Spring naar bijdragen

Voortuin Caches Zouden Verboden Moeten Worden


Nijen

Voortuin Caches (Poll)  

284 leden hebben gestemd

  1. 1. Voortuin Caches (Poll)

    • Ze moeten verboden worden!
      58
    • Gewoon blijven, ik heb er geen problemen mee.
      142
    • Ik twijfel in sommige gevallen.
      28
    • Geen mening.
      4
    • Ze mogen blijven MITS er aan bepaalde regels worden voldaan.
      52


Aanbevolen berichten

Als je het commentaar soms in sommige voortuin caches leest dan denk ik wel eens: waarom hebben de geocachers de cache dan willen vinden en loggen. Als je het ergens niet mee eens bent of niet wilt dan loop je er toch gewoon voorbij. Gelukkig heb ik dank zij Hessel een mooi verstop plekje kunnen maken.

 

optie toevoegen: heb er geen moeite mee, maar ik log hem niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het plaatsen van niet-originele caches en het adviseren de cache daarom niet te doen is op korte termijn nog haalbaar, maar op lange termijn ligt het land vol met oninteressant spul waardoor de hobby verwordt tot het op de site opzoeken van de enkele leuke en originele caches en het negeren van de rest. Dat lijkt mij geen wenselijke situatie.

 

Als ik het goed begrijp is het grootste bezwaar dat men geen keuze wil hoeven te maken, maar een willekeurige cache kunnen doen vanuit het uitgangspunt dat ze allemaal de moeite waard zijn. Waarschijnlijk een erfenis van de eerste jaren waarin er nog geen overweldigend aanbod was.

Ik begrijp best dat men een bepaalde gemiddelde kwaliteit wil. Maar stel nou dat er geen echt slechte caches meer zijn, dan nog zul je de 4- en 5-sterren caches moeten uitzoeken tussen de meerderheid van de normale, gemiddelde 3-sterrencaches die je op een gegeven moment niet meer echt interessant vindt

 

Ieder zal gewoon voor zichzelf moeten bepalen hoe een snelle keuze te maken. Net zoals je voor jezelf keuzecriteria ontwikkelt voor het kiezen van een goed boek, kleding, dat soort dingen. Het draait in het leven nu eenmaal om keuzes maken, niet alleen voor de serieuze zaken maar ook voor je hobby's. Wandelen? Voor jezelf goede schoenen uitzoeken en een wandelroute kiezen. Vissen? Een hengel uitzoeken die je bevalt en een leuke visplek opzoeken. Cachen? Gps opzoeken en op de website kijken welke caches je leuk lijken om te doen.

 

Kortom. wat is er mis mee om een keuze te maken welke caches je gaat doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen moeite met voortuincaches .. als de tuin niet groot genoeg is loop ik terug naar de auto : ). Waar ik wel van baal is als je (een hoop) tijd in een puzzel hebt gestoken en dan pas blijkt dat hij in een voortuin ligt. Vermeld dat dan in je listing .. dan kies ik er zelf voor om eraan te beginnen .. of niet.

 

Voortuincaches verbieden? Nee, mits ze aan voorwaarden voldoen. Minimaal vermelden in de listing als het een mystery betreft. Een traditional kun je zelf al meteen zien of die in een voortuin ligt.

 

Ik kwam overigens vanavond nog in een (flinke) voortuin terecht. Helaas wel een met een bordje verboden toegang aan het begin van de oprijlaan (!) .. ik denk dat ik die puzzel niet goed heb opgelost : )

 

Mijn twee centen ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, uiteindelijk komt deze discussie natuurlijk, net als zoveel andere, uit op zoveel cachers, zoveel voorkeuren en er zijn zoveel caches, kies toch uit wat je bevalt en laat de rest liggen.

Maar ik denk dat voor veel mensen de aversie tegen (voor)tuin bestaat uit niet zeker weten of je wel de goede tuin te pakken hebt en gêne van je misschien bekeken te voelen (net als bij stadcaches of andere caches waar muggles in de buurt (kunnen) zijn en waar je dan zo onopvallend mogelijk onder alle stenen en in alle hoekjes staat te gluren).

