Spring naar bijdragen

Topo kaarten Nederland


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Of ze in Nederland verkrijgbaar zijn?  Ik denk het niet.  Mogelijk op bestelling in Notter?

 

Hier in Zweden in principe bij elke officiële Garmin dealer.  (Ik ken er wel een die ook nog Nederlands spreekt  :angry:

 

Notter heeft ze niet en kan er ook niet aan komen, heb ze erover gemaild, omdat ik belangstelling had voor de zweedse topo rond Dalarna...

dus Leo, hier ligt handel :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij gaan deze zomer op vakantie naar Zweden.

Welkom alvast!

 

Hoe duur is die Friluftskarta Pro-serie en waar verkrijgbaar. Ik heb via google.nl niet kunnen vinden dat ze in Nederland vekrijgbaar zijn.

 

 

Er zijn 4 stuks Friluftskarta Pro :

. Norra Norrland (het allernoordelijkste deel van Zweden, zegmaar Lapland)

. Mellan och Södra Norrland (nog steeds NoordZweden, maar dan zuidelijker)

. Svealand (midden Zweden)

. Götaland (Zuid Zweden)

 

Zie voor details: hier (klik op de vier verschillende voor een kaartje met de precieze dekking)

 

De advies prijs is 1660 Zweedse kronen per deel, bij benadering 180 Euro.

 

Of ze in Nederland verkrijgbaar zijn? Ik denk het niet. Mogelijk op bestelling in Notter?

 

Hier in Zweden in principe bij elke officiële Garmin dealer. (Ik ken er wel een die ook nog Nederlands spreekt :angry: )

 

Natturlijk via Internet ook te koop, zoals alles van een boek tot en met een Mig25, tegenwoordig....

 

Bedankt voor de snelle info!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

op deze manier worden creatieve, volgens de letter illegale, praktijken in de hand gewerkt. Ik kan me voorstellen dat een producent zijn product wil beschermen, bv door ervoor te zorgen dat dit product aan één GPS wordt gekoppeld, maar dat het wordt beperkt tot één pc is eigenlijk te gek, het is een product waarmee je naar buiten wil lijkt me.... :angry:

 

toch heb ik 'm wel besteld.......dom dom dom

bewerkt door arie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

op deze manier worden creatieve, volgens de letter illegale, praktijken in de hand gewerkt. Ik kan me voorstellen dat een producent zijn product wil beschermen, bv door ervoor te zorgen dat dit product aan één GPS wordt gekoppeld, maar dat het wordt beperkt tot één pc is eigenlijk te gek, het is een product waarmee je naar buiten wil lijkt me.... :no:

 

toch heb ik 'm wel besteld.......dom dom dom

 

Ik zit ook erg te twijfelen.. Is natuurlijk wel handig (ook op de ATB) maar met meer dan 1 GPS ben je bijna dief van je eigen portefeuille... Als ze nu onder de 100€ zouden zijn... of nog goedkoper, dan zou je er niet over nadenken om, gewoon doen... Nu wordt je bijna gedwongen de komende 10 jaar bij je GPS te blijven :angry: .... Beetje dom van Garmin, de migratiekosten zijn zo hoog met de CN8, je Topo, je.... Dat kost een vermogen om een nieuwe aan te schaffen :) .

BTW: over updates voor dat bedrag heb ik nog niemand iets horen roepen. Met name een kaart met zoveel details veroudert ook snel(ler)...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[Het is wel erg jammer dat het niet mogelijk is de software op meerdere machines te zetten, het is toch niet meer van deze tijd dat je één computer hebt. Zeker een product als TopoNL wil je zowel thuis als op een laptop onderweg kunnen gebruiken.

 

Dat is zeker jammer. Software leeft bij mij vaak aanzienlijk langer dan mijn hardware. En mijn Etrex Vista is eerdaags ook wel aan vervanging toe. En een éénmalige heractivatie is dan snel verbruikt, mocht er eens wat met de gps zijn. Nee, hoe graag ik de Topo ook wil hebben, met die voorwaarden kan ik helaas niet leven. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zonet geprobeerd de TopoNL-kaarten naar m'n oude GPSr te uploaden, terwijl ik met m'n nieuwe GPSr geactiveerd heb. Natuurlijk eerst de kaarten van m'n nieuwe GPSr verwijderd, anders zou het illegaal zijn ("U mag de software en database onder géén enkele voorwaarde gebruiken op meerdere computers en of GPS ontvangers.")

 

Het werkte zonder problemen op m'n oude GPSr!

 

Als je een nieuwe GPS-ontvanger koopt dan kun je de software dus wel blijven gebruiken (je moet de kaarten dan wel verwijderen van je oude GPS).

 

In de licentie-overeenkomst staat: "Met de aanschaf van dit product (......) heeft u het recht om de software op bijgeleverde CD-ROM, te installeren en te gebruiken op één computer en één GARMIN GPS ontvanger."

Wat wordt hier bedoeld? Op één GPRs tegelijk? Je kunt dit op twee manieren lezen.

 

In de gebruiksaanwijzing staat dat je ook zonder Internetverbinding kunt activeren. Er wordt dan een "hardware hash-sleutel" van de hardware van de PC gegenereerd, waarmee je kunt activeren. Dus geen UnitId van de GPSr. Hieruit maak ik op dat het bij activeren alleen om de installatie op de PC gaat.

 

Volgens mij kun je TopoNL dus gewoon blijven gebruiken als je een nieuwe GPSr koopt, zolang je de software maar verwijderd van je oude GPS-ontvanger.

bewerkt door Witte Majoor
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...