Spring naar bijdragen

Log Of Geen Log?


b@dger

Aanbevolen berichten

De volhouders zijn nog aanwezig, zelfs bloedworst. Ik ga nu weer de tuin in, Buddleia en Nicotiana de grond injagen.

Ja, Bloedworst kwam terug van een puntloos eventje en leest dan doorgaans nog wel eens wat voor het slapen gaan.

Maar om terug te komen op het idee van Blutch (dat overigens in het limburgs iets betekent als "deuk" of als "kneusje", maar dat zal hier wel niet het geval zijn);

Het koppelen van een te loggen code aan geocaches wordt al jaren uitgevoerd op de Hongaarse geocaching site.

Deze cachers hebben een van gc.com losstaande database opgezet.

Zie http://www.geocaching.hu/documents.geo?id=english

Meestal is de code (password) in de cache te vinden.

En ik ben bang dat dat het valsspelen niet tegengaat (zo dat valsspelen al bestaat, want het lijkt er langzaam op dat vrijwel iedere speler er zijn eigen interpretatie op na houdt als het om de paar regels gaat die het spelletje heeft).

Zo makkelijk als tegenwoordig TB's en coins op events gediscovered worden omdat er ergens iemand een lijstje rondstrooit of neerlegt met de codes van desbetreffende reizigers erop, zo makkelijk is het ook om een database met codes aan te leggen.

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

 

Het koppelen van een te loggen code aan geocaches wordt al jaren uitgevoerd op de Hongaarse geocaching site.

Deze cachers hebben een van gc.com losstaande database opgezet.

Zie http://www.geocaching.hu/documents.geo?id=english

Meestal is de code (password) in de cache te vinden.

 

Nederland heeft al sinds 2006 een van gc.com losstaande database die werkt met verificatiecodes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Moet ik altijd een verificatiecode toevoegen
Nee, alleen als de cacheplaatser erom vraagt. Dit staat dan in de cachebeschrijving.
"

 

Interpreteer ik toch heel anders dan

 

"Logging finds for the caches published on our web site is slightly different from the way it is done on geocaching.com. To log a find at geocaching.hu, the finder needs to enter the password that is usually hidden inside the cache. The requirement of assigning a password to each geocache has enabled us to introduce a new way of setting up multi-caches as well: instead of hiding the coordinates for the next part at each part, the cache owner can make the coordinates for all parts of the multi-cache public, and hide a fragment of the password at each part."

 

Of ligt het aan mij dat de eerste omschrijving een heel stuk vrijblijvender en niet 100% dekkend overkomt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

De volhouders zijn nog aanwezig, zelfs bloedworst. Ik ga nu weer de tuin in, Buddleia en Nicotiana de grond injagen.

Ja, Bloedworst kwam terug van een puntloos eventje en leest dan doorgaans nog wel eens wat voor het slapen gaan.

Maar om terug te komen op het idee van Blutch (dat overigens in het limburgs iets betekent als "deuk" of als "kneusje", maar dat zal hier wel niet het geval zijn);

Het koppelen van een te loggen code aan geocaches wordt al jaren uitgevoerd op de Hongaarse geocaching site.

Deze cachers hebben een van gc.com losstaande database opgezet.

Zie http://www.geocaching.hu/documents.geo?id=english

Meestal is de code (password) in de cache te vinden.

En ik ben bang dat dat het valsspelen niet tegengaat (zo dat valsspelen al bestaat, want het lijkt er langzaam op dat vrijwel iedere speler er zijn eigen interpretatie op na houdt als het om de paar regels gaat die het spelletje heeft).

Zo makkelijk als tegenwoordig TB's en coins op events gediscovered worden omdat er ergens iemand een lijstje rondstrooit of neerlegt met de codes van desbetreffende reizigers erop, zo makkelijk is het ook om een database met codes aan te leggen.

Greetz Bloodwoosj.

 

Beste bloodwoosj ( dat overigens in het Nederlands schrijft als: bloedworst en is niet te vreten maar dat zal jij wel niet zijn)

 

ik denk dat als je de code rond gaat strooien echt aan het valsspelen bent.

maar werkt het daar bij die Hongaren door gaans wel dan ??

