Spring naar bijdragen

Voortuin Caches Zouden Verboden Moeten Worden


Nijen

Voortuin Caches (Poll)  

284 leden hebben gestemd

  1. 1. Voortuin Caches (Poll)

    • Ze moeten verboden worden!
      58
    • Gewoon blijven, ik heb er geen problemen mee.
      142
    • Ik twijfel in sommige gevallen.
      28
    • Geen mening.
      4
    • Ze mogen blijven MITS er aan bepaalde regels worden voldaan.
      52


Aanbevolen berichten

Een paar keer voortuincaches gedaan. Op zich niet zo'n probleem, als ik maar niet wild moet zoeken. Kortom: het moet duidelijk zijn waar het ding ligt, zodat overbodig gezoek op verkeerd terrein niet nodig is.

Dat zelfde geldt overgens voor kerkhof-caches: dat zijn geen plekken om te zoeken. Er in één keer heen lopen is natuurlijk weer geen probleem.

Kort gezegd: ik wil me niet opgelaten voelen als ik een cache zoek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Kom op zeg, ieder zijn ding!

 

Ach wat maakt het uit. We doen toch gewoon ons ding en wat we leuk vinden. Maar dit soort draadjes zijn er voor om de mensen bezig te houden en duurt een paar pagina's en dan is het weer een poosje stil.

En dan is er wel weer een ander ding waar ze zich druk over maken..... :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik echt niet begrijp is dat teammembers van geocaching.nl meewerken aan deze poll en een mening geven dat loodrecht tegenover de guidelines staat van hun zogenaamde zusterorganisatie geocaching.com. Dat doet me denken aan "Met zulke vrienden ben je geen vijand nodig"

 

Vervelend is de suggestie dat iemand met een voortuincache waarschijnlijk te laks is om ergens anders een cache te plaatsen. Waarom niet wat positiever en denken dat het misschien iemand is die slecht ter been is en daarom ivm snelle onderhoud een cache in de voortuin plaatst?

 

Even een vraag. Stel dat iedereen hier op het forum een stem uitbrengt en dat de uitslag is dat de voortuincache moet verdwijnen. En dan? Wat gebeurt er met de uitslag?

 

Stel dat de 13000 forumleden allemaal stemmen en voor 90% kiezen dat de voortuincaches per direct moeten verdwijnen, verdwijnen ze dan ook? Als dit namelijk niet zo is, kan iemand me dan het nut uitleggen van deze poll? Of is het weer een van de manieren om gal te spugen over een cachevorm waar men weer eens niet van houdt?

 

Heeft men iets aan de poll of is het gewoon weer niets anders dan bladvulling?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik echt niet begrijp is dat teammembers van geocaching.nl meewerken aan deze poll en een mening geven dat loodrecht tegenover de guidelines staat van hun zogenaamde zusterorganisatie geocaching.com. Dat doet me denken aan "Met zulke vrienden ben je geen vijand nodig"

 

Vervelend is de suggestie dat iemand met een voortuincache waarschijnlijk te laks is om ergens anders een cache te plaatsen. Waarom niet wat positiever en denken dat het misschien iemand is die slecht ter been is en daarom ivm snelle onderhoud een cache in de voortuin plaatst?

 

Even een vraag. Stel dat iedereen hier op het forum een stem uitbrengt en dat de uitslag is dat de voortuincache moet verdwijnen. En dan? Wat gebeurt er met de uitslag?

 

Stel dat de 13000 forumleden allemaal stemmen en voor 90% kiezen dat de voortuincaches per direct moeten verdwijnen, verdwijnen ze dan ook? Als dit namelijk niet zo is, kan iemand me dan het nut uitleggen van deze poll? Of is het weer een van de manieren om gal te spugen over een cachevorm waar men weer eens niet van houdt?

 

Heeft men iets aan de poll of is het gewoon weer niets anders dan bladvulling?

Stel dat inderdaad een dusdanig overweldigend aantal mensen tegen de voortuincache stemt... Dan wordt het tijd om eens met .com om tafel te gaan zitten om de guidelines hierop aan te passen. Vooralsnog heeft een meerderheid er geen problemen mee.

 

Het forum blijft natuurlijk wel een manier om over dit soort dingen te discussieren. Tenzij je een andere manier weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voortuincaches ……………….

Hoe kom je zo ver dat je zoiets bedenkt?

 

1 Je bent trots op je voortuin en wilt die aan zo veel mogelijk mensen laten zien. Voeger had je daar een soort keuringen voor: wie heeft de mooiste tuin van … (noem maar een gat).

Dit kan niet de reden zijn om een voortuincache te maken; na 20 bezoekers is je voortuin een ravage (alsof er zwijnen rondgewroet hebben).

2 Voyeurisme: op zondagochtend in je ochtendjas vanachter de gordijnen gluren welk dom koppel cachers nu weer per ongeluk bij de buren de geraniums uit de bloembak staat te trekken!

3 Luiheid: cache-onderhoud in het reclameblok van GTST; gauw op de pantoffels de tuin in en gelijk even de kliko aan de weg zetten!

4 Bosangst: als cachelegger hoef je niet het enge bos in, zelfs je straat niet uit.

 

Ik kom er niet uit; denk dat het Hollandse kneuterigheid is, net als klompjes en tulpen; voortuincaches!

Van mij mogen ze blijven, hoe meer hoe beter; maar ik wil wel erg graag gewaarschuwd worden dat het een voortuincache betreft, of een carpoolcache, of een hondenuitlaatplaats of een ander waardeloos plekje!

Het liefst wordt ik op m’n GPS of GSM gewaarschuwd dat ik in de buurt van iets dergelijks kom, zodat ik een andere route kan kiezen!

PN

 

 

Nog één reden erbij: Je woont in een gemeente waar toestemming lastig is, en wil je wel aan de bestaande regels van toestemming houden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gisteren nog een voortuincache gedaan.

In de hint stond duidelijk het huisnummer vermeld.

De cache was makkelijk te vinden.

Tijdens het loggen gezellig even met de eigenaar gepraat.

Al met al vond ik dit een geslaagde cache, die geheel aan mijn verwachting voldeed.

 

Harm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou nog een optie erbij willen hebben in de poll, namelijk:

 

* Waar bemoeien we ons mee?

Komt redelijk overeen met "geen mening" ;)

 

Ik vind dat toch wel een HEEL groot verschil.

 

Een duidelijkelijkere mening kan bijna niet! , je kunt dat toch niet geen mening noemen?

 

Trouwens mijn mening is, doe ieder je eigen ding en vind je iets niet leuk doe het dan niet en loop daar niet over te z****n.

Een voortuincache kan een heel goede optie zijn als eindpunt van een mooie wandeling. Omdat er bijvoorbeeld geen toestemming te krijgen is, plaatst de cacheplaatser hem in zijn eigen tuin. So what?

Moet je dan zeggen bedankt voor de mooie wandeling maar die cachelocatie nou dat was ........!

Nee geniet van de wandeling daar gaat het toch om. En voor een puntjesjager maakt het toch niets uit waar een cache ligt!

 

Ik wou dat we eens ophielden anderen te vertellen hoe het allemaal zou moeten, doe je eigen ding.

Van puntjes jagen, statistieken bijhouden, puzzelen tot het lopen van mooie lange multi's toe.

Geniet van wat je doet.

....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...