Spring naar bijdragen

Topo kaarten Nederland


Aanbevolen berichten

Met dank aan onze grote vriend en expert :) Hawkeyes is het probleem opgelost.

 

Het probleem was dat de opstartmodule in Mozilla opende (bij mij standaard browser) in plaats van explorer en dat schijnt cruciaal te zijn (sorry team Firefox) :(

Eerlijk gezegd had ik al zo'n vermoeden maar ik was dan weer niet handig genoeg om de startup in IE te openen...

DUS LET OP, FIREFOX GEBRUIKERS!

Zie verder alle oplossingen van Hawkeyes voor dit probleem

 

Nou dat biertje gaat in ieder geval open. Proost Hawkeyes! :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het probleem was dat de opstartmodule in Mozilla opende (bij mij standaard browser)  in plaats van explorer en dat schijnt cruciaal te zijn (sorry team Firefox) :)

 

Conclusie: Garmin TOPO NL is niet te installeren via Mozilla Firefox :ph34r:

 

Beetje vreemd, want dat zou betekenen dat de ontwerpers van Garmin geen rekening hebben gehouden met Firefox . Het zij zo .... als het al zo is :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met dank aan onze grote vriend en expert :( Hawkeyes is het probleem opgelost.

 

Het probleem was dat de opstartmodule in Mozilla opende (bij mij standaard browser)  in plaats van explorer en dat schijnt cruciaal te zijn (sorry team Firefox) ;)

Eerlijk gezegd had ik al zo'n vermoeden maar ik was dan weer niet handig genoeg om de startup in IE te openen...

DUS LET OP, FIREFOX GEBRUIKERS!

Zie verder alle oplossingen van Hawkeyes voor dit probleem

 

Nou dat biertje gaat in ieder geval open. Proost Hawkeyes! :ph34r:

 

Met deze info is het mij ook gelukt, meteen maar even uitgeprint en als bijlage bij die CDrom gedaan. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat nog sneller werkt voor xp gebruikers....en je hoeft dan ook niet in je registratie te "roeren" waar het wel eens gruwelijk mis kan gaan.......ga naar start menu klik op help en ondersteuning , tab kies een taak, klik op systeem herstel, en kies een herstel punt van voor de installatie datum of tijd van Topo Nl ,je zal zien dat het negen van de tien keer weer werkt alsof topo NL er nooit op gestaan heeft..installeer het dan volgens de diverse methode's die hier in dit draadje zijn voor gesteld........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, mijn eerste installatie, dat goed werkte, was via FireFox. De 10 volgende installaties die steeds om wat voor reden dan ook volledig in de soep liepen, waren via IE.

De laatste keer ook trouwens. B)

 

Aangezien ik nog een copy had van de geïnstalleerde versie met firefox, heb ik die vergeleken met de installatie via IE.. Het is, inclusief de registry, een exacte copy van elkaar.

 

Er staat nog geen letter anders.

 

Maar goed, hij werkt weer :)

Helaas kan ik maar ongeveer 10 Mb uppen naar de GPSr. Als ik meer doe dan krijg ik na een paar uur uppen een foutmelding :( Ook met de allerlangzaamste baudrate van 9600)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar goed, hij werkt weer :(

Helaas kan ik maar ongeveer 10 Mb uppen naar de GPSr. Als ik meer doe dan krijg ik na een paar uur uppen een foutmelding :( Ook met de allerlangzaamste baudrate van 9600)

 

Maar 10 Mb!! :)

 

Intussen staat mijn PC op de achtergrond te pruttelen om 640 Mb data en 255 kaarten (city navigator 8 en topo NL) over te tanken naar de GPS. :D

 

Topo Nederland gaat er helemaal ruimschoots op. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Intussen staat mijn PC op de achtergrond te pruttelen om 640 Mb data en 255 kaarten (city navigator 8 en topo NL) over te tanken naar de GPS.
Het hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf hoeveel geheugen je GPS heeft.

