Spring naar bijdragen

Voortuin Caches Zouden Verboden Moeten Worden


Nijen

Voortuin Caches (Poll)  

284 leden hebben gestemd

  1. 1. Voortuin Caches (Poll)

    • Ze moeten verboden worden!
      58
    • Gewoon blijven, ik heb er geen problemen mee.
      142
    • Ik twijfel in sommige gevallen.
      28
    • Geen mening.
      4
    • Ze mogen blijven MITS er aan bepaalde regels worden voldaan.
      52


Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren nog een voortuincache gedaan.

In de hint stond duidelijk het huisnummer vermeld.

De cache was makkelijk te vinden.

Tijdens het loggen gezellig even met de eigenaar gepraat.

Al met al vond ik dit een geslaagde cache, die geheel aan mijn verwachting voldeed.

 

Harm.

 

:rolleyes: Heel mooi gesproken Harm !!! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Stemt u maar!

 

En je kunt als je wilt je mening hieronder neerzetten.

 

Voortuin caches, mij best, als ik maar van te voren weet waar ik aan begin. het zou eerst vermeld moeten worden de bemerk je bij het daadwerkelijkezoeken is de teleurstelling daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stemt u maar!

 

En je kunt als je wilt je mening hieronder neerzetten.

 

Voortuin caches, mij best, als ik maar van te voren weet waar ik aan begin. het zou eerst vermeld moeten worden de bemerk je bij het daadwerkelijkezoeken is de teleurstelling daar.

 

 

In bericht #78 en bericht #86 wordt door Cernunnos en de Wijngemachtigde uit eerdere berichten die conclusie al getrokken. Ook worden in dit topic diverse icoontjes voor op de cachepagina aangeboden. Ik begrijp hier zelf uit dat aan cacheleggers daarmee wordt verzocht om op de pagina kenbaar te maken dat hun cache een voortuincache betreft.

 

Natuurlijk mag een ieder hier zijn/haar mening kenbaar maken. Hou er echter rekening mee dat je mening wat gedateerd kan worden, daar er geen datum is waarop de poll gaat sluiten.

De starter rekent erop dat dit topic vanzelf wegzakt en een echte einduitslag gaat er dus niet komen.

Bovenstaande verzoek aan de cacheleggers blijft daarom een voorlopige conclussie uit deze discussie, danwel dit stoom afblazen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afijn ik z*** nog even verder.

 

Waarom zou ik in mijn cacheomschrijving op enigerlei wijze de cachelocatie moeten duiden?????

Dat wordt nergens door .com vereist, en dat is nog altijd leidend en niet wat er hier op dit forum geschreven wordt.

 

Het enige waar ik persoonlijk dan wel van houdt, bij voortuincaches, is dat er middels een aanduiding ter plekke (sticker of zo) wordt aangegeven dat je op de goede locatie bent.

Dat veel liever als in een reeds door mede-cachers omgeploegd bos moeten graven naar een cache die diep onder de grond verstopt is.

Lekker voor de natuur. Daarbij de opmerking dat deze ook nog vaak zonder toestemming geplaatst zijn. (en ja ik kan voorbeelden noemen)

Ik pleit dus voor caches die met respect voor de natuur gevonden kunnen worden en waar ze dan liggen? Mag best in een voortuin hoor, liever niet, maar soms kan het niet anders. Daarbij zijn er ook caches die je in een prive-tuin moet doen. Mag en kan allemaal. Dus niet zo z***en en ga cachen!

 

 

p.s.

*** = eur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afijn ik z*** nog even verder.

 

Waarom zou ik in mijn cacheomschrijving op enigerlei wijze de cachelocatie moeten duiden?????

Dat wordt nergens door .com vereist, en dat is nog altijd leidend en niet wat er hier op dit forum geschreven wordt.

 

 

Gelukkig is het alleen maar een verzoek :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afijn ik z*** nog even verder.

