Spring naar bijdragen

Topo kaarten Nederland


Aanbevolen berichten

Jip,

 

 

ik heb hem. Installatie verliep niet geheel vlekkeloos. Gebruik dan ook FF als browser en dan schijnt de registry niet geheel te kloppen. Dit aangepast en alles draait als een zonnetje. Ik heb echter geen hash of registratiecode gezien?

 

Ben nu bezig om de kaartenset te uploaden naar mijn GPS. Ben benieuwd.

 

 

LTeunis

 

 

Gelukt, alles staat er op. Alleen jammer dat ik in de grensstreek, waar ik woon, niet en Topo B en Topo NL aan kan hebben staan. Topo B heeft namelijk kaarten die blank zijn vanaf de landgrens en die overschrijven nu net mijn woonomgeving.

 

LTeunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

LTeunis

 

Gelukt, alles staat er op. Alleen jammer dat ik in de grensstreek, waar ik woon, niet en Topo B en Topo NL aan kan hebben staan. Topo B heeft namelijk kaarten die blank zijn vanaf de landgrens en die overschrijven nu net mijn woonomgeving.

 

LTeunis

 

Volgens mij kun je ze wel alle 3 tegelijk weergeven, of 2 of 1. Ga naar de kaart setup > kaartinfo > druk menu > selecteer de kaarten die je wilt gebruiken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zit in de software versie 2.60 van de X serie een optie om complete kaart sets aan of uit te zetten (hoef je niet de kaart delen stuk voor stuk te selecteren)

 

Ga naar kaart instellen -het I nfo icoontje- druk weer menu en daar zie je dan alle geinstalleerde kaarten ,welke dan als complete set aan of uit gezet kunnen worden, Ik heb het zelfde probleem maar dan wel met onze zuider en oosterburen. Of kijk eens op deze link daar staat ook het eea

 

http://www.gpscenter.be/html/topomap_belgium.html

 

of hier..........

 

http://www.gps-info.nl/transparant.html

bewerkt door B230F
Link naar opmerking
Deel via andere websites

The 10 hardware characteristics used to determine the hardware hash are: Display Adapter, SCSI Adapter, IDE Adapter, Network Adapter MAC Address, RAM Amount Range (i.e. 0-64mb, 64-128mb, etc), Processor Type, Processor Serial Number, Hard Drive Device, Hard Drive Volume Serial Number, CD-ROM / CD-RW / DVD-ROM.

 

Is dit de info van de software? Of is dit de algemene definitie van de hardware hash? XP gebruikt ook een hardware hash voor het aktivatieproces, maar een CDROM drive heeft daar bv geen invloed op de aktivatie. Als het om de CPU en moederbord gaat, dan heb je het over vrijwel onvervangbare onderdelen, maar de rest is allemaal gemakkelijk vervangbaar.

 

Heractivatie bij verandering van GPS is niet nodig, alleen bij verandering van hardware hash.

Dus als je je gps verkoopt mag je volgens mij gewoon je nwe gps prima gebruiken onder de 1/1 licentie.

 

Bedankt voor je reaktie. Het neemt echter maar een klein gedeelte van de pijn weg. De pijn zit hem in de pc. Die zijn niet meer zo stabiel dat ze jaren mee gaan. En dat verwacht ik wel van de software die ik gebruik.

 

Ik heb vandaag bericht gehad dat ik hem kan afhalen, maar ik twijfel nog steeds erg. Als ik hem al haal zit ik hier nog steeds met twee pc's waarvan er uiteindelijk eentje mijn vaste (goed werkende) moet worden. Totdat ik dat voor elkaar heb zou ik het boeltje niet eens kunnen installeren.

 

Maar goed, daar kan iedereen hier ook niets aan veranderen. Het is gewoon jammer, want we wachtten allemaal al zo lang op Topo NL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

LTeunis

 

Gelukt, alles staat er op. Alleen jammer dat ik in de grensstreek, waar ik woon, niet en Topo B en Topo NL aan kan hebben staan. Topo B heeft namelijk kaarten die blank zijn vanaf de landgrens en die overschrijven nu net mijn woonomgeving.

