Spring naar bijdragen

Voortuin Caches Zouden Verboden Moeten Worden


Nijen

Voortuin Caches (Poll)  

284 leden hebben gestemd

  1. 1. Voortuin Caches (Poll)

    • Ze moeten verboden worden!
      58
    • Gewoon blijven, ik heb er geen problemen mee.
      142
    • Ik twijfel in sommige gevallen.
      28
    • Geen mening.
      4
    • Ze mogen blijven MITS er aan bepaalde regels worden voldaan.
      52


Aanbevolen berichten

Een ikoontje op de cache-pagina, zoals voorgesteld door GeoVlinder is een prima idee. Al vraag ik me wel af hoe .com daar tegenover staat.

 

 

.com gaat helemaal niets doen. Het gaat hier om een discussie op dit forum, niets meer en niets minder. Daarbij ligt er een verzoek aan Nederlandse cacheleggers om een goede aanduiding op hun pagina te zetten. Dat kan eventueel met een icoontje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als er nou een site kwam die een bannertje kon maken bij elke voortuincache, bijvoorbeeld:

 

Huisnummer: 19

Hoogte: 20 centimeter

Niet/Wel een stukje de tuin in

 

Dat zou veel makkelijker zijn. Op gpsgek.nl is nu al zoiets met afstand en tijdsduur, maar zoiets zou er eigenlijk ook moeten komen! :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[............................

Wat versta jij onder 'op enigerlei wijze de cachelocatie te moeten duiden'? Waarom wil je dat niet en wil je wel een aanduiding ter plekke?

....................

 

Laat ik iets duidelijker zijn.

 

Als ik op de cachelocatie aankom mag het best duidelijk zijn waar te zoeken.

Dit om schade aan de natuur te voorkomen of om te voorkomen dat ik in de verkeerde tuin zoek :rolleyes:

 

In de cacheomschrijving echter, hoeft/moet m.i. in geen enkel vorm te worden aangegeven waar de cachelocatie zou kunnen zijn.

 

Dus verraden dat er een cache in een voortuin ligt, is bijna zoiets als eindcoords van een multi op de pagina zetten.

 

En nu houd ik er maar over op, want ik krijg er rillingen van dat men vind dat alles maar geregulierd moet worden.

En beetje vrij denken, respect en rekening houden met anderen en de natuur, zijn wat mij betreft meer dan voldoende "regels".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo heb ik ook een keer een Amsterdamse cache gedaan die gelegd was omdat de legger om 17.30 uur 's middags op de naastgelegen tramhalte stond en het leuk zou vinden om cachers te zien zoeken. Ik vind het erg aardig dat hij dat erin had gezet, zodat ik om 12.00 uur 's middags de cache kon gaan zoeken. De cache als lokaas, al was dat geen voortuincache, maar het idee is hetzelfde.

 

Ik zit hier tegen beter weten in van alles te bedenken om de hang naar voortuincaches enigszins terug te dringen.

 

Kijk, en dat snap ik dan nou weer niet maar dat zal wel aan mij liggen.

Als de reden van de cachelegger een bepaalde cache in zijn voortuin of bij "zijn" tramhalte te leggen mij niet aanstaat kan ik er toch ook voor kiezen om die cache niet te doen?

Zo lang er een markt is voor voortuincaches zullen ze ook gedaan worden.

Niets of niemand die dat tegenhoudt.

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[............................

Wat versta jij onder 'op enigerlei wijze de cachelocatie te moeten duiden'? Waarom wil je dat niet en wil je wel een aanduiding ter plekke?

....................

 

Laat ik iets duidelijker zijn.

 

Als ik op de cachelocatie aankom mag het best duidelijk zijn waar te zoeken.

Dit om schade aan de natuur te voorkomen of om te voorkomen dat ik in de verkeerde tuin zoek :blush:

 

In de cacheomschrijving echter, hoeft/moet m.i. in geen enkel vorm te worden aangegeven waar de cachelocatie zou kunnen zijn.

 

Dus verraden dat er een cache in een voortuin ligt, is bijna zoiets als eindcoords van een multi op de pagina zetten.

 

En nu houd ik er maar over op, want ik krijg er rillingen van dat men vind dat alles maar geregulierd moet worden.

En beetje vrij denken, respect en rekening houden met anderen en de natuur, zijn wat mij betreft meer dan voldoende "regels".

 

 

Het gaat er bij voortuincaches nu eenmaal om dat je niet even rustig uitgebreid kunt gaan staan zoeken zoals in het bos. Dat vindt niemand prettig. Als je dus op de cachelocatie aan komt vind jij het wel goed dat het duidelijk is waar je moet zoeken. Inderdaad ter voorkoming van de verkeerde tuin. Alleen nu sla jij een stap over. Als je niet op de cachepagina zet DAT het duidelijk moet zijn dat het DIE voortuin is dan weet je, als je fout staat, nog steeds niets. Dan sta je toch bij de verkeerde tuin te zoeken omdat je niet WEET dat er een duidelijke aanwijzing is. Je hoeft dus niet op de cachepagina te zetten dat de cache in de voortuin van Dorpsstraat 13 ligt maar wel dat je een geocacheteken als aanwijzing zult vinden dat je goed zit.

