Spring naar bijdragen

Geocachen in de media


elsinga

Aanbevolen berichten

Geocache staat op til in Drechterland

Johan Kruger en zijn dochter Esther hebben van de gemeente Drechterland toestemming gekregen om een geocacheroute te maken in de gemeente.

Het geocachen is een sterk opkomende hobby, waarbij mensen vanaf een website (www.geaochaching.nl) tal van 'speurtochten' kunnen halen.

Uitgangspunt hierbij is dat men met behulp van een apparaat voor geopositionering aan de hand van eventuele opdrachten of puzzels een juiste plek kunnen vinden.

Daar is dan in de regel een cache verstopt; een kokertje met een papiertje waarop de vinder een boodschap kan achterlaten.

,,Iedereen die zelf zo'n cache maakt, hoort in de gemeente waar dat gebeurt toestemming te vragen'', vertelt Kruger, dien Westwoud woont. ,,Mijn dochter en ik hebben een idee voor een soort route, waarbij meerdere caches aan de orde komen. Op die manier kunnen wij laten zien hoe mooi Drechterland eigenlijk is. We willen daarbij in de verschillende dorpen een cache aanbrengen.''

Dit belooft dus wat kenners een 'multicache' noemen, te worden. Dat betekent dat de liefhebbers zich tot één stoppunt in de gemeente kunnen beperken, of ze juist als serie achter elkaar willen zoeken. ,,Zoiets hebben ze ook al in Waterland, of rond Wieringen'', aldus Kruger. ,,En natuurlijk maken we er dan ook een bonuschache bij.''

http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/...in-Drechterland

 

 

Leuke website, dat geaochaching !!!! :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
ReizenReizen

Geheimzinnige koffer A4 blijkt spelletje

08-12-2009

Schiedam - De politie die dinsdagavond een melding kregen van een mogelijk explosief dat onder de grond gestopt zou zijn, blijkt allemaal te draaien om een spelletje. Een man heeft de koffer naast de snelweg in de grond gestopt waar GPS coordinaten inzitten. De bedoeling was dat iemand anders ze aan de hand van de gegevens op moest zoeken.

 

Echter bleek dit niet het geval en verontruste voorbijgangers in de metro zagen het gebeuren vanaf afstand en alarmeerden hierop de politie.De politie legde daarop een deel van het metroverkeer plat en sloot de op- en afrit naar de A4 toe af. Na kort onderzoek bleek het dus om een spelletje te gaan. Bij onderzoek in de buurt is 1 persoon aangehouden en overgebracht naar het bureau, er is geen strafbaar feit gepleegd vooralsnog.

 

Bron: www.mediatv.nl/nieuws/3979/Geheimzinnige_koffer_A4_blijkt_spelletje.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toevallig was ik wat aan het rondsurfen en liep tegen een melding op 112 aan dat er 2 verdachte personen en een koffertje waren gesignaleerd. Ach arme cachers, ik hoop dat er ook vrienden bij de politie zitten anders kan het wel eens een vervelende cache worden. :lol1:

 

Quote:

 

'Update koffertje. betreft geo catching. 1 verdacht persoon aangehouden'

 

En dat in de buurt van Schiedam. Nu weet ik meteen waar ik moet zoeken :lol1:

bewerkt door milan199
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Zojuist op P2000, het paging systeem van de hulpdienste,n zag ik deze berichten voorbij schieten uit mij regio. Geocatcher die waarschijnlijk opzoek was naar een cache of er een aan het plaatsen was. Hij heeft idg. pech, want hij is opgepakt door de politie :lol1:

 

08-12-09 22:46:58 Politie Rotterdam-Rijnmond Onderzoek koffertje bij A4, mogelijk vuurwerk.

08-12-09 23:25:46 Politie Rotterdam-Rijnmond 201 Verd. pers. 2 A4 Li 69.7-72.6 Tunnel-Kethelpl (Oostbaan) 71,9 d sdm

08-12-09 23:31:37 Politie Rotterdam-Rijnmond update koffertje. Betreft Geo Catching. 1 verdacht persoon aangehouden

 

Ben benieuwd welke cache het was, op Google Earth kijken met GC-pluging kan ik alleen deze bedenken

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC1CGDF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:lol1: en wat zijn wij hier aan het doen? ehhh aan het geo cachen agent :eek: geo wat??? heeft dat iets te maken met die milieu conferentie? :lol1:nee echt waar agent, ik zoek een schat met mijn gps :lol1: Maak dat de kat maar wijs, u gaat even mee naar het bureau! :lol1:

 

gevaarlijke hobby hoor dat cachen!!!

cf67b2c0ffd499d3aa7de4daae260d37DUIF-9-12-2009-6378fotograaf10.JPG

Gevonden!!!

 

Dit is dus precies de reden waarom er bepaalde regels zijn gesteld aan locaties waar men wel of niet een cache mag plaatsen....

bewerkt door Cernunnos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, van dat persbericht moet ik toch wel een beetje lachen...

 

Geo Catching:

"Een man heeft de koffer naast de snelweg in de grond gestopt waar GPS coordinaten inzitten." knap werk! :lol1:

 

De schrijfkunsten van deze reporter blijken verder ook niet echt hoogdravend. 2e alinea begint met "toen dit niet het geval bleek..."

Wat niet? Dat er coördinaten in het koffertje zaten? Dat iemand anders ze op moest zoeken a.d.v. gegevens? Of toch iets met explosieven die geplaatst zouden zijn?

 

Ze moesten eens weten hoeveel van die "koffertjes met explosieven" er nog meer in NL en de rest van de wereld liggen... :lol1:

 

O JeE!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TELETEKST 123:

 

De politie in Schiedam is gisteravond

uitgerukt vanwege een internetspel. Bij

een metrostation zagen mensen een man

die een koffer verstopte. Na onderzoek

bleken er voorwerpen in te zitten die

gebruikt kunnen worden voor het spel. De

spelers moeten daarbij met aanwijzingen

en coordinaten naar een object zoeken.

De man is verhoord door de politie.

 

:lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...