Spring naar bijdragen

Log Of Geen Log?


b@dger

Aanbevolen berichten

Lol, weet wat je vraagt, want ook op deze vraag zijn vele antwoorden mogelijk.

Volgens de richtlijnen wordt de cache eigenaar geacht om valse logs te verwijderen.

Of je dat gaat doen, mag je zelf uitmaken en je hebt het topic, zo te lezen, doorgenomen, dus adviezen te over.

Wanneer je een mail stuurt dan zou ik zelf echter de vraag of iemand "vergeten" is te tekenen niet gebruiken.

Het hele spel draait immers om het zoeken van een doosje en het daarna tekenen van het logboek of logrolletje.

"Vergeten" te tekenen klinkt mij dan nogal raar in de oren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wij zijn pas begonnen met geocaching, iedereen doet het op zijn of haar manier en neemt de cache welke ze leuk vinden.

 

Als wij een cache niet kunnen vinden dan log ik dat rustig online, zodat ook de CO weet dat ie het bv goed verstopt heeft.

Als ik het in de buurt is kan ik het later nog eens proberen, want soms zoek je er gewoon overheen en dan log ik deze alsnog als gevonden.

 

Het is een leuk spel, maar het blijft wel een spel (ook al ben ik fanatiek) :w00t2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn pas begonnen met geocaching, iedereen doet het op zijn of haar manier en neemt de cache welke ze leuk vinden.

 

Als wij een cache niet kunnen vinden dan log ik dat rustig online, zodat ook de CO weet dat ie het bv goed verstopt heeft.

Als ik het in de buurt is kan ik het later nog eens proberen, want soms zoek je er gewoon overheen en dan log ik deze alsnog als gevonden.

 

 

Nou bij mij weinig kans, Je online log zou ik in zo'n geval resoluut verwijderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben daar iets voorzichtiger in geworden. Ik heb bij één van mijn caches gezien dat de derde en vierde bezoeker de logrol tekenden, ik was er zelf bij. Echter toen ik een poos later de rol heb vervangen, waren beide namen niet terug te vinden op het oude rolletje. Iets soortgelijks lees ik bij de twee logs van Team Maja op deze cache http://coord.info/GC4NT98.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meestal kan ik aan de tekst in de foundlog wel inschatten of de cache daadwerkelijk is gevonden. Eenmaal heb ik 11 logjes verwijderd, omdat het duidelijk was dat de cachers de 11 caches niet hadden gelopen. En ik heb een keer een foundlog gezien die niet bij mijn cache hoorde, misschien een foutje. Maar ik ga echt niet continu controleren of het allemaal wel klopt, zeker niet wanneer het mij een favo oplevert. Ieder zijn plezier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan mij wel vinden in de beschrijving dat het in de eerste plaats een spel is tussen de cacher en de legger. GS faciliteert een website, en mag ook zeker wat richtlijnen geven om alles in goede banen te leiden, maar in mijn handelen zal ik er toch in de eerste plaats voor waken dat ik de co recht doe. Er zijn wel eens situaties dat ik zelf een DNF gerechtvaardigd zou vinden, bijvoorbeeld als ik er zonder het raadplegen van de co niet uit gekomen zou zijn. Dan log ik toch een found als de co dat meer gerechtvaardigd vindt. Ik ga er dus nogal opportunistisch mee om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Wij zijn pas begonnen met geocaching, iedereen doet het op zijn of haar manier en neemt de cache welke ze leuk vinden.

 

Als wij een cache niet kunnen vinden dan log ik dat rustig online, zodat ook de CO weet dat ie het bv goed verstopt heeft.

Als ik het in de buurt is kan ik het later nog eens proberen, want soms zoek je er gewoon overheen en dan log ik deze alsnog als gevonden.

 

Nou bij mij weinig kans, Je online log zou ik in zo'n geval resoluut verwijderen.

Wat valt er te verwijderen? Misschien even goed lezen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lol, weet wat je vraagt, want ook op deze vraag zijn vele antwoorden mogelijk.

Volgens de richtlijnen wordt de cache eigenaar geacht om valse logs te verwijderen.

Of je dat gaat doen, mag je zelf uitmaken en je hebt het topic, zo te lezen, doorgenomen, dus adviezen te over.

Wanneer je een mail stuurt dan zou ik zelf echter de vraag of iemand "vergeten" is te tekenen niet gebruiken.

Het hele spel draait immers om het zoeken van een doosje en het daarna tekenen van het logboek of logrolletje.

"Vergeten" te tekenen klinkt mij dan nogal raar in de oren...

