Spring naar bijdragen

Topo kaarten Nederland


Aanbevolen berichten

alleen de afwijking die de cachelegger en zoeker hebben gooien roet in het eten.......... :P

 

 

Tja, en dat kan wel eens een metertje of 10-15 uit de gooi gaan! En dat ziet er op een Topo kaart heel anders uit, en zorgt er voor dat je" overtuigd "aan de verkeerde kant van het pad, kruising, sloot o.i.d begint met zoeken. ;)

 

Maar het went snel hoor! :thumbup:

 

Groeten...De Rijenrakkers ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb een GPS 60csx Heeft die een NMEA 0183 uitgang ? en zo ja kunnen deze digitale kaarten dan worden geladen op mijn GPS?

 

Product-informatie

Eindelijk zijn er digitale waterkaarten! Op de cd-rom ANWB/VVV Digitale waterkaarten Noord Nederland staan de waterkaarten A,B,C,D, en E in digitale vorm, op de cd-rom ANWB/VVV Digitale Waterkaarten West-Nederland staan de waterkaarten E,F,G,H,I en P/R in digitale vorm en op de ANWB/VVV Digitale waterkaarten Grote Rivieren staan de waterkaarten D,J,K,L,M en N in digitale vorm. In combinatie met een GPS (niet bijgeleverd) kunnen watersporters tijdens of na het varen hun positie en route op de kaart plotten en naderhand nog eens bekijken waar ze geweest zijn. Met de digitale kaarten kan ook snel informatie over watersportvoorzieningen worden opgeroepen.

 

Systeemeisen:

 

PC, Pentium II of sneller, de-rom-speler, minimaal 32 Mb intern geheugen, 250 Mb vrije ruimte op harde schijf, minimaal 800x600 schermresolutie en 16-bitskleurdiepte, Windows 98, ME, 2000 of XP.

 

Optioneel: GPS-ontvanger met NMEA 0183-uitgang voor pc en/of pda; PocketPC pda minimaal 64 Mb intern geheugen, Windows Mobile 2003 of hoger, SD- of CF kaart minimaal 512 Mb geheugen; een internetverbinding voor automatische activatie.

 

Let op: een duidelijke handleiding voor pc of pda wordt bijgeleverd!

[/size][/color][/font]

bewerkt door RdH
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn diverse caches waar uit de logs blijkt dat men onthutst aan de verkeerde kant van een sloot staat en heel veel heeft moeten omlopen.

Bij de raster-topo 1:25k is men eraan gewent dat een beeldpixel 2,5 meter groot is en dus de kaart een nauwkeurigheid van 5 meter geeft.

Verder worden vanwege de dikte van de lijnen van wegen, water enz. zaken soms iets opgeschoven om niet afgedekt te worden. Dan kan een sloot langs een fietspad van een ventweg langs een snelweg snel enkele meters uit het lood liggen.

Bij vectorkaarten worden dunne lijnen voor de schermweergave gebruikt. Een 3 meter brede sloot is dan een lijntje en met een GPSr's nauwkeurigheid van 10 meter heb je 50/50 kans aan de goede kant terecht te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een 3 meter brede sloot

 

Als je een paar keer op pad bent geweest met Topo kaarten in de gps geladen, ga je het toch wat anders gebruiken. Tijdens het aanlopen naar het ingevoerde WP is het vaak erg handig dat je die kaarten hebt, maar bij het uiteindelijke zoeken naar het WP moet je het toch vaak hebben van je "cacheinstinct" :yes:

 

Leuk blijven de kaarten wel! :D

 

Groeten...De Rijenrakkers ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een GPS 60csx Heeft die een NMEA 0183 uitgang ? en zo ja kunnen deze digitale kaarten dan worden geladen op mijn GPS?

 

Product-informatie

Eindelijk zijn er digitale waterkaarten! Op de cd-rom ANWB/VVV Digitale waterkaarten Noord Nederland staan de waterkaarten A,B,C,D, en E in digitale vorm, op de cd-rom ANWB/VVV Digitale Waterkaarten West-Nederland staan de waterkaarten E,F,G,H,I en P/R in digitale vorm en op de ANWB/VVV Digitale waterkaarten Grote Rivieren staan de waterkaarten D,J,K,L,M en N in digitale vorm. In combinatie met een GPS (niet bijgeleverd) kunnen watersporters tijdens of na het varen hun positie en route op de kaart plotten en naderhand nog eens bekijken waar ze geweest zijn. Met de digitale kaarten kan ook snel informatie over watersportvoorzieningen worden opgeroepen.