 

Volg je me nog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat er bij voortuincaches nu eenmaal om dat je niet even rustig uitgebreid kunt gaan staan zoeken zoals in het bos. Dat vindt niemand prettig.

 

ik wel.......

 

:thumbup:

 

ieder zijn ding toch... :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu houd ik er maar over op, want ik krijg er rillingen van dat men vind dat alles maar geregulierd moet worden.

 

maak je er maar niet zo druk om. Een voortuincache is geen type cache. Dus ook geen type die op de wip ligt of onder vuur ligt. En er zal niets geregulierd worden als het om een voortuincache gaat.

 

Zo lang een cache aan de guidelines op geocaching.com voldoet, is het een geocache. In de guidelines staat niets over vermelden dat een cache in een tuin ligt.

 

 

Er is geen regel voor voortuincaches en niemand, maar dan ook niemand is verplicht info vrij te geven op de cachepagina over de ligplaats van de cache en dan bedoel ik dus dat niemand verplicht is te melden dat de cache in een voortuin ligt of niet.

 

Ik vind dat men ook niet mee hoeft mee te werken aan een of ander icoontje van een huis met een hek. Welja zeg, geef dan gelijk de eindcoördinaten er ook bij als het een multi of mystery betreft.

 

Ik vermaak me ieder jaar een aantal keren enorm op dit forum. enerzijnds zit 'men" te jammeren en te klagen om "al die regels" en anderzijds zit men een aantal keren per jaar te smeken om nog meer regels.

 

Zullen we dan ook meteen icoontjs laten maken voor allerlei andere caches waar deze en gene een hekel aan hebben?

 

O = voor simpele opraper. Immers, een Traditional hoeft per defenitie geen simpele opraper te zijn.

F = voor flutcache, kan de eigenaar gelijk aangeven dat zijn cache onder de noemer flut valt.

N = voor newbycache, met de kans dat je struikelt over de fouten die een newby soms kan maken in zijn cache en niet tijdens de review eruit zijn te halen.

TT = caches ingemeten met een apparaat anders dan een 'echte" GPSr, zoals TomTom en al de flut GPSjes die in telefoontjes ingebakken zit.

GE = Hetzelfde als boven maar dan "ingemeten" door lokatie aan te klikken op Google Earth met de wetenschap dat je er dan maar zo 100 meter naast zit.

K = Alleen voor Kinderen, en dan ook echt alleen voor kinderen dus volwassen cacher waag het niet deze te loggen.

S = Caches die langs de straat liggen

B = caches die je in de boom moet zoeken en er niet onder.

 

 

Wie zin heeft, vil het maar aan.

En het gekke is, dan zie je ineens logjes dat men de cache niets vindt, niet had willen doen, maar...... het stipje op de kaart meer ergernis gaf dan de cachetype/soort die men verafschuwt.

 

Er is een geocacher die niets anders doet dan voortuincaches zoeken en dan in de log een tirade afsteekt over al de verfoeide ..... voortuincaches.

 

Dus komt het puntje bij het paaltje dat men toch wel alle caches gaat doen.

 

Lieve mensen alsjeblief ga lekker geocachen en maak anders een cache die aan iedereen zijn zin voldoet.

 

Wat niet wegneemt dat ik persoonlijk ook geen voortuincaches doe. Ik heb al eens een leuke route gelopen en toen ik merkte dat ik eindigde bij iemand in de voortuin, heb ik de cache gelogd als niet gevonden met als redend at ik me bespied voelde door de buren die achter de gordijnen zaten te peepen.

 

Maar is de tocht, de route, er minder om geweest? Nee. Was het verloren tijd? Nee. Ik heb toch een leuke cache gedaan? Who cares dat ik in plaats van een Found logje een not found heb geplaatst? Niemand toch? En dat ene puntje die ik dan niet heb? Lekker belangrijk zeg. Ik cache voor de leuke dag, de route. Niet om een of ander puntje. Want voor wie anders dan voor jzelf is dat ene puntje belangrijk? Niemand toch?

 

Wie van de 13000 forumgebruikers hier maakt het ook maar een zak uit of ik er 10, 100 of 1000 gevonden heb? Mijn boeit het al helemaal niet.

 

ik denk als er meer geocachers zouden zijn met dezelfde instelling dat dan het geocachen en stuk leuker (voor hun) wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zullen we dan ook meteen icoontjs laten maken voor allerlei andere caches waar deze en gene een hekel aan hebben?

