Spring naar bijdragen

Log Of Geen Log?


b@dger

Aanbevolen berichten

De eisen waar Europese producten moeten voldoen zijn bijvoorbeeld ook vastgelegd in 'guidelines'. Kun je je toch maar beter wel aan houden als producent. Ik ben het met Malyenki eens dat het woord in origine een ruimere betekenis had. Het is de onstuitbare opmars van het eufemisme...

Oh en de Challenge Caches zijn niet iets nieuws. Toen de ALR's werden afgeschaft werd meteen al een uitzondering gemaakt voor de Challenge Caches.

En vergeet niet: schijnbaar komen er binnenkort weer virtual-achtige caches bij. Dus het blijft wel een beetje op en neer gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Volgens mijn Oxford Concise is een guideline een "directing principle". Nog steeds geen regel maar wel een principe waar men zich naar dient te richten. Je kunt vertalen tot je een ons weegt maar het is geen keiharde regel. Overigens zijn Amerikanen heel goed in het ontwijken van principes. Daarom is de financiele regelgeving daar ook zeer complex. Als er niet specifiek staat hoe je iets moet doen, kun je het gewoon anders doen. En reken maar dat ze daar creatief mee zijn.

 

Overigens is volgens ons een log alleen een log als je in het boekje staat. Nouja, een los velletje toevoegen in een anderszins vol boekje kan ook nog wel. Je hebt het boekje immers in handen gehad. Geenpen bij je? Oei, dat wordt al wat lastiger.

bewerkt door Duifjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cernunnos: Amerikanen maken wel degelijk onderscheid tussen 'rules' en 'guidelines'. Zowel de regels als de richtlijnen zijn mij bekend. Dit zijn de regels zoals vermeld op geocaching.com:

 

What are the rules of geocaching?

 

1.If you take something from the geocache (or "cache"), leave something of equal or greater value.

2.Write about your find in the cache logbook.

3.Log your experience at www.geocaching.com.

 

En zelfs de regels zijn geen dwingende spelregels.

 

@Barny: Het is heel gemakkelijk om mijn bijdrage af te doen als 'klinkklare onzin van de hoogste klasse'. Lastiger is het om die bewering te onderbouwen. Ik hoop dat je bereid bent dat alsnog te doen, gewoon door een vermeende regel aan te halen en vervolgens jouw interpretatie te geven en uit te leggen waarom ik onzin verkondig. Vast bedankt.

 

@kdv: Nee, ik bedoel geocaching.

 

@Triskelle: Buiten bezig zijn ... eindje wandelen ... stukje fietsen ... lekker toeren ... kunnen alles en ook helemaal niets met geocachen te maken hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"uptraden" (wat een woord) is dus ook een regel. Dat is wel eens mooi om bevestigd te zien! :yes:

Hoef ik minder vaak mijn lege caches weer opnieuw van een smak goodies te voorzien.

 

Volstrekt hypothetisch, maar zou uit deze regel volgen; hoe langer een cache ligt, hoe waardevoller de inhoud? (Hoe lang rijdt het gele bussie al rond zeiden we? :lol1: )

bewerkt door De Oliva's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

"uptraden" (wat een woord) is dus ook een regel. Dat is wel eens mooi om bevestigd te zien! :yes:

 

 

Tja, helaas zijn er niet alleen mensen die de logeis niet zo nauw nemen. Hetzelfde geldt voor 'trade up or trade equal'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Guideline is voor een Amerikaan hetzelfde als een spelregel, regel.

 

Maybe this helps:

 

guide·line

– noun

1. any guide or indication of a future course of action: guidelines on the government's future policy.

2. a lightly marked line used as a guide, as in composing a drawing, a typed page, or a line of lettering.

3. a rope or cord that serves to guide one's steps, especially over rocky terrain, through underground passages, etc.

4. a rope or wire used in guiding the movement of stage scenery or curtains being raised or lowered.

Dictionary.com Unabridged; Based on the Random House Dictionary, © Random House, Inc. 2011.

 

guideline

— n

a principle put forward to set standards or determine a course of action

Collins English Dictionary - Complete & Unabridged 10th Edition; 2009 © William Collins Sons & Co. Ltd. 1979, 1986 © HarperCollins

 

guideline

- n (usu pl)

advice from somebody in authority on policy etc: guidelines on prices and incomes

Oxford Dictionary of Current English - 14th Edition; 1983 © Oxford University Press

 

De vertaling in het Nederlands laat ik maar beter aan moedertalige Nederlanders over. Aub opletten: Er is ook nog een verschil tussen US English en UK English.

 

 

Groet,

 

harraps

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan is het dus zelfs een regel, want daar staat duidelijk onder 2) schrijf je naam in het logboek.

Dan zijn we er dus gewoon uit.