 

Waarom zou ik in mijn cacheomschrijving op enigerlei wijze de cachelocatie moeten duiden?????

Dat wordt nergens door .com vereist, en dat is nog altijd leidend en niet wat er hier op dit forum geschreven wordt.

 

 

Gelukkig is het alleen maar een verzoek :rolleyes:

 

Gelukkig wel ja!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in het begin van dit draadje heb ik nog een paar keer gereageerd maar daar ben ik maar mee gestopt....

het is zo zinloos om erover door te gaan....

 

blijft toch overeind dat ik voortuin cache's een soort vind die er gewoon bij hoort.

:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Stel dat de 13000 forumleden allemaal stemmen en voor 90% kiezen dat de voortuincaches per direct moeten verdwijnen, verdwijnen ze dan ook? Als dit namelijk niet zo is, kan iemand me dan het nut uitleggen van deze poll? Of is het weer een van de manieren om gal te spugen over een cachevorm waar men weer eens niet van houdt?

 

Heeft men iets aan de poll of is het gewoon weer niets anders dan bladvulling?

Stel dat inderdaad een dusdanig overweldigend aantal mensen tegen de voortuincache stemt... Dan wordt het tijd om eens met .com om tafel te gaan zitten om de guidelines hierop aan te passen. Vooralsnog heeft een meerderheid er geen problemen mee.

 

Het forum blijft natuurlijk wel een manier om over dit soort dingen te discussieren. Tenzij je een andere manier weet.

 

Dan schat je de inbreng van de Nederlanders wel heel er hoog in. Je denkt toch niet dat geocaching.com naar aanleiding van een aantal cachers in Nederland de guidelines over de hele wereld wijzigt? De 13000 forumleden hier is maar een handvol geocachers vergeleken met de totale geocachers wereldwijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou nog een optie erbij willen hebben in de poll, namelijk:

 

* Waar bemoeien we ons mee?

Komt redelijk overeen met "geen mening" :rolleyes:

 

 

Hoe kom je daar nu bij? Is de opmerking: "Waar bemoeien we ons mee" gelijk aan het hebben van geen mening? Niet in de context van de genoemde meningen in de poll

 

Het is wel degelijk een mening, een overduidelijke mening. Als bewuste optie ook in de poll had gestaan en men had voor deze optie gekozen dan zegt met tegen de pollstarter namelijk hetzelfde. Waar bemoei jij je mee? En dat komt redelijk overeen met het hebben van geen mening?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de goede orde:

Ik denk dat er wel degelijk enkele conclusies te trekken zijn na al dit heen en weer geroep: Laat de voortuincache zich als zodanig manifesteren (zowel in de beschrijving als ter plekke)!! En geef als het mogelijk is aan WAAROM de cache in de voortuin ligt:

- toestemming was onmogelijk,

- onderhoud is zeer intensief,

- actieradius van 15 meter vanwege lichamelijk ongemak,

- te dure cachebehuizing om zomaar in het veld te plaatsen,

- grap om cachers vanachter de gordijnen te bespieden,

- mogelijkheid om de kinderen te vermaken die het leuk vinden om cachers aan het schrikken te maken,

- etc.

 

1. Dan kan iedereen van te voren bedenken of hij de cache wel of niet gaat doen.

2. Dan hoef je niet bang te zijn dat je in de tuin van de buurman gaat graven.

3. Dan weet je waar je aan toe bent.

 

Verbieden kan niet, maar verduidelijken wel.

 

OK je wilt graag punt 1, 2 en 3 bereiken. Daar ben ik het mee eens. Waar ik het niet mee eens ben is het aangeven 'WAAROM' de cache in een voortuin ligt. Dat slaat nergens op. Om punt 1, 2 en 3 te bereiken is het meer dan voldoende om duidelijk aan te geven dat er een cache ligt (met een sticker of een duidelijke hint).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afijn ik z*** nog even verder.

 

Waarom zou ik in mijn cacheomschrijving op enigerlei wijze de cachelocatie moeten duiden?????

