Spring naar bijdragen

Topo kaarten Nederland


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Tijdens de officiële installatie / registratie van de TOPO NL wordt er het een en ander aan bestanden naar je harddisk gekopieerd en een sleutel aangemaakt in je register zo dat de TOPO NL bekent is bij Mapsource.

 

Een van de bestanden welke gekopieerd wordt is “product.tdb”.

Tijdens het kopiëren van dit bestand wordt er echter ook iets veranderd in het bestand.

Als je dus een back-up van TOPO NL wilt maken is het zaak om het veranderde bestand “product.tdb” van je harddisk te kopiëren.

Alle andere bestanden kan je gewoon van de CD blijven gebruiken.

 

Als laatste exporteer je de sleutel: “\HKEY_LOCAL_MACHINE\Garmin\MapSource\Families\FAMILY_802”

 

Als je in de toekomst de back-up terug wilt zetten op je computer, dan kopieer je alle .img bestanden het bestand “product.mdx” van de CD uit de map “\TOPONL\” naar je harddisk “C:\Garmin\FAMILY_802\”.

 

Vervolgens kopieer je daarbij het veranderde bestand “product.tdb”.

En als laatste importeer je de registersleutel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begin nu toch wel een klein beetje nieuwsgierig te worden naar TopoNederland. Hety schijnen geweldig mooie kaarten te zijn.

 

Ik zou graag een screenshot willen zien van de omgeving van één van onze caches t.w. Landgoed Molecaten .

 

Kan iemand mij dat laten zien.

 

Kan iemand mij ook in gewoon nederlands (dus niet te technisch) uitleggen wat het verschil is tussen gecalibreerde kaarten en vector kaarten?

 

Alvast bedankt

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begin nu toch wel een klein beetje nieuwsgierig te worden naar TopoNederland. Hety schijnen geweldig mooie kaarten te zijn.

 

Ik zou graag een screenshot willen zien van de omgeving van één van onze caches t.w. Landgoed Molecaten .

 

Kan iemand mij dat laten zien.

 

Kan iemand mij ook in gewoon nederlands (dus niet te technisch) uitleggen wat het verschil is tussen gecalibreerde kaarten en vector kaarten?

 

Alvast bedankt

Ze komen er aan :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begin nu toch wel een klein beetje nieuwsgierig te worden naar TopoNederland. Hety schijnen geweldig mooie kaarten te zijn.

 

Ik zou graag een screenshot willen zien van de omgeving van één van onze caches t.w. Landgoed Molecaten .

 

Kan iemand mij dat laten zien.

 

Kan iemand mij ook in gewoon nederlands (dus niet te technisch) uitleggen wat het verschil is tussen gecalibreerde kaarten en vector kaarten?

 

Alvast bedankt

Ze komen er aan :crybaby:

Thanx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu vergroot in Ozie:

4139c279-0d2d-4c23-b976-b6a15b4eb861.jpg

 

En vergroot in Topo:

22ecc848-af27-4f25-bb99-554802b7c5dd.jpg

 

Het verschil is dus dat Ozie korrelig wordt. Hier wordt gewoon een scan uitvergroot. En in Topo blijft het allemaal scherp. Dat is dus het grote verschil tussen een gewone kaart en een vector kaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens de Topo software is het een "Contourlijn".

 

"De vorm van het topografisch oppervlak (het relief) wordt over het algemeen weergegeven door lijnen van gelijke hoogte die op het aardoppervlak zijn aangebracht. Het betreft dus de Z-coordinaten in het assenstelsel. Deze zgn hoogte lijnen geven de contouren van het oppervlak aan en worden derhalve ook als contour lijnen aangeduid. Ze worden op de topografische kaart over het algemeen getekend met gelijke vertikale afstand tussen opvolgende contourlijnen, het zgn. contour interval. "

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is de hoogtelijn voor 7,5m. Die je eronder ziet liggen is 10m en die boven in de rechterhoek ligt, is 5m. Als je de kaart op je pc hebt, kun je het detail instellen. Bij minder detail vallen die hoogtelijnen weg. Tenminste, op een bepaald zoomniveau.

Op je pc is een hoogtelijn beter te oderscheiden van een weg/pad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...