Spring naar bijdragen

Topo kaarten Nederland


Aanbevolen berichten

Gast Team Kleijn
Maar..........., zoals ook al eerder gezegd staat er geen enkele straatnaam vermeld en dat vind ik bijzonder hinderlijk. Het is nu of het één of het ander, waarbij de kaartdelen van Topo wel veel meer geheugen innemen. Op mijn "oude" Map 76S is het vrijwel ondoenlijk, tenzij je het niet erg vindt telkens ruim 3 kwartier te wachten voordat het uploaden van de kaarten is voltooid. Ik vind het in ieder geval bijzonder hinderlijk, want als wij gaan cachen beslissen we slechts kort voor vertrek waar we heen gaan. Dus wil ik graag alle  kaartsegmenten in de GPS hebben waar we mogelijk naartoe zouden kunnen gaan.

 

Kortom, de kaart komt pas echt tot zijn recht als je een "X-versie" hebt, waarbij je ook bijvoorbeeld MetroGuide of CN kunt laden. Het was prachtig geweest als dat elkaar een beetje had overlapt, maar dat zal wel een bewust commercieel en marketingtechnisch besluit zijn geweest. In ieder gevalk geen praktisch besluit!

 

Nu was ik toch van plan een 60CSX te gaan kopen, dus ik ben wel erg blij met deze Topokaarten.

 

Niet zo min hoor over de 60CS !!!! (zonder X), daar verwacht ik het ook zonder problemen op te kunnen installen, en ik weet dat jij andere navigatiemiddelen hebt (Hx4700 met Tommy) die prima het ontstane gat van metroguide dichten......

 

'Team Kleijn'

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Kortom, de kaart komt pas echt tot zijn recht als je een "X-versie" hebt, waarbij je ook bijvoorbeeld MetroGuide of CN kunt laden. Het was prachtig geweest als dat elkaar een beetje had overlapt, maar dat zal wel een bewust commercieel en marketingtechnisch besluit zijn geweest. In ieder gevalk geen praktisch besluit!

 

Nu was ik toch van plan een 60CSX te gaan kopen, dus ik ben wel erg blij met deze Topokaarten.

 

Niet zo min hoor over de 60CS !!!! (zonder X), daar verwacht ik het ook zonder problemen op te kunnen installen, en ik weet dat jij andere navigatiemiddelen hebt (Hx4700 met Tommy) die prima het ontstane gat van metroguide dichten......

 

'Team Kleijn'

Rob

 

Hohohoho, ik zeg niets ten nadele van de 60CS. (Let wel: Wie wijst er nu met regelmaat naar mijn Map 76S en zegt daarbij dat het een oude roestbak is ???? :blush: )

 

Nee Rob, ik geef alleen mijn bevindingen weer, voor zover ik dat nu kan zien. Topo-kaartsegmenten slokken behoorlijk wat geheugen weg en als je dan ook nog bijvoorbeeld MetroGuide erbij wil installeren wordt het gebied wel héél erg klein. Kijk, ik ga ervan uit dat iemand die Topo aanschaft, dit ook daadwerkelijk gebruikt in het veld. Dat zo iemand waarschijnlijk in een eerder stadium om diezelfde reden MetroGuide of City Navigator heeft aangeschaft. Dat tezamen installeren op een GPS die geen "X" heeft kan tot geheugenproblemen leiden. Dat wilde ik er alleen mee zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op mijn "oude" Map 76S is het vrijwel ondoenlijk, tenzij je het niet erg vindt telkens ruim 3 kwartier te wachten voordat het uploaden van de kaarten is voltooid.

 

Niet zo min hoor over de 60CS !!!! (zonder X), daar verwacht ik het ook zonder problemen op te kunnen installen, en ik weet dat jij andere navigatiemiddelen hebt (Hx4700 met Tommy) die prima het ontstane gat van metroguide dichten......

 

'Team Kleijn'

Rob

 

Zuid Nederland op de 60CS met CS en Topo Nederland gaat goed en is in een kleine 5 minuten geïnstalleerd, m.a.w. voldoet in mijn ogen perfect. En 5 minuten eerder denken dat ik ga cachen? Even klaarzetten en downloaden terwijl ik de overige spullen bij elkaar pak :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op mijn "oude" Map 76S is het vrijwel ondoenlijk, tenzij je het niet erg vindt telkens ruim 3 kwartier te wachten voordat het uploaden van de kaarten is voltooid.

 

Niet zo min hoor over de 60CS !!!! (zonder X), daar verwacht ik het ook zonder problemen op te kunnen installen, en ik weet dat jij andere navigatiemiddelen hebt (Hx4700 met Tommy) die prima het ontstane gat van metroguide dichten......

 

'Team Kleijn'

Rob

 

Zuid Nederland op de 60CS met CS en Topo Nederland gaat goed en is in een kleine 5 minuten geïnstalleerd, m.a.w. voldoet in mijn ogen perfect. En 5 minuten eerder denken dat ik ga cachen? Even klaarzetten en downloaden terwijl ik de overige spullen bij elkaar pak :blush:

 

Een Map 76S heeft een seriële aansluiting, waardoor het uploaden nu eenmaal vele malen langzamer gaat dan met een USB aansluiting. Dat ging dus over de snelheid in relatie tot de gootte van de kaartsegmenten die je zou kunnen meenemen in een 76S. 24 MB MetroGuide is ruim half Nederland en zover ik kon zien met de kaartsegmenten van Topo is dat beduidend minder.

