Spring naar bijdragen

Topo kaarten Nederland


Aanbevolen berichten

Lees de latere posts nahal en je ziet dat het probleem wordt opgelost door de hele mapsource handel (sc7 en cn8 werkten nameijk wel op d) de deinstalleren en op c te installeren. Wat jammer is dat dit niet bij de handleiding wordt gemeld.

Overigens is het bij mij nog steeds onmogelijk te registreren op het bijgeleverde webadres, daar namelijk kun je alleen de duitse kaart registreren. En nee het ligt niet aan het cache van de browser het webadres verwijst gewoon naar dld.

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je kunt gewoon in de registry het pad aanpassen en het werkt. Dit moet in de hive HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Garmin\MapSource\Families\FAMILY_802 gebeuren, waar je de IDX key moet aanpassen.

 

Wel slordig van de maker trouwens...

 

Weet iemand al of je met 1 Topo NL installatie meerdere GPS'en kunt voederen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij installeren op machine waar nog geen MapSource op staat gaat het zonder problemen.

 

Wel vreemd dat je naar die duitse site wordt verwezen. Ik vraag me af of dat de bedoeling is. Je kunt je postcode bijvoorbeeld niets eens invullen, want het zijn twee velden van 5 karakters.

Ik heb wel geactiveerd op die duitse site. Ik hoop wel dat als dat niet goed is, dat ik dan ook nog op de juiste (nederlands) site kan registreren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoor het al. Problemen met de installatie en de registratie. Jammer dat er zoveel geld wordt gevraagd voor software dat zo knullig in elkaar is gezet :no:

Maar ja, we zullen het er maar mee moeten doen. :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoor het al. Problemen met de installatie en de registratie. Jammer dat er zoveel geld wordt gevraagd voor software dat zo knullig in elkaar is gezet  :no:

Maar ja, we zullen het er maar mee moeten doen.  :angry:

 

Je hebt wel gelijk wat installatie en activering betreft. Maar het product op zich zelf is een goed product en z'n geld ook wel waard.

 

Het is wel erg jammer dat het niet mogelijk is de software op meerdere machines te zetten, het is toch niet meer van deze tijd dat je één computer hebt. Zeker een product als TopoNL wil je zowel thuis als op een laptop onderweg kunnen gebruiken.

bewerkt door Witte Majoor
Link naar opmerking
Deel via andere websites

]Ik hoor het al. Problemen met de installatie en de registratie. Jammer dat er zoveel geld wordt gevraagd voor software dat zo knullig in elkaar is gezet 

 

Dat krijg je met een product dat overhaast in de markt wordt gezet. Het Cairnteam ziet voorlopig niets in deze topokaarten, zeker niet voor zoveel geld en zo'n beperkt gebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

]Ik hoor het al. Problemen met de installatie en de registratie. Jammer dat er zoveel geld wordt gevraagd voor software dat zo knullig in elkaar is gezet 
Dat krijg je met een product dat overhaast in de markt wordt gezet. Het Cairnteam ziet voorlopig niets in deze topokaarten, zeker niet voor zoveel geld en zo'n beperkt gebruik.

Erg jammer dat men de methode van Garmin niet gebruikt, nl vrij installeren op pc's en licenties voor 2 gpsr.

Doordat autorouting afwezig is, heeft het voor mij geen zin om dit produkt aan te schaffen, want een van de sterkste punten van de Quest is dus die autorouting.

Dat de schijf waar je het op wilt installeren niet vrij te kiezen is, vind ik ook heel bezwaarlijk.

Ik red me nog wel ff met CN 8 en stafkaarten.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de aanschaf van dit product en het akkoord gaan met de voorwaarden en bepalingen in de licentie heeft u het recht om de software op bijgeleverde CD-ROM, te installeren en te gebruiken op één computer (desktop of notebook) en één GARMIN GPS ontvanger. U mag de software en database onder géén voorwaarde gebruiken op meerdere computers en of GPS ontvangers. Wij garanderen dat u, na het activeren, de software en database onbeperkt kunt herinstalleren op dezelfde computer. Mocht u genoodzaakt zijn de software op een andere computer te installeren (als gevolg van bijvoorbeeld een hardware defect of wijziging, verlies of diefstal) heeft u recht op één vervangende activering. Activering van de software op de oude computer is dan niet meer mogelijk. U bent verplicht om alle software, vallend onder deze licentie, te verwijderen voordat u de nieuwe software herinstalleert.

