Spring naar bijdragen

Voortuin Caches Zouden Verboden Moeten Worden


Nijen

Voortuin Caches (Poll)  

284 leden hebben gestemd

  1. 1. Voortuin Caches (Poll)

    • Ze moeten verboden worden!
      58
    • Gewoon blijven, ik heb er geen problemen mee.
      142
    • Ik twijfel in sommige gevallen.
      28
    • Geen mening.
      4
    • Ze mogen blijven MITS er aan bepaalde regels worden voldaan.
      52


Aanbevolen berichten

en dan maakt iemand een mooie puzzel... of legt na een wandelingetje toch die cache in zijn voortuin.... en die plaatst dat icoontje... en dan kan die zeker van zijn dat niemand meer dat puzzeltje doet want ze weten toch waar je woont... dus dan maar rechtstreeks naar die tuin om te kijken waar de cache ligt.. of de puzzel is te moeilijk.. dan die voortuin maar doorspitten op zoek naar de schat.

er lopen teveel cachers rond die echt alleen maar gaan voor dat puntje erbij.. de krabbel op de logrol. Dus van mij hoeft zon icoon niet zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

en dan maakt iemand een mooie puzzel... of legt na een wandelingetje toch die cache in zijn voortuin.... en die plaatst dat icoontje... en dan kan die zeker van zijn dat niemand meer dat puzzeltje doet want ze weten toch waar je woont... dus dan maar rechtstreeks naar die tuin om te kijken waar de cache ligt.. of de puzzel is te moeilijk.. dan die voortuin maar doorspitten op zoek naar de schat.

er lopen teveel cachers rond die echt alleen maar gaan voor dat puntje erbij.. de krabbel op de logrol. Dus van mij hoeft zon icoon niet zo.

 

Dan verwerk je in de puzzel of multi toch een vraag welke jou de combinatie van het cijferslot geeft waarmee de cache op slot zit? Desnoods een waypoint onderweg met een driecijferig getal (snelheidsbord met 120 km. of zo : ). Een voortuin is immers groot genoeg voor een kistje .. met een mooi cijferslotje erop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een aantal mensen moeten eens goed naar de uitslag van de poll kijken. Voor tegendraads idealisme zijn er zat andere clubjes op de wereld.

 

Ik kijk naar de uitslag van deze poll (of althans, naar de tussenstand) en zie dat de meerderheid stelt dat voortuincaches moeten blijven en dat ze er geen problemen mee heeft.

Ok.

 

Maar van die 2e uitlating snap ik niks. "Voor tegendraads idealisme zijn er zat andere clubjes op de wereld."

Dus verder als makke schapen? Geen discussies meer over 'kwaliteit', gemakzucht, flutcaches, etc? Omdat er toch altijd wel een cacher te vinden is die 'm leuk vindt om te doen. Laten we dan de boel hier maar meteen dichtgooien. Praten we uitsluitend nog over nieuwe geocoins, nieuwe GPS apparaten en GSAK. Dolletjes.

 

Je doelstelling is me duidelijk. De wijze waarop je je doelstelling tracht te bereiken ook. Het valt me alleen op dat er in topics met een soortgelijk onderwerp als dit altijd weer mensen zijn die het forum als podium gebruiken om zich lekker tegendraads op te stellen. Niet om een stukje kwaliteit te bereiken maar enkel om B te zeggen waar het gros A zegt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voortuincaches ……………….

Hoe kom je zo ver dat je zoiets bedenkt?

 

1 Je bent trots op je voortuin en wilt die aan zo veel mogelijk mensen laten zien. Voeger had je daar een soort keuringen voor: wie heeft de mooiste tuin van … (noem maar een gat).

Dit kan niet de reden zijn om een voortuincache te maken; na 20 bezoekers is je voortuin een ravage (alsof er zwijnen rondgewroet hebben).

2 Voyeurisme: op zondagochtend in je ochtendjas vanachter de gordijnen gluren welk dom koppel cachers nu weer per ongeluk bij de buren de geraniums uit de bloembak staat te trekken!

3 Luiheid: cache-onderhoud in het reclameblok van GTST; gauw op de pantoffels de tuin in en gelijk even de kliko aan de weg zetten!

4 Bosangst: als cachelegger hoef je niet het enge bos in, zelfs je straat niet uit.

 

Ik kom er niet uit; denk dat het Hollandse kneuterigheid is, net als klompjes en tulpen; voortuincaches!

Van mij mogen ze blijven, hoe meer hoe beter; maar ik wil wel erg graag gewaarschuwd worden dat het een voortuincache betreft, of een carpoolcache, of een hondenuitlaatplaats of een ander waardeloos plekje!

Het liefst wordt ik op m’n GPS of GSM gewaarschuwd dat ik in de buurt van iets dergelijks kom, zodat ik een andere route kan kiezen!

PN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het geen goed idee om een multi te combineren met een andere genre cache. Dus niet met een urban nano, ook niet met een micro op een superdrukke plek. En ook niet met een voortuincache.

En als het wel gebeurt dit nadrukkelijk melden.

Als je deze helemaal goed oplost, weet je precies waar je aan toe bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het dan een idee, om mensen een icoontje aan te bieden, net als de afstand icoontjes en men vrij is om deze te plaatsen of niet?

Wil iemand wel, dan wel, zo niet dat niet, maar het zou wel handig zijn als allen die wel willen hetzelfde herkenbare icoontje gebruiken, denk ik.

 

Minder gedetailleerd, prima, maar in kleur? Weet je het zeker, alle icoontjes zijn zwart wit. Ik zou dat persoonlijk zou houden, maar kleur kan ook.

 

Iemand met een voortuincache die een icoontje wil en zijn wensen kenbaar wil maken? Ik hoor graag meerdere meningen, met argumenten.

Voor ik aan de slag ermee ga, wel handig te weten wat 'men' wil.

 

Als 'men' er uberhaupt 1 wil....

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha leuk bedacht, met die kleuren en die icoontjes zijn super, ongeveer zo maar dan zwart wit was mijn idee.

Ik had deze gevonden:

professional-home-icon-22.jpg

en deze gemaakt:

786462541_6_5O_E.jpeg

 

Ik ben bang dat die rode door niemand geplaatst zal worden op zijn eigen pagina, maar als de kleuren een functie zouden hebben vind ik kleur wel een leuk idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...