Spring naar bijdragen

Topo kaarten Nederland


Aanbevolen berichten

In de gebruiksaanwijzing staat dat je ook zonder Internetverbinding kunt activeren. Er wordt dan een "hardware hash-sleutel" van de hardware van de PC gegenereerd, waarmee je kunt activeren. Dus geen UnitId van de GPSr. Hieruit maak ik op dat het bij activeren alleen om de installatie op de PC gaat.

 

 

 

Er staat ook bij dat je deze met een andere "internet pc " moet invoeren en dan krijg je de 25 cijferige code, die in je eigen pc moet invoeren.

 

Ik ga me hier niet zo druk over maken.......het zal allemaal wel goed komen :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zijn er al meer mensen aan de wandel geweest met de TopoNL-kaarten?

 

Ik ben trouwens benieuwd hoeveel er al verkocht zijn van de 5000. Ik had het idee dat het wel hard zou gaan, maar als ik de reacties hier op het forum lees dan wachten de meeste het nog even af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook wel benieuwd hoe de verkoop loopt.

Zelf had ik de Topokaarten in principe ook wel willen hebben. En dan had ik in een moeite door een Garmin met wat meer geheugen aangeschaft. Maar met de huidige beperkte gebruiksmogelijkheden hoeft het van mij niet. Jammer maar helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de topokaarten ook voor de boot geschikt zijn (waterwegen) -en de kaarten zelf zijn zij blijkbaar- had ik de topokaarten zeker gekocht mits natuurlijk er wel een licentieregeling bij zou zitten die een beetje "normaal" zou zijn (zoals bij Garmin zelf). Maar nu dat laatse zo belachelijk beperkt is, wacht ik wel op een andere leverancier van bruikbare waterkaarten in de toekomst. Niet slim, want nu lopen zij wel de omzet mis (en omzet bij S/W is vrijwel allemaal toevoeging aan de bruto marge...). Of ze moeten nog bijdraaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er al meer mensen aan de wandel geweest met de TopoNL-kaarten?

 

Ik ben trouwens benieuwd hoeveel er al verkocht zijn van de 5000. Ik had het idee dat het wel hard zou gaan, maar als ik de reacties hier op het forum lees dan wachten de meeste het nog even af.

 

Gisteren heb ik er mee gewandeld in Wolfheze om een cache-route mee te controleren en het bevalt me heel erg goed goed. Op de GPSr stond zelfs een paadje aangegeven dat bijna niet meer zichtbaar was, omdat er niet zo veel over gewandeld wordt, maar het klopte perfect. Ik moet nogw el even wennen aan de kleuren. De papieren topo kaarten van TDN hebben een veel mooiere kleurstelling.

 

Ik heb de kaarten in Utrecht opgehaald en volgens Remco ging het toch wel redelijk hard. Er waren er nog maar 10 beschikbaar voor vrije verkoop, de rest was gereserveerd. Ik weet helaas niet meer hoeveel er gereserveerd waren.

 

Maar ik vind dat je wel waar voor je geld krijgt. Ik vind het wel een nadeel dat ik het maar op één computer mag installeren, maar volgens mij kan je de .IMG bestanden ook via MAPSEND of IMG2gps naar je GPSr sturen. In dat geval kan ik ook op mijn (trage) laptop kaarten veranderen op mijn GPSr, terwijl ik MapSource op mijn Desktop PC heb staan. Het enige nadeel is dat je wel exact moet weten hoe de kaarten heten, maar dat kan je gewoon zien als je de kaart selecteert in MapSource. Dat lijkt mij nog steeds niet illegaal, want MapSource draait op m'n PC en ik heb maar één GPSr waar ik de kaarten in kan laden.

 

Dat de kaarten geen autorouting hebben, vind ik geen probleem want dat gebruik ik eigenlijk toch nooit. Wat ik wel jammer vind, is dat er ook geen straatnamen bij staan, want dat zou ik wel goed kunnen gebruiken.

 

Als je CityNavigator en de topo kaarten hebt, is het volgens mij ook mogelijk om één van de kaartsensets transparant te maken. In dat geval heb je autorouting PLUS het detail van de topo kaarten. Ik heb nog niet geprobeerd of het met topo NL werkt. Met topo BE werkt het volgens de berichten in ieder geval wel.

bewerkt door mathlener
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo inmiddels heb ik ook antwoord op de vraag waar te registreren. Garmin Nederland constateert net als mij dat er op die site staat dat het de registratie van de Duitse topo betreft. Echter moet je net doen alsof het nederlands is. Dat je dan bij de postcode 1 letter mist zal op de koop toe moeten worden genomen.

 

Dat is dus inderdaad erg slordig maar goed.

 

Gisteren heb ik ze dus mee gehad in mijn GPS. Lekker naar de parking navigeren met CN8 en dan overschakelen naar Topo NL.

Een welkome aanvulling op het navigeren op de pijl. En nu niet gaan roepen dat de pijl verder toch prima werkt, natuurlijk doet ie dat, het is gewoon een leuke aanvulling, bovendien is het wel erg handig bij het uitzetten van tochten.

 

Groeten Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo inmiddels heb ik ook antwoord op de vraag waar te registreren. Garmin Nederland constateert net als mij dat er op die site staat dat het de registratie van de Duitse topo betreft. Echter moet je net doen alsof het nederlands is. Dat je dan bij de postcode 1 letter mist zal op de koop toe moeten worden genomen.