Ik ben toch echt wel eens vergeten te tekenen, namelijk toen we met een groep een cache aan het doen waren. Het logboek ging van hand tot hand, terwijl ik de TB's aan het bekijken was. Later, toen we weer terug waren bij de auto bedacht ik me dat ik het logboek niet getekend had. Ik heb deze cache wel als gevonden gelogd op internet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een aanzienlijk deel van de postjes op dit forum gaat over misverstanden die ontstaan omdat cachers Groundspeak als een soort spelleider beschouwen die regels stelt en handhaaft. GC.com is één van de prikborden waar je geocaches kunt publiceren. Aan het gebruik van het prikbord zijn voorwaarden en disclaimers verbonden om onderlinge conflicten tussen cachers te vermijden en te voorkomen dat er situaties ontstaan waarin Groundspeak juridisch aansprakelijk kan worden gesteld. Verder geeft Groundspeak tips en richtlijnen aan nieuwkomers. Richtlijnen, die, door cachers op zoek naar houvast en duidelijkheid, ten onrechte worden uitgelegd en toegepast als spelregels.

 

Groundspeak wijst echter alle verantwoordelijkheid voor wat er op de cachepagina gebeurt nadrukkelijk van de hand. Het spel is puur een zaak van de cachelegger en de cachezoeker/vinder. En wie een cache online logt zonder 'm te vinden speelt een ander spelletje en houdt zichzelf voor de gek. Alleen de cachelegger bepaalt hoe hij/zij met deze nepcachers omgaat.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het spel is puur een zaak van de cachelegger en de cachezoeker/vinder. En wie een cache online logt zonder 'm te vinden speelt een ander spelletje en houdt zichzelf voor de gek. Alleen de cachelegger bepaalt hoe hij/zij met deze nepcachers omgaat.

 

Helemaal met eens, alleen de benaming nepcachers niet.

 

Ik werd pas gebeld door een cacher die 1 van mijn caches rondom de mookerplas niet kon vinden. Hij gaf precies aan waar hij stond, wat hij zag. En dus vooral wat hij niet zag. De cache was verdwenen. Hij vroeg of hij hem mocht loggen als gevonden. Ik heb dat helemaal bij hemzelf gelaten. Gemeld dat hij de cache niet gevonden heeft, maar dat hij van mij mag loggen wat hij wil. En dat ik dat niet zou verwijderen.

 

Het typische is dat hij de ronde niet helemaal gedaan heeft en dus nog een keer langs die cache moet om de ronde te voltooien... dus waarom online loggen? Ik zou het kunnen vragen. Maar het boeit me niets. Hij heeft er gewoon een ander idee over dan ik het voor mezelf zou doen.

 

 

Ook de opmerkingen over lange logs kan ik vaker pareren met concrete voorbeelden. Ik had pas een vader van een jaar of 65 en een dochter van rond de 35 die samen mijn caches aan het doen waren. Ik zag ze toevallig cachen toen ik wat caches aan het controleren was. De cachers waren zeer enthousiast over mijn caches.

N.a.v. wat mailcontact achteraf gaf de dochter aan dat het toch altijd zo fijn was om geweldige logs te krijgen. Daarop meteen de link gelegd naar haar vader die erg enthousiast was over mijn caches maar gewoon een batchlog geschreven had met als inhoud: vandaag een rondje gedaan met mijn dochter, alle leggers bedankt..... Hij heeft genoten, dat wist ik al. Dus ik ga er kei eigenwijs en vol eigendunk vanuit dat dit bij elke TFTC het geval is.

 

Een ander voorbeeld. wederom een batchlog. Echter bij mijn levenslang gestrafte TB stond een prachtig commentaar over al mijn caches. Dus online logs zeggen niets. Wil je weten wat loggers van jouw caches vinden, loop gewoon lekker vaak binnen bij events, of je gooit een cache in je voortuin. hahah

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het probleem valse logjes had ik dit idee:

 

Als een cache goedgekeurd word door gc.com zou er eigenlijk een code moeten worden gegeven en met deze code kan je dan een log schrijven op gc.com.

Als je de code niet heb je kan hem dus NIET loggen.

Zo kan er niet meer vals gespeeld worden.

Heb je ook minder puntjes jagers.

Leuk idee maar ja wie ben ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is geocachen naast een mooie wandeling, prachtige WP's, puntjes verzamelen, papiertjes uit hun nano bevrijden en een half uur bezig zijn om dat verrekte papiertje er weer in terug te frommelen, het unieke filmkokertje en de alom gerespecteerde ammobox eigenlijk misschien slechts een leuk spelletje waar wij alle de spelregels aan onze laars lappen om het voor ons zelf leuk te houden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...