Dat wordt nergens door .com vereist, en dat is nog altijd leidend en niet wat er hier op dit forum geschreven wordt.

 

Het enige waar ik persoonlijk dan wel van houdt, bij voortuincaches, is dat er middels een aanduiding ter plekke (sticker of zo) wordt aangegeven dat je op de goede locatie bent.

 

 

Wat versta jij onder 'op enigerlei wijze de cachelocatie te moeten duiden'? Waarom wil je dat niet en wil je wel een aanduiding ter plekke?

 

Je hebt weinig aan een aanduiding ter plekke om te weten of je op de goede locatie bent als je die niet op de cachepagina neerzet: het duiden van de cachelocatie.

 

Mijns inziens is het dus voldoende als je bij de hint zet: cache onder Geocaching-sticker. Of cache achter schildpad (zoals ik eens zag). Je weet dan dat je bij de verkeerde tuin zit als je niet snel genoeg de sticker etc ziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de goede orde:

Ik denk dat er wel degelijk enkele conclusies te trekken zijn na al dit heen en weer geroep: Laat de voortuincache zich als zodanig manifesteren (zowel in de beschrijving als ter plekke)!! En geef als het mogelijk is aan WAAROM de cache in de voortuin ligt:

- toestemming was onmogelijk,

- onderhoud is zeer intensief,

- actieradius van 15 meter vanwege lichamelijk ongemak,

- te dure cachebehuizing om zomaar in het veld te plaatsen,

- grap om cachers vanachter de gordijnen te bespieden,

- mogelijkheid om de kinderen te vermaken die het leuk vinden om cachers aan het schrikken te maken,

- etc.

 

1. Dan kan iedereen van te voren bedenken of hij de cache wel of niet gaat doen.

2. Dan hoef je niet bang te zijn dat je in de tuin van de buurman gaat graven.

3. Dan weet je waar je aan toe bent.

 

Verbieden kan niet, maar verduidelijken wel.

 

OK je wilt graag punt 1, 2 en 3 bereiken. Daar ben ik het mee eens. Waar ik het niet mee eens ben is het aangeven 'WAAROM' de cache in een voortuin ligt. Dat slaat nergens op. Om punt 1, 2 en 3 te bereiken is het meer dan voldoende om duidelijk aan te geven dat er een cache ligt (met een sticker of een duidelijke hint).

 

Ik zeg: 'als het mogelijk is'. Ik snap heus wel dat je niet al je beweegredenen hoeft prijs te geven op een cachepagina, maar ik heb in de berichten hier ook gelezen dat sommige voortuincaches echt geplaatst zijn omdat 'de kinderen het zo leuk vinden om cachers te zien langskomen'. Als DAT de reden is voor het plaatsen van een cache, dan zou ik dat wel heel graag willen weten want dan bedank ik voor de eer!!

Zo heb ik ook een keer een Amsterdamse cache gedaan die gelegd was omdat de legger om 17.30 uur 's middags op de naastgelegen tramhalte stond en het leuk zou vinden om cachers te zien zoeken. Ik vind het erg aardig dat hij dat erin had gezet, zodat ik om 12.00 uur 's middags de cache kon gaan zoeken. De cache als lokaas, al was dat geen voortuincache, maar het idee is hetzelfde.

 

Ik zit hier tegen beter weten in van alles te bedenken om de hang naar voortuincaches enigszins terug te dringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een ikoontje op de cache-pagina, zoals voorgesteld door GeoVlinder is een prima idee. Al vraag ik me wel af hoe .com daar tegenover staat.

 

Voor het geval ze dat doen, heb ik ook maar iets gemaakt. Lekker simpel, hoewel het maken en laten zien het enige is wat er mee gaat gebeuren :thumbup:

 

voortuinikoon.jpg

 

Het hekje toont aan dat het een voortuin is, of achtertuin of zijkanttuin. :rolleyes:

bewerkt door GrijsBaard
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...