Spring naar bijdragen

Topo kaarten Nederland


Aanbevolen berichten

Toch ligt het probleem bij jou denk ik eerder aan je Windows installatie dan aan mapsource, over vastlopende programma's, die heb je nu dus ook

Dat is waar.

 

Ik gebruik mijn PC ook zakelijk dus het risico van problemen na installatie van SP2 is groot voor mij. :ph34r:

 

Verder babbel ik mijn computerboer alleen maar na. :)

 

Ik wacht even wat meer reacties af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hmmm, ik begin nu echt wel te zweten....

 

Alles wederom opgeschoond en gedacht slim te zijn...

 

Uit voorzorg had ik immers Mijn complete Garmindrectory op C al een backup van gemaakt en ook van de complete Garmin key in de registry.

 

Alles teruggezet en wat blijkt.... nog steeds niets meer mogelijk. Mapsource start niet eens anders op dan met de melding dat ik contact op moet nemen met afdeling support en dat ik de gegevens moet opsturen. Als ik dat doe krijg ik als antwoord dat ik een schone instal moet doen.... En als ik een schone instal doe dan... geburt alles weer overnieuw.

 

En het werkte zo goed.... maar ja wilde graag 10 Mb aan kaarten in de GPSr hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Makkelijk zat:

Hier

Al lukte het mij daar niet maar de meeste mensen wel... :)

 

OK, dank voor je linkje. Ik heb hem nu ook weer de nieuwste versie!

 

 

Edit: SP2 zal allemaal wel maar volgens mijn computerboer kunnen er allerlei problemen ontstaan na installatie varierend van niet toegankelijke informatie tot vastlopende programma's enz enz. Daar durf ik mij niet aan te wagen.

 

Misschien een keer als ik een weekje vakantie heb en alles op cd heb.

Helaas gaat er dan sowieso wat in de loop der tijd verzamelde software (waarvan ik geen kopie heb) verloren... :(

 

Kan ik me wel iets bij indenken. Ik heb de installatie van SP2 ook een half jaartje uitgesteld om (denk ik) dezelfde reden als jij. Maar op een gegeven moment kwam ik er niet meer onderuit. Ik zou SP2 er sowieso op zetten, wat die computerboer er ook over zegt. En als het echt een vakman is had hij je ook verteld dat SP1 absoluut niet veilig meer is ;) Hier ging de installatie vlekkeloos, alleen duurde die wel een paar uurtjes via ADSL. Na installatie de security updates ophalen en auto update aanzetten. Vervolgens je systeem helemaal checken op allerlei troep wat erop zit en als laatste ....

 

TOPO NL :ph34r:

 

(Zou toch zonde zijn om twee keer 135 euri's uit te moeten geven ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.

Alles teruggezet en wat blijkt.... nog steeds niets meer mogelijk.

Dat is dus het probleem.

Even op mijn laptop installeren (MET service pack 2 jawel) is er dus ook niet bij.

 

Maar ja klagen over die absurde beveiliging is al vaker gedaan... :ph34r:

Met zijn allen maar voor de poort van garmin gaan staan?

 

Als je wilt uithuilen Kruimeldief het bier staat koud hier.

Ik denk dat ik er maar mee uitschei en ZONDER gps naar buiten ga..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb topo nl als volgt geïnstalleerd:

Geen verbinding laten maken met internet maar via andere computer activatiecode aangevraagd. De code opgeschreven, opgeslagen op arm laten tatoueren en in de kluis gestopt voor het geval dat. Nou ja, die laatste twee dan alleen spreekwoordelijk.

Kruimel heeft hier niets meer aan maar volgende topoinstallateurs is dit misschien een waardevolle tip.

PS Meteen die code ook nog even op de laptop geprobeerd maar dat werkt dus niet :ph34r:

bewerkt door arie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik volg dit draadje al een tijdje en ik lees dat er veel problemen zijn. Ik ben blij dat ik een GPSr heb zonder MAP functie. Kwam ik ook niet in de verleiding om

€ 135,00 euri uit te geven.