 

OK, de 60CS heeft het dubbele aan geheugenruimte, maar - en daar ging het in mijn betoog om (!!) - Topo heeft minder kaartmogelijkheden (routing / straatnamen etc.) t.o.v. van de City Navigator en MetroGuide versies. Wil je dus geen afstand doen van je bekende functies die deze kaartversies met zich mee brengen, dan kom je waarschijnlijk met een geheugenprobleem te zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me af hoe lang dit product ondersteund zal worden. Als er slechts 5000 verkocht worden dan levert dat 5000 * 135 euro = € 675.000,- op. Haal daar de winst en de kosten die aan de Topografische Dienst Kadaster betaald moeten worden van af en je houdt niet veel over. Er is minimaal ondersteuning nodig voor het sturen van een 2e activeringscode bij herinstallatie op andere hardware. Daarvoor moeten ze toch iets van een service-desk hebben. Of wordt dit allemaal in Duitsland geregeld?

bewerkt door Witte Majoor
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag was het zover!

 

We konden natuurlijk niet langer wachten na alle berichten over de topo ned.kaarten. :no:

 

Gewoon een vrije dag genomen, en op naar de winkel in Utrecht! Thuis aangekomen hup die pc aan, cd erin, en alles lijkt goed te gaan.....totdat ik probeer de kaarten te selecteren. :D

 

Nou wil ik verder hier niet teveel over zeggen hoor, maar ik ben dus echt geen computerwizz, dus in de telefoon en ff bellen.

Jongens top hoor in 5 minuten alles op de rails, :thumbup:

 

Nog gauw even het bos in om te kijken of het dan echt alles kent???

Laat ze maar kletsen, maar ik ga hier een hoop plezier aan beleven met cachen, dat weet ik zeker. :huh:

 

Groeten van....De Rijenrakkers ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag kwam ik toevallig (echt!) langs zo'n platte-staartenwinkel, dus toch maar een TOPO gekocht. Installatie ging probleemloos, het laden van mijn nieuwe 1 Gb-kaartje in mijn 60Cx duurde wel even..... :huh:

Na enig Googelen kwam ik er ook achter hoe je TOPO zichtbaar kunt maken op de GPS. Als ik een paar bekende cachesites en mijn directe omgeving zo eens bekijk ga ik hier toch wel plezier aan beleven bij het Geocachen! :thumbup:

bewerkt door knijn2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens top hoor in 5 minuten alles op de rails,  :thumbup:

 

En wat was het probleem, waardoor je eerst geen kaarten kon selecteren?

 

Een streepje \ stond verkeerd in het register!

Maar goed daar blijf ik liever uit voordat ik echt de zaak verknal. :D

Maar "mijn"verkoper schudde het zo uit de mouw hoor :huh:

Nu is deze wel heeeel goed ingevoerd in onze hobby hoor.

 

Maar toch, ze moeten het maar willen doen ook, toch...zo door de telefoon !!

Hij kan je ook zo naar Garmin doorverwijzen.

 

Gr. Wil :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er wel mooi uit, maar heb inmiddels toch wel heel erg veel slordigheidjes, omissies en foutjes ontdekt. :thumbup: Zo ontbreken er bijvoorbeeld hele stukken fiets-en wandelpaden of zelfs hele paden. Nogal wat niet onbelangrijke watertjes ontbreken en als ze er wel op staan zijn de bruggetjes nogal eens weggelaten.

 

Enfin, al met al zal het zeker bruikbaar zijn, maar de waarschuwing op de verpakking dat je geen precisieplaatsbepalingen moet verwachten is er niet voor niets!

bewerkt door knijn2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De installatie verloopt verre van vlekkeloos... :huh:

 

Eerst start de installatie helemaal niet; pas na aanklikken setup in het mapje topo NL doet-ie het.

 

Wel full installeren anders komen blijkbaar de kaartbestanden niet op de PC.

 

Maar na dit gedoe knalt mapsource eruit als ik die opstart... :thumbup:

Er kwam een foutmelding, die ik hier maar neer gooi; Iemand hier ervaring mee / oplossing voor?

 

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="no" ?>

<ErrorReport xmlns="http://www.garmin.com/xmlschemas/ApplicationErrors/v1">

 

<Error>

<Exception>

<SourceCodeLocation>

<SourceFileName>TDB_PRODUCT.CPP</SourceFileName>

<SourceFileLine>110</SourceFileLine>

</SourceCodeLocation>

</Exception>

<Application>

<Name>MapSource</Name>

<Build>

<Version>

<VersionMajor>6</VersionMajor>

<VersionMinor>9</VersionMinor>

<BuildMajor>1</BuildMajor>

<BuildMinor>0</BuildMinor>

</Version>

<Type>Release</Type>

<Time>Oct 18 2005, 12:03:34</Time>

<Builder>SQA</Builder>

</Build>

<LanguageID>1043</LanguageID>

<PartNumber>006-A0041-00</PartNumber>

</Application>

<Computer>

<OperatingSystem>Windows XP Service Pack 1</OperatingSystem>

<Processor>Intel Processor Level: 15</Processor>

<RamSize>522988</RamSize>

</Computer>

<Time>2006-04-27T08:20:20Z</Time>

</Error>

 

</ErrorReport>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...