Het eerste is natuurlijk simpel en doeltreffend op te lossen door een geocachesticker/logo duidelijk (vanaf de stoep) zichtbaar aan te brengen zodat je gewoon weet dat je hier mag zijn (en ja, als je de hele tuin omspit, is dat het risico (of misschien wel de wens ;) ) van de cachelegger)

Een icoontje is wmb ook een goed idee, maar lang niet iedereen gebruikt icoontjes, dus daar ondervang je een maar een deel mee.

 

Wat ons betreft, we doen waar we op dat moment zin in hebben. Hebben we weinig tijd, dan wordt het een korte tradi, moeten we tb's kwijt dan wordt het geen micro enz

 

Er lopen nu een paar draadjes tegelijk over het zelfde, misschien samenvoegen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maakt de grootte van de voortuin ook uit? Stel dat er nou een baron of graaf geocacht? Tenslotte is het een hobby voor iedereen nietwaar?

Dan zegt die baron (of graaf of wat voor kasteelgast dan ook): goh ik wil wel een cache plaatsen in die prachtige tuin van mijn kasteel, maar ja, ze houden hier niet zo van voortuincaches...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat wij graag zouden willen is inderdaad een markering, bijv in de vorm van een attribute, dat het om een 'voortuin'-cache gaat. Vanwege slechte ervaringen hiermee zullen we dergelijke caches voortaan vermijden. Het risico te zoeken in de verkeerde tuin is veel te groot. Wij hebben namelijk aan den lijve ondervonden dat tijdens het zoeken in zo'n tuin wij werden aangesproken door buren die nergens van wisten. Voor ons dit dus nooit meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een aantal mensen moeten eens goed naar de uitslag van de poll kijken. Voor tegendraads idealisme zijn er zat andere clubjes op de wereld.

 

Ik kijk naar de uitslag van deze poll (of althans, naar de tussenstand) en zie dat de meerderheid stelt dat voortuincaches moeten blijven en dat ze er geen problemen mee heeft.

Ok.

 

Maar van die 2e uitlating snap ik niks. "Voor tegendraads idealisme zijn er zat andere clubjes op de wereld."

Dus verder als makke schapen? Geen discussies meer over 'kwaliteit', gemakzucht, flutcaches, etc? Omdat er toch altijd wel een cacher te vinden is die 'm leuk vindt om te doen. Laten we dan de boel hier maar meteen dichtgooien. Praten we uitsluitend nog over nieuwe geocoins, nieuwe GPS apparaten en GSAK. Dolletjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat iedereen zich kan vinden in een discussie op een forum over goeie / slechte caches, etc. etc.

Alleen ik denk dat er tegenwoordig te veel van dit soort "discussies" zijn, waarin allemaal hetzelfde geroepen wordt.

 

Nog even inhoudelijk, maar al lang geen toevoeging meer:

Maak een icoontje voor voortuincaches, zodat ze goed herkenbaar zijn.

Ik denk dat iedereen dan (meer) tevreden is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo weer bij gelezen in de diverse voortuin draadjes. :thumbup: Komt er inderdaad op neer dat er veel meningen zijn. Meerderheid, in welke vorm dan ook, vind dat ze gewoon moeten blijven bestaan en daar kan ik mij wel in vinden. Mooi zou zijn als de leggers dit dan wel zouden willen vermelden in hun cache beschrijving zodat er, net als nu met de carpoolcaches, bewust gekozen kan worden.

 

Geovlinder heeft eerder deze week al eens een icoontje aangedragen die de lading wel dekt lijkt mij. Misschien dat ze die hier ook nog even zichtbaar kan maken?

 

grtzz

 

ps, geovlinder, wil je de volgende keer even wachten met posten totdat ik klaar ben met mijn berichtje ha ha ha

bewerkt door Cernunnos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...