 

Bij de één werkt het wel probleemloos en bij de ander niet. Ik denk dat ik dan bij die laatste categorie had gezeten en helemaal gestrest zou zijn geworden.

 

Wat ik ook vreemd vindt is dat je een nederlands product via duitse sites moet registreren of zo. Gezien de lange voorbereidingsdatum toch te "snel" in de markt gezet?

 

Ik wens een ieder met problemen met TOPO nederland veel succes en ben benieuwd hoe Garmin e.e.a. oplost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik al vreemd vind is dat ik heb gister de cd er in gedaan en er werdt gevraagd of ik een interenet pc had. hier op ja geklikt en toen moest ik mijn nummer en gegevens invoeren, hierna zij hij dat ik hem kon instaleren.

of hij stuurt gelijk ongemerkt wat terug, of het is onzin.

Daarna heb ik voor een full instalatie gekozen en hem geopend.

 

het werkte inderdaad, jammer dat het bij jullie niet werkt.

kan me trouwens niet herinderen dat ik op een duitse site kwam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Roode Loper, en dan te bedenken dat ik Mapsource en alle metroguides zo goed als nooit op de GPS heb staan omdat ik het schermpje gewoon te klein vind voor een kaart. Ik heb dan wel een mapfunctie, maar het enige dat ik doe met de GPSr is het pijltje volgen en de compassfunctie aan hebben.

 

Toen ik gisteren besloot om eens te zien of het ook op mijn GPSr wilde zag ik dat ik kaarten van versie 5 van Limburg in de GPSr had staan. Dat is al weer een paar jaar geleden dat ik daar ben geweest. Zo veel gebruik ik dus de kaartfunctie.

 

Ik werk er mee via de Laptop. Ik heb me dus laten verleiden.

 

@Erben, Dalfsen is me eigenlijk net iets te ver, ook voor een koppie leut, maar ik was er toe in staat :ph34r:

Maar ik heb hoop voor jou.

 

Na een tig pogingen, tig restarts van laptop en een tig registrycleaningwerkjes, is het me gelukt de topo nl er weer op te krijgen en zelfs draaiend. Ook al weer met een update van mapsource. Nu moet ik de metroguides er weer op zien te krijgen. In ieder geval zal ik 7 er weer op zetten.

Ik heb de registry al weer na gekeken, geen enkele verschil met de vorige goed en geen verschil ook met de foute versie.

 

Het uppen naar de GPSr laat ik eerst wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik al vreemd vind is dat ik heb gister de cd er in gedaan en er werdt gevraagd of ik een interenet pc had. hier op ja geklikt en toen moest ik mijn nummer en gegevens invoeren, hierna zij hij dat ik hem kon instaleren.

of hij stuurt gelijk ongemerkt wat terug, of het is onzin.

Daarna heb ik voor een full instalatie gekozen en hem geopend.

 

Tot zover had ik het dus ook afgelopen maandag en tot en met vanmorgen. Alleen kon ik wel zien dat er wel een dataoverdracht was nadat ik de code had ingevoerd.

 

het werkte inderdaad, jammer dat het bij jullie niet werkt.
Ik wil je niet ongerust maken maar tot vanmorgen werkte het hier ook als een toerelier en begreep ik de klagers ook niet :ph34r:

 

kan me trouwens niet herinderen dat ik op een duitse site kwam

 

Dat was in ieder geval afgelopen maandag wel zo. Ik heb me op een duitse site geregistreerd en er stond dat ik een duitse cd had. Aber dass ist mir wurst. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op een machine waar nog helemaal nix van Garmin geïnstalleerd staat dan gaat de installatie (op C) in ieder geval probleemloos.

