Spring naar bijdragen

Topo kaarten Nederland


Aanbevolen berichten

....dat een modemwisseling al voor gevoelige hardwarewisselingen...

Als je hardwarehash veranderd kan je niet op zelfde machine installeren.

 

The 10 hardware characteristics used to determine the hardware hash are: Display Adapter, SCSI Adapter, IDE Adapter, Network Adapter MAC Address, RAM Amount Range (i.e. 0-64mb, 64-128mb, etc), Processor Type, Processor Serial Number, Hard Drive Device, Hard Drive Volume Serial Number, CD-ROM / CD-RW / DVD-ROM.

Dat is zeker jammer. Software leeft bij mij vaak aanzienlijk langer dan mijn hardware. En mijn Etrex Vista is eerdaags ook wel aan vervanging toe. En een éénmalige heractivatie is dan snel verbruikt, mocht er eens wat met de gps zijn. Nee, hoe graag ik de Topo ook wil hebben, met die voorwaarden kan ik helaas niet leven.  :beerchug:

Heractivatie bij verandering van GPS is niet nodig, alleen bij verandering van hardware hash.

Dus als je je gps verkoopt mag je volgens mij gewoon je nwe gps prima gebruiken onder de 1/1 licentie.

Dus als ik het goed begrijp mag je éénmaal en niet meer dan éénmaal heractiveren? Dus als één van die items in mijn PC tweemaal wijzigt, ben ik mijn activatie al kwijt? Ofwel, wat extra geheugen en een andere DVD-brander er in, en dan is het product al niet meer te heractiveren? Begrijp ik dat nu goed? :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Maak jullie niet druk... een eenmaal geinstalleerde Topo NL blijft ongetwijfeld gewoon werken, ook al verbouw je de hele computer er omheen. Pas bij een her-installatie gaat de hardware hash weer tellen. En dan nog... zoals ik begreep is de installatieprocedure identiek aan de duitse en belgishe topo's, dus ook om de activatie is makkelijk heen te komen als je de topo al hebt. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak jullie niet druk... een eenmaal geinstalleerde Topo NL blijft ongetwijfeld gewoon werken, ook al verbouw je de hele computer er omheen. Pas bij een her-installatie gaat de hardware hash weer tellen. En dan nog... zoals ik begreep is de installatieprocedure identiek aan de duitse en belgishe topo's, dus ook om de activatie is makkelijk heen te komen als je de topo al hebt. ;)

Ik had ook zeker niet de illusie dat Garmin de ultieme manier had gevonden om hacks tegen te gaan. Hadden ze dat wel, zaten ze nu in die business. Alles is te kraken; letterlijk alles.

Waar het me om gaat is, dat een leek niet meteen bij het wijzigen van zijn PC tegen allerlei problemen aanloopt. Nu ben ik niet meteen een leek, maar eenmaal per jaar/twee jaar installeer ik mijn PC opnieuw (als het om Windhoos gaat) en ja, dan zit er soms meer geheugen in, een grotere harde schijf om dat de windowscache volzit, een snellere brander, een snellere videokaart. De beste optimalisatie, wat mij betreft. Tja, en als je dan weer moet activeren, en dan wil dat ineens niet meer omdat je door je activatiecodes heen bent, dan is dat lastig.

Tegen die tijd zal er al vast wel een hack geschreven zijn die voor jou een activatiecode genereert, zoals dat voor zoveel pakketten gebeurd. En dan heb je TopoNL legaal en dan moet je nog in dat soort illegale zaken gaan. Dat steekt; daar gaat het me om en voor een leek (vaak) al helemaal niet te volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak jullie niet druk... een eenmaal geinstalleerde Topo NL blijft ongetwijfeld gewoon werken, ook al verbouw je de hele computer er omheen. Pas bij een her-installatie gaat de hardware hash weer tellen. En dan nog... zoals ik begreep is de installatieprocedure identiek aan de duitse en belgishe topo's, dus ook om de activatie is makkelijk heen te komen als je de topo al hebt. :)

Ik had ook zeker niet de illusie dat Garmin de ultieme manier had gevonden om hacks tegen te gaan. Hadden ze dat wel, zaten ze nu in die business. Alles is te kraken; letterlijk alles.