 

LTeunis

 

Volgens mij kun je ze wel alle 3 tegelijk weergeven, of 2 of 1. Ga naar de kaart setup > kaartinfo > druk menu > selecteer de kaarten die je wilt gebruiken...

 

 

Dit bedoel ik niet. Topo Belgie heeft over de landgrenzen van Belgie (in nederland dus) alles blank en die overtekend dus de NL Topo kaart. Om de Topo in de grensstreek dus te zien MOET ik Topo B uitschakelen. Jammer maar helaas, zal iets te maken hebben met de volgorde van tonen (volgens lijst in de instellingen die alfabetisch is)

 

LTeunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb hem. Installatie verliep niet geheel vlekkeloos. Gebruik dan ook FF als browser en dan schijnt de registry niet geheel te kloppen.

 

Installatie verliep hier volledig vlekkeloos. Ik begrijp niet helemaal (als digibeet) wat IE of FF er mee te maken heeft. FF is bij mij pas opgestart toen ik me registreerde op de Duitse Site, maar die registratie draagt niets bij aan de registratie van het software an sich. De registratie via de browser (FF) op de duitse site is alleen voor support.

 

Tijdens het istalleren werd ik gevraagd of ik verbinding met het internet heb. Na het klikken op ja, zag ik dat er data-overdracht was. Volgens het boekje is toen wat gegevens van mijn PC overgestuurd en daar schijnt een registratiecode voor teruggekomen te zijn.

 

Als je op nee had geklikt, had e PC een registratiecode gegenereerd naar aanleidng van wat gegevens van je PC. (Zo heb ik het begrepen ;) )

 

Op welke manier dan ook, ergens is een code opgeslagen. Alleen staat bij mij in de registry geen enkele code onder Garmin/Family

 

Dit (registry) aangepast en alles draait als een zonnetje.

Wat heb je dan aangepast? Ik heb niets aangepast en het draait als een zonnetje. Mijn laatste versie van Mapsource is staan gebleven, inclusief Metroguide 5, 6 en 7.

 

Bij mij stond en staat alles op de C schijf

 

Ik heb echter geen hash of registratiecode gezien?

Je bedoelt toch niet de 8 cijferige code die je moest invoeren voor de installatie?

 

De 10 cijferige (?) registratiecode die teruggestuurd wordt naar je PC, heb ik ook niet gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb echter geen hash of registratiecode gezien?

Je bedoelt toch niet de 8 cijferige code die je moest invoeren voor de installatie?

 

De 10 cijferige (?) registratiecode die teruggestuurd wordt naar je PC, heb ik ook niet gezien.

 

 

klopt, die krijg je met internet activatie ook niet te zien, kwam ook ik pas later achter toen ik uiteindelijk de handleiding maar een na las. Eerst doen en dan pas lezen is mijn motto. ;)

 

 

LTeunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees ik het nu goed of klets ik uit mijn nek dat Garmin software alleen probleemloos op drive C: geïnstalleerd kan worden? Het lijken wel MS-DOS tijden!

Mij System Boss heeft verordineerd dat op drive C: alleen hij software mag zetten die te maken heeft met het systeem. Dus drivers, twain modules etc.

Alle gebruikerssoftware moet op drive D: gezet worden en niet anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees ik het nu goed of klets ik uit mijn nek dat Garmin software alleen probleemloos op drive C: geïnstalleerd kan worden? Het lijken wel MS-DOS tijden!

Mij System Boss heeft verordineerd dat op drive C: alleen hij software mag zetten die te maken heeft met het systeem. Dus drivers, twain modules etc.

Alle gebruikerssoftware moet op drive D: gezet worden en niet anders.

 

 

Is dat niet te omzeilen door bv. op D: te installeren en de registry aan te passen?

 

 

LTeunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb erop gerekend om de Topo's op ond beide pc te kunnen laden en ook in allebei onze nieuwe gpsr's te kunnen zetten. Aan de hand van de voorinfo meende ik ook dat dat goed mogelijk was met 1 set!

Mede daartoe heb ik voor beiden een 1 gig kaartje aangeschaft.

Is dat nu voor de kzk gedaan dan? :D Heeft Garmin al niet genoeg aan ons verdiend zo? :blush:

 

Ik sta open voor interessante adviezen. links ed. via prive-mail !