 

Misschien is het een idee om de oude MapSource installatie te verwijderen (inclusief registry keys), dan TOPO-NL te installeren en daarna MetroGuide (etc) er weer op te zetten. Dit laatste heb ik zelf nog niet getest, maar ik kan het vanavond wel even proberen (ik heb zelf onder VMWare geïnstalleerd, dus ik maak eerst een snapshot. Als het toch niet werkt kan ik de oude situatie weer herstellen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor wie er wat aan heeft het volgende:

- City select 6 en 7 staan op de PC draaiend met met de nieuwste versie van mapsource (6.10.2)

- Daarna topo geïnstalleerd, hier is volgens mij een oudere versie van mapsource bijgeleverd. Er kwam een melding dat beide versies van mapsource naast elkaar blijven draaien.

(Dit kan volgens mij helemaal niet, wel blijven CS 6 en & gewoon werken! Hier is volgens mij ook bij Garmin intern sprake een spraakverwarring omtrent Mapsource en de kaarten die ermee gebruikt worden).

- Daarna mapsource opgestart, het was bleef gewoon de nieuwste versie(6.10.2) en alle kaarten stonden er keurig bij.

- Kaartenset van m'n 60Cx gedownload naar mapsource, Topo geselecteerd

kaartensets geüpload naar Gpso, half uurtje wachten en alles pico bello tot zo ver.

Op deze manier blijven je op de GPSo staande kaartensets bewaard.

Mapsource staat geïnstalleerd op C:

Voor de activatiecode, zie even verder zurück in dit draadje.

Activatie gebeurt toch echt via Garmin.de, half Deutsch half Niederländisch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geinstaleerd, met hulp van Waypoint! :ph34r: Goede en snelle service! ;)

 

Zo ziet het stukje natuurgebied van kasteel Strijthagen eruit op de topo. :(

 

strijthagerbos3cf.jpg

 

En zo op mijn GPS, de vlaggetjes zijn al 3 waypoints die ik van deze cache gevonden hebt, straks of morgen deze spannende cache tocht (met topo) verder voortzetten. :)

 

10101374gj.jpg

bewerkt door Spider
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar na dit gedoe knalt mapsource eruit als ik die opstart...  :(

Er kwam een foutmelding, die ik hier maar neer gooi; Iemand hier ervaring mee / oplossing voor?

 

 

      <Name>MapSource</Name>

      <Build>

        <Version>

          <VersionMajor>6</VersionMajor>

          <VersionMinor>9</VersionMinor>

          <BuildMajor>1</BuildMajor>

          <BuildMinor>0</BuildMinor>

        </Version>

        <Type>Release</Type>

        <Time>Oct 18 2005, 12:03:34</Time>

        <Builder>SQA</Builder>

      </Build>

      <LanguageID>1043</LanguageID>

      <PartNumber>006-A0041-00</PartNumber>

    </Application>

    <Computer>

      <OperatingSystem>Windows XP Service Pack 1</OperatingSystem>

     

 

Wat vervelend voor je. :ph34r:

Er vallen me in de foutmelding een aantal dingen op:

1: Je gebruikt niet de nieuwste versie van mapsource, installeer eerst die, de laatste versie is 6.10.2 en jij hebt 6.9.1.0

2: Je hebt niet Service Pack 2 geïnstalleerd op je XP. Ik weet niet in hoeverre Topo daar moeilijk over doet, maar het kan in ieder geval geen kwaad XP up to date te houden.

3: zijn beide versies van Mapsource Nederlands?

het proberen waard lijkt me.

Waar staat Mapsource geïnstalleerd,? indien niet op C: ontstaan er ook problemen begreep ik uit andere berichten, deze zijn inderdaad op te lossen met een registerwijziging zoals Robert Elsinga die zo mooi heeft gemaakt :) .

 

succes

Ik heb SP2 ook niet geinstalleerd, had ook wat opstart problemen. Deze verdwenen na herinstallatie (2x uitgevoerd). Alles functioneert nu prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij was het zo dat sp2 in hety begin problemen kon geven omdat nog niet alle software boeren hun programma's aangepast hadden. Ik heb al een aantal keren sp2 geinstalleerd zonder problemen. Een tip is misschien sp2 niet direct te installeren maar te downloaden en op een cd te zetten. Mocht er wat mis gaan en een herinstallatie is nodig hoef je hem niet weer op nieuw te downloaden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...