Waar het me om gaat is, dat een leek niet meteen bij het wijzigen van zijn PC tegen allerlei problemen aanloopt. Nu ben ik niet meteen een leek, maar eenmaal per jaar/twee jaar installeer ik mijn PC opnieuw (als het om Windhoos gaat) en ja, dan zit er soms meer geheugen in, een grotere harde schijf om dat de windowscache volzit, een snellere brander, een snellere videokaart. De beste optimalisatie, wat mij betreft. Tja, en als je dan weer moet activeren, en dan wil dat ineens niet meer omdat je door je activatiecodes heen bent, dan is dat lastig.

Tegen die tijd zal er al vast wel een hack geschreven zijn die voor jou een activatiecode genereert, zoals dat voor zoveel pakketten gebeurd. En dan heb je TopoNL legaal en dan moet je nog in dat soort illegale zaken gaan. Dat steekt; daar gaat het me om en voor een leek (vaak) al helemaal niet te volgen.

 

zie, in 8 regels de hele essentie, we willen met z'n allen best betalen (en dat doe ik ook want ik heb h'm al besteld) maar we willen hem ook graag blijven kunnen gebruiken als we een andere pc kopen/ pc upgraden. En dat dan niet beperkt tot één keer ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak jullie niet druk... een eenmaal geinstalleerde Topo NL blijft ongetwijfeld gewoon werken, ook al verbouw je de hele computer er omheen. Pas bij een her-installatie gaat de hardware hash weer tellen. En dan nog... zoals ik begreep is de installatieprocedure identiek aan de duitse en belgishe topo's, dus ook om de activatie is makkelijk heen te komen als je de topo al hebt. :)

Ik had ook zeker niet de illusie dat Garmin de ultieme manier had gevonden om hacks tegen te gaan. Hadden ze dat wel, zaten ze nu in die business. Alles is te kraken; letterlijk alles.

Waar het me om gaat is, dat een leek niet meteen bij het wijzigen van zijn PC tegen allerlei problemen aanloopt. Nu ben ik niet meteen een leek, maar eenmaal per jaar/twee jaar installeer ik mijn PC opnieuw (als het om Windhoos gaat) en ja, dan zit er soms meer geheugen in, een grotere harde schijf om dat de windowscache volzit, een snellere brander, een snellere videokaart. De beste optimalisatie, wat mij betreft. Tja, en als je dan weer moet activeren, en dan wil dat ineens niet meer omdat je door je activatiecodes heen bent, dan is dat lastig.

Tegen die tijd zal er al vast wel een hack geschreven zijn die voor jou een activatiecode genereert, zoals dat voor zoveel pakketten gebeurd. En dan heb je TopoNL legaal en dan moet je nog in dat soort illegale zaken gaan. Dat steekt; daar gaat het me om en voor een leek (vaak) al helemaal niet te volgen.

 

zie, in 8 regels de hele essentie, we willen met z'n allen best betalen (en dat doe ik ook want ik heb h'm al besteld) maar we willen hem ook graag blijven kunnen gebruiken als we een andere pc kopen/ pc upgraden. En dat dan niet beperkt tot één keer ;)

 

lijkt me inderdaad logisch als je ervoor betaald dat je hem dan ook kan blijven gebruiken, net als map source.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit soort klantonvriendelijke bepalingen krijg je als je maar één aanbieder hebt.  Laten we hopen dat er ooit anderen komen met Nederlandse digitale topokaarten die in Garmins en andere gps'en passen.

 

Ik heb begrepen dat ook Magellan met topo kaarten van Nederland wil komen, die zijn er inmiddels van de UK, Duitsland en Noorwegen. In de handleiding heb ik nergens kunnen vinden dat ze een limiet in het aantal units hebben, alleen dat je het serie nummer van de GPS moet invoeren. Werkt dat bij de Garmin topo kaarten ook zo?