 

O = voor simpele opraper. Immers, een Traditional hoeft per defenitie geen simpele opraper te zijn.

F = voor flutcache, kan de eigenaar gelijk aangeven dat zijn cache onder de noemer flut valt.

N = voor newbycache, met de kans dat je struikelt over de fouten die een newby soms kan maken in zijn cache en niet tijdens de review eruit zijn te halen.

TT = caches ingemeten met een apparaat anders dan een 'echte" GPSr, zoals TomTom en al de flut GPSjes die in telefoontjes ingebakken zit.

GE = Hetzelfde als boven maar dan "ingemeten" door lokatie aan te klikken op Google Earth met de wetenschap dat je er dan maar zo 100 meter naast zit.

K = Alleen voor Kinderen, en dan ook echt alleen voor kinderen dus volwassen cacher waag het niet deze te loggen.

S = Caches die langs de straat liggen

B = caches die je in de boom moet zoeken en er niet onder.

 

 

Wie zin heeft, vil het maar aan.

En het gekke is, dan zie je ineens logjes dat men de cache niets vindt, niet had willen doen, maar...... het stipje op de kaart meer ergernis gaf dan de cachetype/soort die men verafschuwt.

 

Er is een geocacher die niets anders doet dan voortuincaches zoeken en dan in de log een tirade afsteekt over al de verfoeide ..... voortuincaches.

 

Dus komt het puntje bij het paaltje dat men toch wel alle caches gaat doen.

 

Lieve mensen alsjeblief ga lekker geocachen en maak anders een cache die aan iedereen zijn zin voldoet.

 

Wat niet wegneemt dat ik persoonlijk ook geen voortuincaches doe. Ik heb al eens een leuke route gelopen en toen ik merkte dat ik eindigde bij iemand in de voortuin, heb ik de cache gelogd als niet gevonden met als redend at ik me bespied voelde door de buren die achter de gordijnen zaten te peepen.

 

Maar is de tocht, de route, er minder om geweest? Nee. Was het verloren tijd? Nee. Ik heb toch een leuke cache gedaan? Who cares dat ik in plaats van een Found logje een not found heb geplaatst? Niemand toch? En dat ene puntje die ik dan niet heb? Lekker belangrijk zeg. Ik cache voor de leuke dag, de route. Niet om een of ander puntje. Want voor wie anders dan voor jzelf is dat ene puntje belangrijk? Niemand toch?

 

Wie van de 13000 forumgebruikers hier maakt het ook maar een zak uit of ik er 10, 100 of 1000 gevonden heb? Mijn boeit het al helemaal niet.

 

ik denk als er meer geocachers zouden zijn met dezelfde instelling dat dan het geocachen en stuk leuker (voor hun) wordt.

 

 

Dank u Kruimel, mooi gesproken en als iedereen nu stopt met het aanvullen van dit draadje staat hij ook niet meer bovenaan in de lijst op het forum en kunnen we deze onzinnige discussie vergeten en weer gaan doen waar iedereen van houdt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all,

 

Als men deze nu eens van mij overneemt en hem dan in zijn of haar tuin plaatst

dan is het tenminste de moeite waard om deze voortuincache te bezoeken.

 

aca70fce-86e1-475f-844f-be6d94b4bb3d.jpg

 

De afmetingen zijn:

96 centimeter hoog

Diameter 30 centimeter

 

Prijs?

 

Groetjes Kees

bewerkt door keske27
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net zoals je voortuincaches kunt overslaan als je het niks vindt, kun je onzinnige discussies op het forum ook overslaan als je het niks vindt.

Niemand die je tegenhoudt als je gewoon wil gaan cachen hoor ;)

Greetz Bloodwoosj.

 

Top opmerking van Bloodwoosj!

Inderdaad, het lijkt net of men zich nergens druk over mag maken.

"Ga toch cachen!" is voortdurend het antwoord.

Waarom dan dit forum? Om als makke schapen continu te roepen dat de wereld geweldig is en dat alles super gaat en er niets mankeert aan geocachen? Ja, leuk, laten we vooral niet te kritisch zijn en geen vraagtekens stellen bij sommige zaken! Het zou zomaar kunnen dat er iemand zich in z'n kruis getast voelt.

Nee, in plaats daarvan moeten we allemaal blij doen :dribble::notworthy: roepen dat iedereen moet doen wat ie leuk vindt en gaan cachen. Hoe vaak moet ik nog roepen dat het me niet gaat om de regels te bepalen, maar om ergens een rem op te zetten, om mensen nog eens wat kritischer te laten kijken naar hun eigen cache, en dan vooral naar voortuincaches?? Mag ik dat niet? Ja hoor, maar mensen zien liever dat ik ga cachen!

Afschaffen dit forum!

 

Oh nee, da's ook weer geen goed idee... :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...