 

 

[/size][/color][/font]

 

Om een lang verhaal kort te houden, nee :no: maar waarom zou je moeilijk doen met laptops etc, worden alleen maar nat op de boot Garmin bied ook waterkaarten aan, en als je een beetje creatief bent dan is topo NL er ook wel voor te gebruiken.

bewerkt door B230F
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met dank aan alle tips, zeker die van Hawkeyes, eindelijk gelukt om Topo NL aan de praat te krijgen. Alle fouten die in de loop van dit draadje de revue passeerden heb ik zo'n beetje wel gehad. Diverse foutmeldingen, herinstallatie waarna m'n code niet meer geldig was, registerwijzigingen die niet hielpen, patch via Sailtron en Hawkeyes die niet werkten......gek wordt je d'r van. Maar de aanhouder wint en opeens doet ie het, wel zo'n beetje hele dag mee bezig geweest! :offtopic:

Nou eerst maar eens de verlenging van Argentinie-Mexico kijken.

 

gr Hip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel plezier ermee! Ik ben bijzonder blij met TOPO NL :offtopic: De afgelopen week b.v. 2 keer in de Amsterdamse waterleidingduinen wezen banjeren en dan is het wel fijn als je op je GPSr ziet waar de paden lopen! Ik moet er niet aan denken dat ik alleen een pijltje had gehad!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel plezier ermee! Ik ben bijzonder blij met TOPO NL  :offtopic: De afgelopen week b.v. 2 keer in de Amsterdamse waterleidingduinen wezen banjeren en dan is het wel fijn als je op je GPSr ziet waar de paden lopen! Ik moet er niet aan denken dat ik alleen een pijltje had gehad!

 

dank je, gaat wel lukken denk. Ik zie topo als een leuke aanvulling, zonder is net zo spannend als je niet alle paadjes op voor kunt zien.

Laatst wicca cache gedaan in de duinen van egmond, weet wel beetje de weg daar want ben er 45 jaar terug geboren, toch een beetje gokken hoe een paadje loopt en dan doe je wel eens een paar metertjes te veel, maar ach - je bent er lekker uit.

Als je echt in onbekend gebied met weinig paden zit en je pakt eens een verkeerde dan kan dat een behoorlijke tippel schelen.

 

gr Hip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, wat is dat nu? Zit een beetje te spelen met topo en heb gebied elspeet eo op schaal 500 in beeld, toevallig zie ik dat bij omhoog/omlaag scrollen de ene keer wel en de andere keer niet iets zichtbaar is op de kaart. De tekst van Camping De Schapendrift BV speelt verstoppertje met me, het tent icoontje blijft wel zichtbaar!

 

Geen ramp natuurlijk maar wel vreemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inzoomen tot 120 meter geeft alle detail, inzomen tot 200 m geeft de meeste dingen wel weer, inzoemen tot 300 meter geeft iig alle wegen

etc etc....

bovenstaande is bij normale detaillering, staat de detaillering op hoog dan is het bij wat verder uitzoemen ook nog zichtbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inzoomen tot 120 meter geeft alle detail, inzomen tot 200 m geeft de meeste dingen wel weer, inzoemen tot 300 meter geeft iig alle wegen

etc etc....

bovenstaande is bij normale detaillering, staat de detaillering op hoog dan is het bij wat verder uitzoemen ook nog zichtbaar.

 

ja dat begrijp ik ook, maar als detaillering op hoogst staat en inzoom vast op 500m dan moet bij schuiven van de kaart een tekst toch niet opeens verdwijnen...

zoals ik al zei, als je het weet dan geen probleem verder er mee, maar ik blijf het apart vinden

 

heb inmiddels ook gezien dat mijn tennisverening niet op de plek van de banen maar midden in de woonwijk ernaast staat vermeld...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...