 

Er zit nogal verschil in de prijzen bij Magellan: voor Noorwegen heb je twee CD's nodig van 500 euro per stuk (slik), de UK compleet is 363 euro en Duitsland compleet is 'slechts' 119 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb begrepen dat ook Magellan met topo kaarten van Nederland wil komen, die zijn er inmiddels van de UK, Duitsland en Noorwegen. In de handleiding heb ik nergens kunnen vinden dat ze een limiet in het aantal units hebben, alleen dat je het serie nummer van de GPS moet invoeren. Werkt dat bij de Garmin topo kaarten ook zo?

 

Voor topo Nederland, hoef je geen serienummer van je GPS in te vullen. Technisch gesproken kan je het dus wel op meerdere GPS-en installeren, alleen mag dat volgens de licentie dus niet.

 

De beveiliging tegen onrechtmatig gebruik zit dus alleen op PC niveau.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De beveiliging tegen onrechtmatig gebruik zit dus alleen op PC niveau.

Ik ben een beetje digibeet, maar kun je dan TOPO niet op een externe harde schijf zetten, zodat je bij aanschaf van een nieuwe PC gewoon de externe harde schijf (met TOPO) weer kunt aansluiten?

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, als het net zo gaat als met de D en B topo's, dan is er binnen een week een versie te downloaden via de bekende vage kanalen. En die versie heeft helemaal geen activatie nodig...

 

Nu ben ik niet voor illegaal gebruik, maar als je de topo netjes gekocht hebt en op die manier een ernstig beperkende beveiliging kunt omzeilen... maar nog geheel in de geest van de licentie (dus: op 1 PC en 1 GPS), dan maak ik me niet al te druk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De beveiliging tegen onrechtmatig gebruik zit dus alleen op PC niveau.

Ik ben een beetje digibeet, maar kun je dan TOPO niet op een externe harde schijf zetten, zodat je bij aanschaf van een nieuwe PC gewoon de externe harde schijf (met TOPO) weer kunt aansluiten?

 

Nee, dat werkt niet, want je kan bij de installatie niet opgeven op welke schijf het programma op geinstalleerd wordt.

 

Maar als je het op een nieuwe PC wilt installeren, kan je gewoon contact opnemen met Garmin Nederland en dan zullen ze er voor zorgen dat je het op je nieuwe PC kan installeren. Je bent dan wel verplicht om de software van je oude PC te verwijderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar als je het op een nieuwe PC wilt installeren, kan je gewoon contact opnemen met Garmin Nederland en dan zullen ze er voor zorgen dat je het op je nieuwe PC kan installeren. Je bent dan wel verplicht om de software van je oude PC te verwijderen.

 

Of je gloednieuwe SATA drive zegt na een weekje spontaan dat het mooi is geweest en dat alle data in de bit bucket is plaatst. En dan...verwijderen?

Niets is zo ledig als een schijf die de pijp aan Maarten heeft gegeven...

Al die mooie plaatjes van ons trofeeën verdampt.... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak jullie niet druk... een eenmaal geinstalleerde Topo NL blijft ongetwijfeld gewoon werken, ook al verbouw je de hele computer er omheen. Pas bij een her-installatie gaat de hardware hash weer tellen. En dan nog... zoals ik begreep is de installatieprocedure identiek aan de duitse en belgishe topo's, dus ook om de activatie is makkelijk heen te komen als je de topo al hebt. ;)

 

En wat als je computer crasht en je hebt er net ff andere hardware ingestopt (of een externe HD gekoppeld die er de eerste keer aan zat heb je niet meer)? Dan kom je nogal snel aan je max....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jip,

 

 

ik heb hem. Installatie verliep niet geheel vlekkeloos. Gebruik dan ook FF als browser en dan schijnt de registry niet geheel te kloppen. Dit aangepast en alles draait als een zonnetje. Ik heb echter geen hash of registratiecode gezien?

 

Ben nu bezig om de kaartenset te uploaden naar mijn GPS. Ben benieuwd.

 

 

LTeunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...