Maar zo snugger is onze Kruimeldief natuurlijk ook wel. :)

 

Helaas kan ik maar ongeveer 10 Mb uppen naar de GPSr. Als ik meer doe dan krijg ik na een paar uur uppen een foutmelding sad.gif Ook met de allerlangzaamste baudrate van 9600)

Uit solidariteit heb ik het ook maar geprobeerd ... Ik weet alleen niet hoeveel ik upload; waar zie je dat? Alle image bestanden bekijken qua bestandsgrootte of zo?

 

Fijn voor mij en schrale troost voor Kruimeldief: uploaden van ca een kwart van NL gaat prima hier. Ik ga ervan uit dat dat meer dan 10 mb is.

Nog even volhouden dus kruimeldief... B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je gaat uppen naar je GPSr dan zie je in de popupvenster die ook je baudrate aangeeft, hoeveel mb je aan het uppen bent:) Ook kun je het zien als je "Tabblad met gebruikersgegevens" hebt ingeschakeld. Heel Nederland is 115.8 Mb

10 Mb is hier provincie Groningen en Drenthe.

 

En wat Spider betreft, mijn GPSr heft een geheugen van 24 Mb en dat is voldoende om een vijfde tot een vierde van Nederland te verhapstukken. Het ligt er aan welk deel je aanklikt. Niet ieder deel heeft evenveel details.

24 Mb is ruim voldoende. Wat moet ik met bijvoorbeeld limburg in mijn GPSr als ik wel haast zeker weet dat ik de komende jaren daar nooit zal komen?

En mocht het ooit nodig zijn dan laad ik het wel van tevoren in.

Mijn cache territorium is half Groningen, Drenthe, Overijssel en half Friesland.

Ik bedoel maar, ik had Limburg er nog steeds inzitten als enige uploaded kaart en al vanaf 2004.

Ik gebruik de kaarten op mijn laptop. Hoe gedetaileerd de kaarten ook mogen zijn, wat heb je er aan op je GPSr? Je hebt een vergrootglas nodig wil je het goed kunnen zien op dat klein schermpje B) Als ik ergens ga cachen. print ik liever van tevoren een kaart van de omgeving uit. Dan kan de GPSr dat laten zien wat ik wil zien en dat is het pijltje en de compas.

Mijn probleem tot nu toe met het uploaden is dat als ik meer dan die 10Mb wil uppen, dan loopt de GPSr of het software vast.

Via een compoort op 9600 baud duurt het ongeveer 7 uur om 24 Mb te uppen. Tenminste, dat gaf hij vanmorgen aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedoel maar, ik had Limburg er nog steeds inzitten als enige uploaded kaart en al vanaf 2004.

 

Waarom heb je de Topo NL eigenlijk aangeschaft, Kruimel? Gebruik je hem op de pc wel dan? Issie daar een beetje leuk? Mijn vista heeft kuren met de clickstick dus misschien heb ik de Topo binnenkort al helemaal niet meer nodig. :-(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nadat ik vanvond alles (city nr 8 en Topo NL) succesvol op mijn GPS gekregen heb, heb ik meteen maar eens de grote zaklamp gepakt en nog laat een wandeltocht gemaakt in de Brunssummer heide en een bezoekje gebracht bij voormalig boerenslot van Schaesberg. :(

 

Heerlijk gewoon die topokaart, zelfs het kleinste kronkelpaadje en beekje is zichtbaar! Vooral het gebied bij de Rode beek is gedatailleerd in beeld gebracht, met de vele hoogte verschillen, waarbij ik zelfs paadjes bewandeld hebt die ik nog nooit eerder aangedaan heb. :)

 

Een compliment voor de makers van deze software, de topokaarten van Duitsland en Belgie ga ik zeker ook aanschaffen! B)

bewerkt door Spider
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Advies opgevolgd en weer herinstalleert. Gelijk werd weer gevraagd of ik verbinding heb met het interent en weer moest ik de code invoeren.

