Spring naar bijdragen

(Voorlopig) Einde Aan Challenge Caches


Aanbevolen berichten

Het heeft even geduurd voordat men de knoop heeft doorgehakt, maar sinds 21 april is het officieel: er zullen -voorlopig voor een jaar- geen nieuwe challenge caches meer in behandeling genomen worden cq gepubliceerd worden.
Alhoewel ze maar een klein deel van de caches uitmaken, vormen ze een groot aandeel in de hoeveelheid appeals die bij Groundspeak binnenkomen. Daarnaast is nog maar de vraag of de bij-effecten van bepaalde challenge caches wel zo prettig en gewenst zijn.
De bestaande challenge caches zullen overigens niet gearchiveerd worden. Na 21 april aangemelde challenge caches zullen niet meer gepubliceerd worden. Er zal een onderzoek komen naar de behoeften van de gemeenschap en aan de hand van de uitkomsten wil men een beter raamwerk construeren voor toekomstige challenge caches.

Voor meer info zie Challenge Cache Submissions Moratorium

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nou, voor mij hebben challenges weinig toegevoegde waarde. Ik zal ze niet missen. Hier in de buurt ligt een soort van challenge-trail, die wordt goed bezocht volgens mij. Dus er is blijkbaar wel behoefte aan. Geen reden om me druk te maken, er ligt nog genoeg moois :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan alleen maar hopen dat dit ook gaat gebeuren voor die belachelijk ingewikkelde 4 of 5 * puzzelmysteries en overal opduikende boomklimcaches. Daar heb ik ook totaal geen behoefte aan en zie de toegevoegde waarde er ook niet van (en zo zullen er nog wel meer voorbeelden van "onwenselijke" caches zijn). Maar ook daar is een publiek voor. Dus waarom deze dan niet?

En er gaat een onderzoek naar de behoefte van de gemeenschap komen? Dat kan weer leuke discussies opleveren!

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

no-name, ik kan me goed in je standpunt vinden. Ik mis de challenges ook niet echt (maar ken wel iemand die daar echt voor gaat), maar die boomklimcaches ga ik ook niet missen. Komt er waarschijnlijk weer dezelfde discussie als in veel andere draadjes.

Smaken blijven verschillen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....Smaken blijven verschillen.

Gelukkig maar. Als we allemaal van hetzelfde houden, zien we er waarschijnlijk ( uiteindelijk ) ook hetzelfde uit.

 

Anders lijkt iedereen op mij. Misschien een vooruitgang voor de rest ( :lol1: ), maar voor mij niet :crybaby: Nog meer van hetzelfde :yucky:

 

 

Ps. Ik heb helemaal niets met Challenges

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor ieder wat wils ... daar moeten we vanuit gaan.

Doch vind ik persoonlijk een challenge-cache (meestal) een opschepperij van een bepaalde CO die iets heeft behaald en toont dat hij het heeft behaald. Sommige challenge caches zijn dan ook bijna onmogelijk te behalen. Door deze moeilijkheidsgraad worden challenge caches ook bijna niet gelogd. Ik dacht dat een geocache net de bedoeling had gevonden en gelogd te worden op regelmatige basis?

Verder lig ik er niet wakker van, want ik laat sowieso die challenge caches links liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan alleen maar hopen dat dit ook gaat gebeuren voor die belachelijk ingewikkelde 4 of 5 * puzzelmysteries en overal opduikende boomklimcaches. Daar heb ik ook totaal geen behoefte aan en zie de toegevoegde waarde er ook niet van (en zo zullen er nog wel meer voorbeelden van "onwenselijke" caches zijn).

Merk op dat er wel een verschil is tussen dat soort caches en challenge caches; een van de basisbeginselen van het cachen is dat het gaat om je naam in het logboek schrijven, en als dat is gelukt heb je de cache 'gevonden'. Bij puzzels of boomklimcaches heeft de legger het de bezoeker heel moeilijk gemaakt om zijn/haar naam in het logboek te schrijven, en dan is dat de uitdaging. Bij challenges wordt dit basisprincipe echter verbroken en mag je een cache niet als found loggen ondanks dat je naam in het logboek staat; het gaat dan vaak om statistieken of virtuele targets die men erbij bedacht heeft die niks te maken hebben met het vinden en beschrijven van het fysieke logboek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Basis beginsel van geocachen was ooit eens je mede cacher een bijzondere plek in jou buurt te laten zien, en voor de meelopende kinderen het spannend te houden en zeker ook als aanmoediging leuke dingetjes in de cache om te ruilen

totdat er mensen zonder eigenwaarde er een wedstrijd van maakte en groundspeak geld begon te ruiken, met als resultaat dat je op plekken komt waar je eigenlijk niet gezien wil worden, en voor de kinderen niets meer te ruilen is

men zegt dat dat de vooruitgang is

 

Bannend Barny

om een paar niets zeggende foto's een maand bij groundspeak geband

bewerkt door barny
  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De challenges heb ik in menig draadje veroordeeld, omdat het naar mijn mening niets met geocachen heeft te maken. Het is puur statistische flauwekul.

Wanneer men niet meer voldoende kan genieten van een wandeling met als beloning een kist met leuke inhoud, dan gaat men zich vervelen. En wat is er dan leuker om er een wedstrijdje van te maken? Hoe meer wedstrijdjes, hoe leuker en dan gaat men de meest vreemde dingen verzinnen.

 

Maar zoals ik vaak lees, iedereen speelt het spelletje op zijn manier. Ik dus ook, zoals te lezen is in mijn handtekening.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De macht van het getal regeert al jaren in het geocaching wereldje. Je ziet dat aan de reeksjes waar perfect een multi kon gelegd worden, de events waar een opbod aan caches worden gelanceerd. Na een jaar worden ze dan weer gearchiveerd (als ze zo lang al meegaan) om op dezelfde plaats nieuwe te leggen voor een identiek event. En je ziet dat aan de challenges.

Panem et circenses. Maar dat mag je niet te hardop zeggen in je logs want dan ben je de oude zeurpiet die 'respectloos' t.o.v. de 'eigenaar die daar tijd en geld in heeft gestoken.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...