 

Om dit product op een andere computer te installeren heeft u vooraf toestemming nodig, als mede een additionele licentie overeenkomst voor het product die is aan te schaffen tegen de op dat moment geldende verkoopprijs.

 

Wat een maf gedoe zeg... Één computer en één GPS... :no: Belachelijk! Zo vraag je om een illegaal circuit...

 

Ik vraag me serieus af waarom het niet net zo geregeld is als met de rest van de Garmin kaartprodukten zoals City Navigator en de Bluecharts : een licentie voor twee GPSen en je kunt e.e.a. installeren op zoveel PC's als je maar wilt. Volledig legaal, overigens.

 

Precies hetzelfde geldt overigens voor de nieuwe (beschikbaar sinds begin februari) Zweedse topografische kaarten, de Friluftskarta Pro serie. Die kaarten (prima overigens) zijn gemaakt in samenwerking van Garmin en Lantmäteriet (ongeveer de Zweedse Topografische Dienst).

Hetgeen me dus doet vermoeden dat die schandalige licentieregeling voor de Nederlandse Topo niet uit de koker van Garmin komt, maar van de Topografische Dienst (of van Sailtron. ?)... Wie zoekt dat eens uit? Dan kunnen jullie je protesten tenminste aan het goede adres sturen!

 

Groeten uit Zweden allemaal (de sneeuw is nu bijna weg... nog even en we kunnen weer cachen hier :angry: !)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies hetzelfde geldt overigens voor de nieuwe (beschikbaar sinds begin februari) Zweedse topografische kaarten, de Friluftskarta Pro serie. Die kaarten (prima overigens) zijn gemaakt in samenwerking van Garmin en Lantmäteriet (ongeveer de Zweedse Topografische Dienst).

 

Beste Leo,

 

Wij gaan deze zomer op vakantie naar Zweden. Hoe duur is die Friluftskarta Pro-serie en waar verkrijgbaar. Ik heb via google.nl niet kunnen vinden dat ze in Nederland vekrijgbaar zijn.

 

Ten aanzien van de Nederlandse Topo. Ik wacht de eerste ervaringen nog maar even af. Ik heb geen zin in kinderziektes.

 

Groetjes,

 

LianIlsa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ten aanzien van de Nederlandse Topo. Ik wacht de eerste ervaringen nog maar even af. Ik heb geen zin in kinderziektes.

 

Groetjes,

 

LianIlsa

 

Daarom laat ik 'm instaleren. :angry:

 

Maar gezien de problemen die enkele hier hebben met de topokaart, verwacht ik zelf geen instalatie en/of gebruiks problemen. :)

 

O,ja Topo Nederland neemt 117 Mb geheugenruimte in beslag, dus met mijn 1G kaartje kan ik voorlopig wel vooruit. :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij gaan deze zomer op vakantie naar Zweden.

Welkom alvast!

 

Hoe duur is die Friluftskarta Pro-serie en waar verkrijgbaar. Ik heb via google.nl niet kunnen vinden dat ze in Nederland vekrijgbaar zijn.

 

 

Er zijn 4 stuks Friluftskarta Pro :

. Norra Norrland (het allernoordelijkste deel van Zweden, zegmaar Lapland)

. Mellan och Södra Norrland (nog steeds NoordZweden, maar dan zuidelijker)

. Svealand (midden Zweden)

. Götaland (Zuid Zweden)

 

Zie voor details: hier (klik op de vier verschillende voor een kaartje met de precieze dekking)

 

De advies prijs is 1660 Zweedse kronen per deel, bij benadering 180 Euro.

 

Of ze in Nederland verkrijgbaar zijn? Ik denk het niet. Mogelijk op bestelling in Notter?

 

Hier in Zweden in principe bij elke officiële Garmin dealer. (Ik ken er wel een die ook nog Nederlands spreekt :angry: )

 

Natturlijk via Internet ook te koop, zoals alles van een boek tot en met een Mig25, tegenwoordig....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...