 

Code was ok en installatie volgde. Halverwege is de installatie afgebroken. Registratiecode was al in gebruik door een ander of op een ander systeem....

 

Hmm, laat ik het nu alleen maar op mijn laptop hebben gezet.

 

Kruimel, mail me even, ik heb wel een oplossing voor je. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nadat ik vanvond alles (city nr 8 en Topo NL) succesvol op  mijn GPS gekregen heb, heb ik meteen maar eens de grote zaklamp gepakt en nog laat een wandeltocht gemaakt in de Brunssummer heide en een bezoekje gebracht bij voormalig boerenslot van Schaesberg.  B)

Dat bos mag je toch niet in na zonsondergang??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedoel maar, ik had Limburg er nog steeds inzitten als enige uploaded kaart en al vanaf 2004.

 

Waarom heb je de Topo NL eigenlijk aangeschaft, Kruimel? Gebruik je hem op de pc wel dan? Issie daar een beetje leuk? Mijn vista heeft kuren met de clickstick dus misschien heb ik de Topo binnenkort al helemaal niet meer nodig. :-(

Nou, de kaarten zijn op de PC natuurlijk een geweldig hulpmiddel. Zowel voor prive gebruik als nu ook voor het reviewen van caches. Ik zet alle coördinaten van caches die ik ga doen, maar ook van de te reviewen caches in GSAk en bekijk al die waypoints op OziExporen en ook op Topo NL en de andere kaarten. Check check dubbelcheck :huh:

 

Als ik een cache ga doen, dan print ik per cache (met dus de waypoints erop) een a4tje uit van de omgeving.

En je kunt zeggen wat je wilt, maar de Topo NL is redelijk goed gedetaileerd. Ik mis van mijn omgeving nog wel het een en ander en er staan nog gebouwen op die er al 10 jaar niet meer zijn, maar ook een TomTom kent mijn woonwijk niet van naam en zegt nog steeds dat het Zuid Barge is terwijl het al 11 jaar de Rietlanden het ;)

Ik heb vanmorgen nog een van mijn caches volledig nagelopen (3 uur tippelen) en ieder znadpaadje staat op de kaart. Ik heb deze kaart nu ook in de GPS gezet, maar dat is me te pieterpeuterig en bevalt me niet. Ondanks dat het scherm van mijn GPS (76S) volgens mij ongeveer 1.5 groter is dan van de 60CS serie.

 

Dus ik heb er heel wat aan, maar dan vooraf plannend of ter controle

 

Advies opgevolgd en weer herinstalleert. Gelijk werd weer gevraagd of ik verbinding heb met het interent en weer moest ik de code invoeren.

 

Code was ok en installatie volgde. Halverwege is de installatie afgebroken. Registratiecode was al in gebruik door een ander of op een ander systeem....

 

Hmm, laat ik het nu alleen maar op mijn laptop hebben gezet.

 

Kruimel, mail me even, ik heb wel een oplossing voor je. :cry:

Je krijgt vandaag mail van me :huh:. Ik heb het draaiend maar 9 v/d 10 keer loopt het software vast als het contact zoekt met mijn GPS. Zelfs met taakbeheer krijg ik het niet weg.)

Het liefst zou ik het nog weer eens volledig deïnstalleren en opnieuw isntalleren. Eerst Topo NL met updat mapsource en daarna Metroguide erbij is ook geen succes eigenlijk. De update van mapsource is bij de installatie van metroguide 7 wel blijven staan.

Wat mij opvalt is het verschil in metroguide en topo nl.

Metroguide heeft een optie om het geïnstallerde te herstellen en dat kent topo nl niet.

 

Het kaartmateriaal is een succes, maar de laptop loopt niet soepel meer :cry:

(Heb al 2x de beruchte bleu screen of death gezien)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...