Spring naar bijdragen

Topo kaarten Nederland


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik heb ze maar even een mail gestuurd want ik heb een nog groter probleem, misschien dat jullie dit ook herkennen straks. Hieronder de mail die ik heb verzonden.

 

Beste medewerker.

 

Vandaag heb ik de Mapsource Topo Nederland gekocht en om te beginnen loop ik tegen een tweetal problemen op.

 

1. Als ik na de installatie en activatie van het product wil registreren, volgens het boekje op http://www.garmin.nl/toponederland kom ik terecht op http://www.garmin.de/Registrierung/ en die is voor registrering van de Duitse topo kaart.

Overigens hebben dit al meer mensen ontdekt op het forum van www.geocaching.nl dus er gaat iets niet goed.

 

2. Tweede probleem is nog belangrijker in mijn optiek. Als ik mijn Garmin MAP60CSx aansluit en kaarten wil gaan selecteren om die op mijn geheugenkaart te zetten krijg ik zodra ik een kaartwil selecteren een foutmelding en wel: MaSource kan het volgende bestand niet vinden: d:\Garmin\FAMILY_802product.mdx MapSource wordt nu afgesloten.

En dus kan ik de kaarten niet in mijn GPS zetten.

 

Kunt u mij eens even ophelderen over deze zaken? Gezien de prijs van het product mag dit toch eigenlijk niet voorkomen.

 

Ik heb een full installatie uitgevoerd en in mijn MapSourceversie zijn geactiveerde en geunlockte versies van CitySelect 7 en City Navigator 8 aanwezig.

 

Met vriendelijke groeten,

 

 

Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn hele mapsource staat op d en heb daar met de andere kaarten geen enkel probleem mee maar als je de twee paden van het bewuste bestand bekijkt dan ontbreekt er dus in de foutmelding een \ waardoor het pad dus gewoon niet klopt

Overigens heb ik het er nog een keer overheen geinstalleerd maar probleem blijft.

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn hele mapsource staat op d en heb daar met de andere kaarten geen enkel probleem mee maar als je de twee paden van het bewuste bestand bekijkt dan ontbreekt er dus in de foutmelding een \ waardoor het pad dus gewoon niet klopt

Overigens heb ik het er nog een keer overheen geinstalleerd maar probleem blijft.

 

Groeten Haak.

 

Is het probleem opgelost als je op de plek waar mapsource erom vraagt die backslash toevoegt, oftewel het pad kloppend maakt? Anders; misschien staat dit bestand als FAMILY_802product.md~ of gewoon als FAMILY_802product.mdx op je cd en zet je het op de goede plek. Dit is natuurlijk geen koninklijke oplossing maar mogelijk kun jij toch met die kaart bezig, in afwachting van een nieuwe cd. Het klinkt als een foutje bij de persing.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn hele mapsource staat op d en heb daar met de andere kaarten geen enkel probleem mee maar als je de twee paden van het bewuste bestand bekijkt dan ontbreekt er dus in de foutmelding een \ waardoor het pad dus gewoon niet klopt

Overigens heb ik het er nog een keer overheen geinstalleerd maar probleem blijft.

 

Groeten Haak.

 

Is het probleem opgelost als je op de plek waar mapsource erom vraagt die backslash toevoegt, oftewel het pad kloppend maakt? Anders; misschien staat dit bestand als FAMILY_802product.md~ of gewoon als FAMILY_802product.mdx op je cd en zet je het op de goede plek. Dit is natuurlijk geen koninklijke oplossing maar mogelijk kun jij toch met die kaart bezig, in afwachting van een nieuwe cd. Het klinkt als een foutje bij de persing.....

In een foutmelding een slash toevoegen lijkt me onmogelijk en het bestand in een andere map zetten op de plaats waar de foutmelding naar verwijst helpt niet. Bovendien vindt ik dat een product van deze prijs niet dit soort aanpassingen nodig zou moeten hebben.

 

Groeten Haak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, ik las het verkeerd om, product.mds een map terug zetten is ook geen optie want dan klopt het pad niet meer. Misschien kun je het bestand hernoemen als in de foutmelding en op de gewenste plaats zetten? Let wel dit doet niets af aan het probleem, ik probeer je alleen tot de volgende openstelling van de zaak waar je het hebt gekocht te redden :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er ontbreekt in het pad gewoon een slash, en dat is de slash die de map onderscheidt van het bestand. Dat kun je niet aanpassen met hernoemen. En de zaak waar ik hem gekocht heb? Ik denk dat dit een fout is die mogelijk meerdere mensen hebben vandaar mijn mail aan garmin.nl ik ga ervan uit dat ze bij het maken van de cd's duplicaten van een origineel maken en daar zou dan ook de slash ontbreken, of die staat onjuist in de foutmelding maar dan moet men toch daar maar even kijken hoe we dit oplossen.

Daarnaast cache ik nu ongeveer 1 1/2 jaar zonder dus ik kan nog wel even verder zonder hoor maar wil gewoon dat dit opgelost wordt maar was meer benieuwd naar of meer mensen deze problemen hebben.

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag heb ik uitgebreid gebruik gemaakt van de TopoNL kaarten. Het detailniveau is inderdaad erg hoog. Bos(jes), boomgaarden, gebouwen etc zijn allemaal zichtbaar.

 

Wegen hebben geen namen, ze heten allemaal 'weg'.

 

Wel vreemd: een klein windmolentje staat met naam op de kaart, maar bv het fort Asperen staat er alleen als 'gebouw'. Andersom was handiger.

 

Ook opvallend: er staan op diverse icoontjes op de kaart (dezelfde die je ook gebruikt voor je eigen waypoints). Daar staat dan de naam van een weg bij (waarschijnlijk de weg waarop die staat). Het icoontje verschilt soms.

 

Maar verder ben ik erg tevreden met de kaarten! Ik ga er nog veel plezier van hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probleem 2 van de kaarten die niet uploadbaar zijn is opgelost.

 

Voor latere gebruikers ik heb cs7 en cn8 en mapsource gedeinstalleerd en vervolgens op c alles opnieuw geinstalleerd. Niet de ideale drive voor mij maar ok het werkt nu.

 

Probleem 1 wordt aan gewerkt.

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar geen problemen zoals Haak, en waar heb je hem geïnstalleerd? op D: of C:?

Ben toch wel nieuwsgierig waar het bij hem verkeerd is gegaan...

 

edit, bij gelijktijdig typen mis je wat :rolleyes:

bewerkt door arie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aanvulling het bestand d:\Garmin\FAMILY_802product.mdx MapSource bestaat wel maar dan als d:\Garmin\FAMILY_802\product.mdx

 

Een slechte cd? of wat is er nu mis.

 

Groeten Haak.

 

Er ontbreekt dus een slash in de programma-code. Hierdoor kijkt de software in de map "d:\Garmin\" naar het bestand "FAMILY_802product.mdx"

M.a.w. je renamed het bestand als "FAMILY_802product.mdx" en zet hem in de map "d:\Garmin\".

 

Natuurlijk blijft het een tekortkoming van het programma zelf. Maar op deze manier zou je het kunnen oplossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...