Spring naar bijdragen

(Voorlopig) Einde Aan Challenge Caches


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Even on topic. Uit cijfers die geocaching.com heeft gegeven aan Geosnippets Reboot blijkt dat 50% van de iphone-starters met intro-app niet verder komt dan 8 founds. Ik kan me voorstellen dat geocaching.com daarom niet blij is met challenges die per definitie ontoegankelijk zijn voor starters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Basic members met de (iPhone) intro-app zien alleen traditionals tot D1.5 / T1.5. Dus het lijkt me niet dat dat iets te maken heeft met challenges, want die zie je er niet eens mee. Dus dan kunnen ze ook niet ontmoedigend werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even on topic. Uit cijfers die geocaching.com heeft gegeven aan Geosnippets Reboot blijkt dat 50% van de iphone-starters met intro-app niet verder komt dan 8 founds. Ik kan me voorstellen dat geocaching.com daarom niet blij is met challenges die per definitie ontoegankelijk zijn voor starters.

 

Dat wist ik niet en dan neem ik mijn opmerking terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Basic members met de (iPhone) intro-app zien alleen traditionals tot D1.5 / T1.5. Dus het lijkt me niet dat dat iets te maken heeft met challenges, want die zie je er niet eens mee. Dus dan kunnen ze ook niet ontmoedigend werken.

Dit moet ik toch tegenspreken. Op de kaart zien ze toch wel een stip staan waar een geocache ligt, om het even welk type cache. Alleen wanneer ze daarop klikken, krijgen ze een melding dat je deze enkel kan zien en zoeken wanneer je premium bent. Ik heb het onlangs voorgehad op een initiatie. Men zag bv. de multi van 4.5/2.5 wel als stip op de kaart, kon erop klikken, maar kreeg dan de melding: "Om deze multi te zien moet je premium zijn." Daarbij stel ik me de vraag of GS nu bedoelt de premium app hebben, of gewoon het premium abo? Want de multi in kwestie was nochtans niet PMO.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt inderdaad Geo-Brein, maar een stip op de kaart zonder verdere informatie interpreteer ik als niet beschikbaar om te zoeken. Dat is gewoon een lokkertje om PM te worden (of eventueel de betaalde app te kopen) lijkt me zo.

Overigens is alles grijs wat geen traditional tot D1.5 / T1.5 is, zie de links hieronder, dat staat los van PMO caches.

https://support.groundspeak.com/index.php?pg=kb.page&id=513

https://support.groundspeak.com/index.php?pg=kb.page&id=503

http://support.groundspeak.com/index.php?pg=kb.page&id=442

bewerkt door Japiejoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verdienen?

Ik heb het geluk gehad dat ik toevallig begonnen ben met verschillende leuke multies. In een eerder draadje heb ik al wel eens verteld hoe onwetend we waren, bijvoorbeeld: bij onze eerste cache hebben we een half uur gezocht naar het startpunt, we dachten daar een logo te vinden. Bij onze tweede hebben we een uur maar het tweede WP gezocht omdat we nog niet in de gaten hadden dat we ook kleine bospaadjes moesten meetellen en aan het eind vonden we de cache niet.

Dat we nu nog cachen hebben we te danken aan onze stijfkoppigheid (doorzettingsvermogen).

Daarna hebben we pas kokertjes gevonden en ook nu doen we dat nog wel, we zijn all-rounders.

Maar als we als eerste caches allemaal kokertjes gevonden hadden en niet op interessante plaatsen.... Wie zal het zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even on topic. Uit cijfers die geocaching.com heeft gegeven aan Geosnippets Reboot blijkt dat 50% van de iphone-starters met intro-app niet verder komt dan 8 founds. Ik kan me voorstellen dat geocaching.com daarom niet blij is met challenges die per definitie ontoegankelijk zijn voor starters.

 

Er zijn inderdaad heel veel ontoegankelijke challenges voor beginners.

Maar ook met 1 cachefound kun je al een challenge loggen en wel deze Duitse "1 Fund Challenge"

Voor premium-members-only, dat dan weer wel...

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me voorstellen dat geocaching.com daarom niet blij is met challenges die per definitie ontoegankelijk zijn voor starters.

Er zijn slechts 327 challenges in Nederland (ongeveer 1%). Het lijkt me dat je de invloed daarvan overschat. Waar gs niet blij van wordt is het aantal conflicten over het al of niet mogen loggen van challenges. Als ik het goed begrepen heb is dat veel meer dan 1%.