Dit draadje gaat over de geldigheid van logjes. Op geocaching.com wordt aan nieuwkomers uitgelegd wat het spelletje inhoudt. Uit een simpele spelbeschrijving worden in deze discussie dwingende regels gedestilleerd die bepalen of een logje geldig is of niet.

 

Bij regel 2 staat simpelweg dat je in het logboek kunt schrijven over je vondst, net zoals in regel 1 staat dat je kunt ruilen en bij regel 3 de mogelijkheid wordt aangehaald om je ervaringen via www.geocaching.com te delen met medespelers. Dit zijn echter geen dwingende spelregels.

 

Houdt regel 1 in dat je minstens gelijkwaardig MOET ruilen en dat een cache ruilspullen MOET bevatten? Betekent regel 3 dat je MOET loggen op www.geocaching.com? Evenmin impliceert regel 2 dat je iets in het logboek MOET schrijven. Natuurlijk doe je dat wel, want je wilt bewijzen dat je de plek hebt gevonden (en tevens de cache-eigenaar bedanken). Dat is immers waar het bij geocaching om gaat.

 

De starter van dit draadje schetst echter een situatie waarin geen logboek voorhanden is en vraagt zich daarbij af of een online logje dan 'geldig' is. Regel 2 aangrijpen om een logje ongeldig te verklaren gaat volkomen voorbij aan de geest van het spel. De cache-eigenaar mag dat overigens wel doen, want die heeft in alles het laatste woord. Hij of zij heeft het spel bedacht en mag beoordelen of het correct is gespeeld. GC.com is daarin helemaal geen partij en wil dat ook niet zijn. Zij publiceren slechts de spelletjes die door ons worden bedacht en gespeeld, niet meer en niet minder.

bewerkt door Vlindertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

zucht, ik word niet snel moe, maar tegen gewoon niet willen lezen of begrijpen of iest anders kan zelfs ik niet op

ten alle tijden heeft .groundspeak het laatse woord, die kunnen en zullen de cacheeigenaar buitenspel zetten als hun dat uitkomt, en dat hebben ze al in het verleden bewezen,

wannner dringt dat nu een door in een vlinder?

 

Barny

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt! Groundspeak heeft te allen tijde het laatste woord. Net als een scheidsrechter bij voetbal. Maar die ziet ook niet alles, en dat hoeft ook niet. En net als die agent, als ik 140 over de snelweg rijd. Als hij dat ziet heeft hij het laatste woord. Maar gelukkig ziet het niet elke keer... :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"License to Use Site; Restrictions

 

Groundspeak hereby grants You a non-exclusive, non-transferable, revocable license to view and use the Site in accordance with this Agreement and any guidelines or policies posted on the Site"

 

Lijkt me dus duidelijk dat als je "license to use" accepteerd, je ook de guidelines moet accepteren.

 

Ben het 's helemaal met je eens Barny

bewerkt door pazzipant
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Vlindertje je leest zoals je het maar wilt lezen. Ik denk dat het voor een ieder wel duidelijk is inmiddels en het heeft geen zin om verder een welles nietes verhaal er van te maken.

Juist het naar eigen hand zetten van regels maakt dat dit spel steeds minder leuk is geworden helaas. Gewoon domweg omdat mensen graag een wereldwijd spel willen spelen maar wel graag met hun eigen regels.

Voor mij zijn de guidelines helder en duidelijk, dus zal er ook naar cachen, en gelukkig met mij nog vele anderen, helaas heb ik het idee dat dat een uitstervend ras aan het worden is :thumbdown:

 

Eerder wordt ook al geschreven door Malyenki met een voorbeeld.

Natuurlijk is er ruimte voor zaken als een logboekje dat vol is, verdwenen is etc. Ik heb er dan ook geen probleem mee om op een papiertje te loggen en thuis een berichtje aan de co te doen met verzoek het logboek te vervangen. De cache en de log is gevonden, maar vol. Dus geen probleem.

Maar het verhaal van km rijden, de cache niet kunnen vinden omdat ie weg is, tja.. jammer dan. Je hebt dan hopelijk wel genoten van de route, maar de cache niet gevonden. Dat is helaas een onderdeel van het spel dat er in de tussentijd iets kan zijn gebeurt met de cache. Dat is ook een stukje de uitdaging en dan wordt het helaas een dnf, maar wel met een leuk verhaaltje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast JackHoe

De cache-eigenaar mag dat overigens wel doen, want die heeft in alles het laatste woord. Hij of zij heeft het spel bedacht en mag beoordelen of het correct is gespeeld.

 

Een cache eigenaar het spelletje bedacht? Dacht ik niet. Hooguit een cache bedacht. Het spel op zich is ruim 11 jaar geleden bedacht! Omdat een iemand een cache bedenkt, heeft hij nog geen veto over het spel wat 11 jaar geleden al bedacht is. En ja, de "spelregels" zijn in de loop der jaren veranderd, maar nog steeds bepaald door de grondleggers van "het spel" en niet door de bedenker van "een cache".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...