Spring naar bijdragen

Topo kaarten Nederland


Aanbevolen berichten

Ik had het natuurlijk over PC´s in het algemeen B)

 

Ik ben niet handig, mar ik denk dat mijn Laptopbouwer wel een MB kan vervangen in de laptop. Alhoewel dan eigenlijk wel al alles pleite is :)

 

Maar ik gaf het als antwoord in het algemeen. Niet iedereen heeft een laptop.

 

Ik ga hem nu installeren. Ik waag de gok :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoe zit het precies met VMware?

Waar kan ik het downloaden en hoe te gebruiken?

Ik zit er namelijk absoluut niet op te wachten dat de (veel te!) dure toposoftware waardeloos wordt bij de aanschaf van een nieuwe computer of vervanging van hardware.

 

Ik zou maar even oppassen met dit soort vragen en met het aanprijzen van VMware. De hele bedoeling van VMware kan namelijk ook uitgelegd worden als illegaal.

 

Ik denk niet dat Garmin een optie als VMware in de gedachten had met het verstrekken van 1 licentiecode.

 

 

Graag alleen legale manieren hier bespreken, omdat we anders problemen gaan krijgen met softwareleveranciers, maar ook tussen posters en modjes.

Niks illegaals aan. VMware kan je hier downloaden (de player dan). Om een VM te maken, heb je weer wat anders nodig, maar ook daar kun je, legaal, omheen. Lees de CT van vorige maand, of die daarvoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zit het precies met VMware?

Waar kan ik het downloaden en hoe te gebruiken?

Ik zit er namelijk absoluut niet op te wachten dat de (veel te!) dure toposoftware waardeloos wordt bij de aanschaf van een nieuwe computer of vervanging van hardware.

Ik zou maar even oppassen met dit soort vragen en met het aanprijzen van VMware. De hele bedoeling van VMware kan namelijk ook uitgelegd worden als illegaal.

Op het moment dat je VMWare gebruikt moet (zoals anderen al eerder aangaven) de betreffende Windows installatie een aparte licentie van Microsoft bevatten. Ook het VMWare pakket (de creator, niet de viewer) dient gekocht te worden. Opgeteld ben je dan veel meer geld kwijt, dan het eventuele voordeel van het niet opnieuw moeten kopen van de Topo NL kaarten. Het is dus allemaal een beetje theoretisch.

Het kan dus werken, maar financieel is het op geen enkele manier gunstig, tenzij er met illegale windows en vmware gewerkt wordt, maar dan hoor je natuurlijk niet op dit forum erover te praten....

(en dan is het nog niet eens duidelijk of Garmin dit soort praktijken toestaat via de kleine lettertjes in de voorwaarden :lol1: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij moet je online registreren en wordt daarbij de ingebakken code van de CPU of het MB gebruikt ter identificatie. Dus als je één van die 2 vernieuwd, gebruik je de 2e licentie mogelijkheid. Bij een gewone herinstalatie (softwarematig) komt de geregistreerde code overeen en kun je gewoon met TOPO-NL werken. Dat wil waarschijnlijk ook zeggen dat je na zo'n windows herinstalatie een andere GPS zou kunnen aansluiten omdat dit in het register is vastgelegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat registreren is overigens wel een aardige, volgens de handleiding moet dat op http://www.garmin.nl/toponederland maar ik kom uit op http://www.garmin.de/Registrierung/ en die is volgens de betreffende site voor:

Registrierung Ihrer TOPO Deutschland CD (This site in english)

 

Ja, en nu?

Iemand hier al ervaring mee gehad?

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat registreren is overigens wel een aardige, volgens de handleiding moet dat op http://www.garmin.nl/toponederland maar ik kom uit op http://www.garmin.de/Registrierung/ en die is volgens de betreffende site voor:

Registrierung Ihrer TOPO Deutschland CD (This site in english)

 

Ja, en nu?

Iemand hier al ervaring mee gehad?

 

Groeten Haak.

 

Als ik de link volg die je opgeeft staat er toch echt,

 

Registrierung Ihrer TOPO Niederlande CD (This site in english)

Sehr geehrter Garmin Kunde,

 

wir bitten Sie Ihre topografische Karte zur Verwendung auf Garmin GPS Geräten im folgenden zu registrieren.

Die Registrierung ist freiwillig und wird nicht unbedingt zur Installation Ihrer Karte benötigt.

Trotzdem bietet Ihnen die Registrierung Vorteile:

 

Henri, w8t nog met smart

bewerkt door hawkexplorer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de link volg die je opgeeft staat er toch echt,

 

Registrierung Ihrer TOPO Niederlande CD (This site in english)

Sehr geehrter Garmin Kunde,

 

Bij mij niet. :lol1:

 

Bij mij ook "Registrierung Ihrer TOPO Deutschland CD".

 

Misschien zijn nog niet overal alle DNS-servers up-to-date?

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...