Uit cijfers die geocaching.com heeft gegeven aan Geosnippets Reboot blijkt dat 50% van de iphone-starters met intro-app niet verder komt dan 8 founds.

Wat betekent dat? Stoppen ze dan met geocaching of stappen ze dan over op een gps/andere app?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Jammer dat de challenge cache eruit gaan.

Wij vinden het wel leuk om te kijken of we aan sommige voldoen, en maken zo een wedstrijdje met vooral onszelf om te kijken of we er aan kunnen voldoen en gaan soms gericht op jacht om bepaalde statistieken te behalen.

Het is maar wat voor soort cachen je wilt loggen.

En inderdaad sommige cachers zullen nooit aan een aantal challenges kunnen voldoen....nou en, die zet je dan toch op je ignore lijst.

Wij zelf zetten de T5 boomklimmers daar in onze regio standaard op...en ook daar is een markt voor blijkbaar, want er zijn liefhebbers genoeg voor....moeten die dan verdwijnen...nee dus.

De labcachen die tegenwoordig bij Eventen worden aangeboden stellen ook weinig voor met geocaching, maar ook daar is een markt voor.

Laat een ieder lekker zijn cachen uitzoeken die hij of zij willen loggen en maak de markt lekker breed.

De ene keer is dat een multi van 16km en de andere keer een trail van 50 oprapers. Oordeel niet wat een ander mag of niet mag als jezelf stoort aan bepaalde cachen, een ieder mag dat volgens ons zelf bepalen.

En nogmaals, er zit een ignore knop op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ team geoPS: De Challenge caches gaan "er niet uit".

Er is een moratorium (pauze) van een jaar ingesteld voor het publiceren van nieuwe Challenge caches.

In dat jaar wordt bekeken welke richting men moet geven aan de richtlijnen, zodat het hoofdkwartier niet overspoelt wordt met verzoeken en bezwaren rond allerlei plannetjes die geocachers rond Challenge caches hebben.

Dit werd zo langzamerhand wat onbeheersbaar.

 

Er zijn op GC.com al wat topics geweest waarin meningen werd gevraagd en/of gegeven over Challenge caches en binnenkort komt er een grote survey.

Dit is zo'n topic: http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=331491&st=0

Die survey is mede bepalend in het nadenken of en zo ja, in welke hoedanigheid de Challenge caches gaan voortbestaan.

 

De Challenge caches die eerder al gepubliceerd zijn blijven gewoon bestaan en daarmee kan menig liefhebber voorlopig nog vooruit..

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

geoPS, of er een markt voor is vind ik geen argument. Er zijn ook events waar een wedstrijd wordt gehouden wie het verst een ammobox kan gooien.

De markt moet niet breder worden gemaakt dan het marktplein toestaat.

En besef dat geocachen geen wedstrijd is. Het wedstrijdelement druist in tegen de bedoeling van het spel.

Uiteraard hoef jij je niets aan te trekken van mijn opvattingen, maar sinds ik het spel speel zoals het is bedoeld beleef ik er veel meer plezier aan. Schatzoeken in het bos of een culturele geocache.

 

Ik ben de kok in huis en beleef daar plezier aan, maar ik ga geen wedstrijd aan met mijn Surinaamse buurman die een cateringbedrijf heeft.

Statistieken zijn de valkuil voor mensen die gaan geocachen.

 

geoPS, ik gun jou jouw plezier, maar challenges hebben niets met geocachen te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vrees dat het argument "of er een markt voor is" voor Geocaching.com wel degelijk belangrijk is.

Uit eerder aangehaald draadje (zie link vorige postje) blijkt ook wel dat ze dit aftasten en bekijken of er wat gemene delers zijn waardoor ze hanteerbare criteria voor de toekomstige guidelines voor Challenge caches kunnen vinden.

Anders hadden ze het waarschijnlijk niet eens aan de gebruikers gevraagd en kwam er niet een survey.

 

Het enige dat we niet weten is hoe belastend de eh..."interessante" plannen van de geocachers rond die Challenge caches bij reviewers en hoofdkwartier waren.

Het zal wel enige commotie hebben gegeven, anders was dat moratorium er niet gekomen.

We weten dus niet wat die afwegingen op de weegschaal gaan zijn, maar de Challenge caches zijn populair en dus is er wel een markt voor.

Genoeg althans om ze niet zomaar af te schaffen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...