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja ijsberg je zal wel gelijk hebben

jammer maar waar

maar misschien met de code die kan je veranderen .... ach nee laat maar :kissie:

 

klaar

bewerkt door Blutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blutch:

 

Ook ik “ken” Vlinder slechts virtueel en heb hem nooit gezien of gesproken.

 

En het idee dat de Bedevaartcache van hem zou zijn is geen vreemd idee, maar wel voor een nieuweling, die bovendien via google er al snel achter komt dat Vlinder een Geowolf is.

 

In post 149 schrijf je: Leuk idee maar ja wie ben ik.
Voor jou een vraag, voor mij een weet.

 

On topic: vals spelen/niet spelen zoals door de CO bedoeld, is nauwelijks te voorkomen. Ik ken wel een manier, maar die is vrij omslachtig. De oneigenlijke founds/nep founds neem ik voorlopig maar voor lief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

On topic: vals spelen/niet spelen zoals door de CO bedoeld, is nauwelijks te voorkomen. Ik ken wel een manier, maar die is vrij omslachtig. De oneigenlijke founds/nep founds neem ik voorlopig maar voor lief.

Valsspelen zoals het door de co bedoeld is. Voor mijn nog te leggen cache heb ik een aardige verrassing in petto voor de loper op eindcoördinaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

On topic: vals spelen/niet spelen zoals door de CO bedoeld, is nauwelijks te voorkomen. Ik ken wel een manier, maar die is vrij omslachtig. De oneigenlijke founds/nep founds neem ik voorlopig maar voor lief.

 

Valsspelen zoals het door de co bedoeld is. Voor mijn nog te leggen cache heb ik een aardige verrassing in petto voor de loper op eindcoördinaten.

Barnee is dol op verrassingen.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blutch:

 

Ook ik “ken” Vlinder slechts virtueel en heb hem nooit gezien of gesproken.

 

En het idee dat de Bedevaartcache van hem zou zijn is geen vreemd idee, maar wel voor een nieuweling, die bovendien via google er al snel achter komt dat Vlinder een Geowolf is.

 

In post 149 schrijf je: Leuk idee maar ja wie ben ik.

Voor jou een vraag, voor mij een weet.

 

On topic: vals spelen/niet spelen zoals door de CO bedoeld, is nauwelijks te voorkomen. Ik ken wel een manier, maar die is vrij omslachtig. De oneigenlijke founds/nep founds neem ik voorlopig maar voor lief.

Helaas kan ik het niet meer vinden op deze site maar ergens staat een link van vlinder die verwijst naar een site van hem/haar de beste cacher ter nl,eu, enzz voort :)

Maar daar gaat hier niet om .

 

Heb je wel eens een cd gekregen met een leuke film van iemand en hem dan vraagt staat hij er helemaal op.?

Waarop deze zegt ja hoor , maar dan toch het einde er niet op staat .

Nou dat gevoel heb ik als iemand een cache logt die er helemaal niet meer ligt en ik maar zoeken naar die cache . Grgrgrrr.

Daarom het idee met de code dan kan je hem alleen loggen als die heb gevonden en dus is er een cache.

Natuurlijk zijn er mensen die dit soort dingen meteen op internet zetten maar alles kan je weer veranderen ook een code .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waarom is een cache loggen als je er helemaal niet geweest ben, zodat jij je naam niet in het logboekje heb kunnen krabbelen of de cache er niet meer is waardoor jij je naam ook niet in het logboekje heb kunnen krabbelen nu plotseling "vals spelen"?

volgens mij kan je alleen vals spelen bij wedstrijden, en ik kan nergens vinden waar geschreven staat dat geocachen een wedstrijd is

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blutch schrijft: Nou dat gevoel heb ik als iemand een cache logt die er helemaal niet meer ligt en ik maar zoeken naar die cache . Grgrgrrr.

 

Je hebt nog nooit gezocht naar een cache, want dan had je er inmiddels wel één gevonden.


waarom is een cache loggen als je er helemaal niet geweest ben, zodat jij je naam niet in het logboekje heb kunnen krabbelen of de cache er niet meer is waardoor jij je naam ook niet in het logboekje heb kunnen krabbelen nu plotseling "vals spelen"?

volgens mij kan je alleen vals spelen bij wedstrijden, en ik kan nergens vinden waar geschreven staat dat geocachen een wedstrijd is

 

Barny

Wil je dit even voor mij vertalen. Ik kan er geen draadje aan vast knopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...