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg steeds meer de indruk dat Garmin goed fout bezig is.

Alleen het feit al dat het product maar op 1 PC te installeren is wekt illegale activiteiten op. Het hele systeem zal voor Garmin dan averechts gaan werken.

Neem nu het punt dat het product alleen op de C: partitie/schijf te installeren is.

Ik wil dat niet en heb net als de prof. alle aplicaties op D: staan.

Daardoor blijft C; lekker schoon en XP lekker snel.

Er wordt tijdens de installatie blijkbaar helemaal niet gevraagt in welke map cq schijf het geïnstalleert moet worden.

Onder Win 3.1 kon dit al dus het is allemaal al niet erg windows vriendelijk.

 

Dan blijkt ook nog eens dat het programma in conflict komt met eigen producten zoals CN. Moet je dus nadat je de Topo hebt geïnstalleert ook CN opnieuw installeren.

 

Dan komen we bij het tweede punt. Het klooien in het register/registry.

Het begin van het einde dus want een beetje handige jongen zal dan ook ontdekken hoe de sleutels in elkaar steken zodat 1 product straks misschien wel op 1000 pc's draaien. Let wel, dit is niet door mij bedacht maar door Garmin zelf.

 

Je zou bijna een Apple en Magellan gaan kopen. :blush:

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou bijna een Apple en Magellan gaan kopen.  :blush:

 

Een Apple kan ik je zeker aanraden. Ik heb er nu al twee thuis staan en ze werken perfect!

 

Alleen jammer dat ik voor MapSource en Topo NL dus nog steeds een PC nodig heb. Maar Garmin is aan het werk om MapSource ook voor de Mac beschikbaar te maken. Of ik daar dan ook de Topo NL kaarten op kan draaien is de grote vraag, maar daar kan ik nu nog niet echt mee zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist met succes Topo NL op de pc gezet. Het had even wat voeten in aarde, want hij wilde niet uit zichzelf opstarten. Maar daarna verliep het vlekkeloos.

 

In tegenstelling tot wat anderen heb ik niet automatisch geactiveerd, ofwel ik heb aangegeven dat ik geen internetverbinding had. Daarna verscheen de hash (zo rook het bijna ook) code en via acitivering op de Duitse site kreeg ik de activeringscode. Een hoop gepruts als je het zo doet, maar je weet wel de codes en dat zou een voordeel kunnen zijn (????).

 

Overigens wil ik wel melden dat het programma de bestaande MapSource software detecteerde en alles netjes in die map heeft geïnstalleerd. Weliswaar op "C:", maar zeker niet in C:/Garmin. De Mappen die ik had aangemaakt werden keurig gebruikt.

 

Qua kaart is het even wennen, maar qua detail is hij superieur t.o.v. MetroGuide Europe V7. Daar waar MetroGuide een enkel spoor aangeeft, geeft Topo een heel rangeerterrein aan. In de Krimpenerwaard barst het van de slootjes en die staan er allemaal op.

 

Maar..........., zoals ook al eerder gezegd staat er geen enkele straatnaam vermeld en dat vind ik bijzonder hinderlijk. Het is nu of het één of het ander, waarbij de kaartdelen van Topo wel veel meer geheugen innemen. Op mijn "oude" Map 76S is het vrijwel ondoenlijk, tenzij je het niet erg vindt telkens ruim 3 kwartier te wachten voordat het uploaden van de kaarten is voltooid. Ik vind het in ieder geval bijzonder hinderlijk, want als wij gaan cachen beslissen we slechts kort voor vertrek waar we heen gaan. Dus wil ik graag alle kaartsegmenten in de GPS hebben waar we mogelijk naartoe zouden kunnen gaan.

 

Kortom, de kaart komt pas echt tot zijn recht als je een "X-versie" hebt, waarbij je ook bijvoorbeeld MetroGuide of CN kunt laden. Het was prachtig geweest als dat elkaar een beetje had overlapt, maar dat zal wel een bewust commercieel en marketingtechnisch besluit zijn geweest. In ieder gevalk geen praktisch besluit!

 

Nu was ik toch van plan een 60CSX te gaan kopen, dus ik ben wel erg blij met deze Topokaarten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...