

<knip>

Toch jammer dat de Nüvi 350 niet echt geschikt is voor geocaching, want heel TOPO-NL zet je er in 13 minuten op en het ziet er ook nog eens goed uit op het prima leesbare scherm. Maar in ieder geval hebben we onderweg nu wel alle topografische kaarten van Nederland in handzaam (lees: digitaal) formaat bij ons. Bijkomend voordeel is dat het aantal POI's flink is uitgebreid. De combinatie van City Navigator v8 en de Topo-kaarten, biedt interessante nieuwe mogelijkheden :lol1: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kaartmateriaal is een succes,

Kun je het kaartje bij de Schans vervangen voor een legale versie :lol1: .

Ook dat heeft er niet toe geleid dat topo.nl niet bij me vastloopt. Dus de optie om de kaart op een cachebeschrijving te veranderen werkt niet....

 

Nog meer adviezen?

 

 

Kijk eens in het forum bij:

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=6349

 

daar vind je bijna alle mogelijke oplossingen voor de fouten die je evt kunt ondervinden bij de installatie.

als je andere dingen tegenkomt dan gaarne per meel en ik probeer een oplossing voor je uit te werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk eens in het forum bij:

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=6349

 

daar vind je bijna alle mogelijke oplossingen voor de fouten die je evt kunt ondervinden bij de installatie.

als je andere dingen tegenkomt dan gaarne per meel en ik probeer een oplossing voor je uit te werken.

 

 

Heb mij laten vertellen dat topo van Duitsland dezelfe instalatieproblemen kent als topo Nederland! :lol1:

 

Uitgerekend ik wil topo Duitsland (199 €) ook kopen! :(

 

Gelukkig heb ik die info van jou link al als bijlage uitgeprint en bij die CD erbij gedaan! :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou "goed" zijn de waterwegen eigenlijk?

Ik vraag me af of Topo NL goed te gebruiken op de boot in de NL binnenwateren. Zijn de binnewateren en de meren goed aangegeven?

 

Een routeplanner over water is het natuurlijk niet, maar kun je varend goed zien waar je bent wel? Heeft iemand hier ervaring mee?

 

(Ik gebruik een Quest)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou "goed" zijn de waterwegen eigenlijk?

Ik vraag me af of Topo NL goed te gebruiken op de boot in de NL binnenwateren. Zijn de binnewateren en de meren goed aangegeven?

 

Een routeplanner over water is het natuurlijk niet, maar kun je varend goed zien waar je bent wel? Heeft iemand hier ervaring mee?

 

(Ik gebruik een Quest)

 

Voor dit doel zijn er maritime (GPS) kaarten beschikbaar, daar staat alle info op die voor de scheepvaart/binnenvaart belangrijk is zoals sluizen, boeien, havens en aanlegstijgers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zonder problemen de topo op mijn laptop gekregen (inlogcode via een andere pc) en nu kaarten in mijn GPS-V geladen. Maar hoe krijg ik ze nou te zien, ik krijg alleen de standaard kaart en niet de topo. Ze staan wel genoemd als ik de gps aanzet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zonder problemen de topo op mijn laptop gekregen (inlogcode via een andere pc) en nu kaarten in mijn GPS-V geladen. Maar hoe krijg ik ze nou te zien, ik krijg alleen de standaard kaart en niet de topo. Ze staan wel genoemd als ik de gps aanzet.

 

Dan moet je naar menu gaan, dan ''instellen kaart'' selecteren, enter drukken dan het vinkje weghalen bij de CN kaart...klaar. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...