Dan heb ik gelukkig toch goed geregistreerd :crybaby:

Ik neem aan dat er binnen niet al te lange tijd een fatsoenlijke registratie voor NL komt, dit is wel erg knullig zo.

 

Niet vergeten dit in m'n lijstje op te nemen van instanties die mijn adres hebben. Zou wel zuur zijn als ik niet kan heractiveren nadat ik verhuisd ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ten aanzien van de Nederlandse Topo. Ik wacht de eerste ervaringen nog maar even af. Ik heb geen zin in kinderziektes.

 

Kinderziektes? Je doet net alsof er nog updates gaan komen :beerchug:. Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat dit het gewoon is. Er zijn niet voor niets 13 of 14 betaversies geweest. Dezelfde betrouwbare bron wist te melden dat er 5000 CD's zijn gemaakt en dat men niet van plan is/was om er meer te persen.

 

Zoals het nu lijkt, is dit het gewoon, hier moet je het mee doen. Het enige dat updated zal worden is mapsource, maar die is gratis te downloaden van garmin.com.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de kaarten zelf heb ik nog geen kinderziekten ontdekt.

 

De registratie is nog wel wat krakkemikkig, maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat daar nog wel wat aan gedaan wordt.

We moeten alleen nog even aanzien hoe strak het licentie-beleid wordt gehandhaafd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dezelfde betrouwbare bron wist te melden dat er 5000 CD's zijn gemaakt en dat men niet van plan is/was om er meer te persen.

 

 

Die 5000 stuks vind ik nog erg veel voor een software product, ik heb (muziek) CD's waavan er wereldwijd maar hooguit 500 stuks van geperst zijn, en ook alleen nog maar in Japan zijn uitgebracht! :beerchug:

 

Maargoed dit even terzijde, van die 5000 stuks komt er deze week eentje mijn kant op! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...veel te!) dure toposoftware...

Ik persoonlijk vind €.135.00 nogal goedkoop!

Schaf maar eens alle papieren kaarten aan van heel nl dan ben je toch minimaal het 10 voudige kwijt!

 

....dat een modemwisseling al voor gevoelige hardwarewisselingen...

Als je hardwarehash veranderd kan je niet op zelfde machine installeren.

 

The 10 hardware characteristics used to determine the hardware hash are: Display Adapter, SCSI Adapter, IDE Adapter, Network Adapter MAC Address, RAM Amount Range (i.e. 0-64mb, 64-128mb, etc), Processor Type, Processor Serial Number, Hard Drive Device, Hard Drive Volume Serial Number, CD-ROM / CD-RW / DVD-ROM.

 

Aanvulling het bestand d:\Garmin\FAMILY_802product.mdx MapSource bestaat wel maar dan als d:\Garmin\FAMILY_802\product.mdx

 

start

uitvoeren

regedit

ok

HKEY_LOCAL_MACHINE

SOFTWARE

Garmin

MapSource

Families

FAMILY_802

 

Daar vind je dan het volgende:

[installatiepad]\FAMILY_802product.mdx

 

Dit dien je te veranderen in:

[installatiepad]\FAMILY_802\product.mdx

 

Dit komt zo af en toe voor bij het installeren via een andere browser dan IE 6 of hoger.

 

Ik hoor het al. Problemen met de installatie en de registratie. Jammer dat er zoveel geld wordt gevraagd voor software dat zo knullig in elkaar is gezet  :dribble:

Maar ja, we zullen het er maar mee moeten doen.  :beerchug:

 

Knullig vind ik het allerminst, er zijn omstandigheden te bedenken waarbij het mis zou kunnen gaan:

- Niet IE6 of hoger als standaard browser

- Niet op standaard locatie (C:Gamin)

- Niet de laatste mapsource versie geinstalleerd

 

Dit heeft verder niet veel te maken met topo nl, maar met de randinstallaties die al draaien.

 

.....overhaast in de markt wordt gezet...

Overhaast????

hij zou ip in september 2005 al op de markt gekomen zijn maar toen is er besloten dat het (qua kaarten) toch nog beter moest.....

 

Dat is zeker jammer. Software leeft bij mij vaak aanzienlijk langer dan mijn hardware. En mijn Etrex Vista is eerdaags ook wel aan vervanging toe. En een éénmalige heractivatie is dan snel verbruikt, mocht er eens wat met de gps zijn. Nee, hoe graag ik de Topo ook wil hebben, met die voorwaarden kan ik helaas niet leven.  :thumbup:

Heractivatie bij verandering van GPS is niet nodig, alleen bij verandering van hardware hash.

Dus als je je gps verkoopt mag je volgens mij gewoon je nwe gps prima gebruiken onder de 1/1 licentie.

 

Zijn er al meer mensen aan de wandel geweest met de TopoNL-kaarten?

 

Ik ben trouwens benieuwd hoeveel er al verkocht zijn van de 5000. Ik had het idee dat het wel hard zou gaan, maar als ik de reacties hier op het forum lees dan wachten de meeste het nog even af.

Bever Utrecht was vrij en zat aardig doorgelopen, maar natuurlijk ook omdat mensen hem gereserveerd hadden.

Ik houd jullie wel een beetje op de hoogte als ik er aan denk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...